Werk & Studie alle pijlers

Teamuitje in vrije tijd

19-09-2021 21:39 176 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Even benieuwd naar jullie mening.

Mijn vriend heeft net een uitnodiging gekregen voor een teamuitje van z'n werk (kantoorbaan, 9 tot 17) op een zaterdag in oktober.

Ik ben zelf gewend dat uitjes van werk onder werktijd worden gepland en dat je eventueel na werktijd nog kan blijven plakken om nog te borrelen oid.

Nou ben ik sowieso al wat bevooroordeeld over zijn baas. :P Dus ik ben heel benieuwd hoe jullie erover denken. Is het oké om een teamuitje te plannen in het weekend?
Alle reacties Link kopieren
Niet geheel abnormaal, al hoef je als baas niet te schrikken dat een deel van je werknemers er geen zin in heeft en zijn kat stuurt.
Het is immers geen werkdag.

Je kan het dus proberen als baas, maar ik gok dat als de opkomst 40 % is het volgend jaar wel op een vrijdag georganiseerd wordt.
wissewis wijzigde dit bericht op 19-09-2021 21:42
29.05% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Wie doet dat werk dan tussen 9 en 17? :?:
En dat maakt jou wat uit want?
Zijn werk, zijn werkuitje.



En ik had elk jaar op een zaterdag een uitje van werk. Of etentjes met de afdeling. Of weekendjes weg naar leuke steden.

Totaal niet raar. Mits voor de leuk is en niet een cursus is ofzo. Maar ook die kunnen buiten werkuren zijn,
en horen dan vaak gecompenseerd te worden.
Alle reacties Link kopieren
Mij lijkt het wel OK, dan kan iedereen tenminste mee (als het onder werktijd is, moeten er mensen op kantoor blijven om de telefoon aan te nemen of de werkvloer te bemannen bijvoorbeeld)
Als je vriend geen zin heeft, dan hoeft hij toch niet te gaan?
Alle reacties Link kopieren
Soms is een teamuitje met alle collega's en hun gezinnen naar de Efteling, dus: ja, dan is een zaterdag wel praktisch.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben dat ook wel eens gehad. Ook wel eens een heel weekend. Ik vond het altijd erg gezellig! Waarom vind je het een probleem?
Alle reacties Link kopieren
Teamuitje onder werktijd??? Daar heb ik nog nooit van gehoord

Mss een soort teambuilding ofzo maar een uitje is wat ik ken altijd in eigen tijd. En als je een leuke baas hebt dan betaald hij het maar als je in de zorg werkt dar ook niet
Alle reacties Link kopieren
absor schreef:
19-09-2021 21:48
Teamuitje onder werktijd??? Daar heb ik nog nooit van gehoord

Mss een soort teambuilding ofzo maar een uitje is wat ik ken altijd in eigen tijd. En als je een leuke baas hebt dan betaald hij het maar als je in de zorg werkt dar ook niet

Ik heb nog nooit een uitje gehad in eigen tijd eigenlijk.

Ik vind het dubbel. Door het op zaterdag te doen kan iedereen mee. Maar ik zou er zelf geen vrije dag voor over hebben. Echt no-way.

Op donderdag- of vrijdagavond een etentje vind ik de max.
Geloof niet alles wat je denkt.
Alle reacties Link kopieren
Teamuitjes werden bij ons meestal wel onder werktijd georganiseerd, maar dat was dan alleen met je team zodat een ander team het over kon nemen.

Bedrijfsfeestjes daarentegen, die waren altijd in de avond of in het weekend en legendarisch!

Dus ja, het is heel normaal om uitjes buiten werktijd te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ons teamuitje is altijd na/buiten werktijd. Hooguit dat we met z'n allen een uurtje eerder gaan en dat cadeau krijgen.
In het weekend ook wel eens gedaan. Ik vind het niet vreemd.
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
Helemaal niet vreemd. Heb nog nooit gehoord van een teamuitje tijdens werktijden....
Aan je vriend de keuze.
Alle reacties Link kopieren
Totaal niet raar, hier ook niet anders meegemaakt.
Ik vind het niet raar, ik vind het vreemder dat jij daar mee bezig bent.
Ik ken het niet anders. Altijd in eigen tijd. Wel vaak op woensdagmiddag zodat het eerste stukje werk in werktijd valt. (Onderwijs)

Daarvoor bij de Rabobank ook altijd in eigen tijd.

Meestal niet voor eigen rekening dus wat mij betreft prima. Ik heb hier nu ook wel heel leuke collega's, als dat anders zou zijn, zou ik mogelijk minder enthousiast zijn.
Ik heb beide meegemaakt, uitjes onder werktijd met uitloop naar diner en borrel. Maar ook in het weekend of in de avond. Soms is dat fijner, en vinden mensen dat makkelijker. Anders gaan velen hun mail de hele tijd in de gaten houden en toch even op de gang bellen enzo.

En ja, ben ook met werk hele weekenden weggeweest op kosten van de zaak, naar Ibiza, naar Antwerpen, naar Londen, Praag, Chicago. Oh ja, dat waren good times. Maar goed, dat is lang geleden. Those days are long gone.
Alle reacties Link kopieren
Ik had bij vorige twee werkgevers ook teamuitjes onder werktijd. Bij huidige werkgever is teamuitje meestal een etentje buiten werktijd. Ik voel me daarom ook zeker niet verplicht daaraan deel te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Hier 1x per plusminus 5 jaar teamuitje in eigen tijd, 100% zelf te betalen.

Welkom in de zorg :lol:
Mijn werkuitjes zijn altijd op zaterdag, want dan hoeft er niemand te werken en kan iedereen naar het feestje/uitje.

Het is ieders goed recht om niet te gaan, maar dan mis je wel wat 🥳.
Zanahoria schreef:
19-09-2021 22:19
Hier 1x per plusminus 5 jaar teamuitje in eigen tijd, 100% zelf te betalen.

Welkom in de zorg :lol:
Ik vind 5 teamuitjes per jaar wel erg veel!

Oeps, slordig gelezen. Even nadenken voor je wat zegt Nova! Sorry!
anoniem_402201 wijzigde dit bericht op 19-09-2021 22:29
Reden: Domme reactie
14.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heb maar één keer een uitje overdag meegemaakt, dat was op de universiteit waar ik promoveerde. Bij andere werkgevers was het meestal een uurtje (of twee) van je werktijd afsnoepen om te gaan bowlen of een escape room te doen en daarna samen te gaan eten. Ik hoef zelf niet zo nodig met m’n collega’s in het weekend op stap, maar als je man het leuk vindt, why not. :-D
novaviva schreef:
19-09-2021 22:22
Ik vind 5 teamuitjes per jaar wel erg veel!
Pff. Grappig zeg.

Misschien even naar eausm rennen voor de scoop.
Alle reacties Link kopieren
Het is oké om een teamuitje in het weekend te plannen.
Of je er heen gaat is een vrije keus.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
We gaan bij ons wel vaak borrelen met z’n allen, maar dat is geen georganiseerd uitje (hoewel we wel een rekening van kantoor hebben, tot een bepaalde tijd -die niet vast staat trouwens, is het drinken op kosten van de zaak. Dat is elke vrijdag, voor wie wil. Maar ik werk in een sector waar het geld tegen de muren opklotst).
Alle reacties Link kopieren
Wat gaan ze doen op die zaterdag? Dan kunnen we wat beter beoordelen of het logisch is om het in eigen tijd te doen, of dat het toch erg werkgerelateerd is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven