Werk & Studie alle pijlers

Telefonisch solliciteren; hulp nodig!

26-09-2012 13:34 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hulp nodig bij een telefoongesprek!

Even kort de situatie:

Nu seizoenswerk, is (zo goed als) afgelopen. Mijn baas weet dat ik wat anders zoek in dezelfde sector en heeft me aanbevolen bij een ander bedrijf. hij heeft mijn naam doorgegeven en gezegd dat ik daar heen kon bellen omdat ze nog mensen zochten. Zo gezegd, zo gedaan, maar ik krijg voicemail omdat het bedrijf ma-woe dicht is (horeca).

Zal ik de voicemail inspreken? ik houd daar echt niet van! Als ik wacht met bellen is het misschien net alsof ik niet geïnteresseerd ben.. Ze weten dat ik zal bellen als ik geïnteresseerd ben (omdat ze het over mij gehad hebben) dus emailen is geen optie. Spontaan langsgaan heeft weinig nut want het is 20 min. rijden en de kans is groot dat ze geen tijd hebben of de juiste persoon niet aanwezig is.

En wat moet ik dan inspreken? ik had zelf iets in gedachten als :

Hallo, met XXXX

Afgelopen seizoen heb ik bij XXX in de horeca gewerkt. Ik heb het daar erg naar mijn zin gehad. Nu het werk daar afgelopen is, ben ik op zoek naar een nieuwe baan! Ik hoorde van mijn baas XXXX dat jullie mensen zochten voor in jullie restaurant. Het lijkt me erg leuk en uitdagend om in jullie restaurant te mogen werken. Als dit wederzijds is, zouden jullie dan contact met mij willen opnemen? Mijn telefoonnummer is XXXX. Alvast bedankt! Groetjes XXXX

Of kan ik beter wachten tot morgen en dan proberen te bellen... Als ze wel opnemen is het gesprek waarschijnlijk wel makkelijker!

Alvast bedankt!
Ik zou inderdaad een bericht inspreken, maar ook gewoon morgen nog een keer bellen om ze wel te spreken te kunnen krijgen.
Gewoon wachten tot morgen.
Ik zou morgen bellen.
Ik krijg er een punthoofd van!
Ik zou wachten tot morgen, het lijkt me niet dat ze het zien als 'ongeïnteresseerd' als je wacht totdat ze open zijn. Ik vind een voicemailbericht veel onpersoonlijker en minder geïnteresseerd over komen dan een persoonlijk gesprek.

Mocht je er toch voor kiezen om de voicemail in te spreken, dan zou ik niet zeggen dat ze terug mogen bellen als 'het' wederzijds is, maar dat ze dat sowieso moeten doen. Anders mis je straks het telefoontje doordat je bijv. niet thuis bent o.i.d. en dan denk jij dat je afgewezen bent, wat niet blijkt te zijn..

In ieder geval heel veel succes met solliciteren!
Misschien is het handig om je werkgever geen baas te noemen..

Ik zou wachten tot morgen en dan nog een keer bellen.

Succes
Ik zou wel vandaag nog een keer terugbellen en de voicemail inspreken. Goedemiddag, u spreekt met X, ik bel over een vacature waarvoor mijn huidige werkgever al contact over heeft gehad met X. Helaas bent u op dit moment niet telefonisch bereikbaar en zal daarom morgen om X uur terugbellen.

Op deze manier kunnen ze er rekening mee houden dat je contact opneemt en eventuele papieren/informatie bij de hand houden. Hou je wel aan de tijd die je opgeeft!
quote:_origami_ schreef op 26 september 2012 @ 13:49:

Ik zou wel vandaag nog een keer terugbellen en de voicemail inspreken. Goedemiddag, u spreekt met X, ik bel over een vacature waarvoor mijn huidige werkgever al contact over heeft gehad met X. Helaas bent u op dit moment niet telefonisch bereikbaar en zal daarom morgen om X uur terugbellen.

Op deze manier kunnen ze er rekening mee houden dat je contact opneemt en eventuele papieren/informatie bij de hand houden. Hou je wel aan de tijd die je opgeeft!Scheelt weer typen
quote:_origami_ schreef op 26 september 2012 @ 13:49:

Op deze manier kunnen ze er rekening mee houden dat je contact opneemt en eventuele papieren/informatie bij de hand houden. Hou je wel aan de tijd die je opgeeft!Juist!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven