Werk & Studie alle pijlers

Tijdelijk in buitenland werken

20-08-2025 16:23 55 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Op mijn werk hebben ze mij gevraagd om voor een half jaar tot jaar in te vallen bij 1 van onze buitenlandse vestigingen.

Ik twijfel ik zie zelf op dit moment niet de meer waarde er in.
Ik werk nu 5 dgn, ik zou voor hetzelfde salaris daar 4 dgn werken ivm de weekenden naar huis. Ga ik niet elk weekend doen, ivm vliegen.

Ze regelen uiteraard huisvesting, en verder niks op de ene dag extra vrij na dan.

Om eerlijk te zijn zit ik niet fijn in mijn vel om een juiste beslissing te nemen.
Maar ze willen het graag voor einde maand weten. Dit ivm mijn vakantie in sept, en in november zou ik daar dan beginnen.

Wie heeft hier ervaring in? En hoe beviel het?
margreetder schreef:
21-08-2025 10:34
Wat is mis in de openingspost is of je in Spanje op kantoor gaat werken of is dat vanuit je Spaanse huis? Wie gaat je huur in Spanje betalen? Ik schat in dat je werkgever niet je tickets voor een weekendje terug naar Nederland gaat betalen.
Ik zou daarom nooit voor zelfde salaris daar gaan werken.
Minimaal alle woonlasten en verzekeringen ect, en 2x vliegtickets op en neer minimaal.
En anders gewoon meer salaris zodat je af en toe naar huis kan.
MissNuada schreef:
21-08-2025 12:19
Grappig ik zou dat precies andersom hebben, Zwitsersland ws meteen ja, locatie maakt niet uit, ik hou van Zwitserland.
Spanje ligt aan waar, mooie levendige stad ja, rest nooit.
(...)
Volgens mij ging dat alleen over het salaris dat hetzelfde blijft.
Dat betekent in Zwitserland een achteruitgang en in Spanje een vooruitgang.

Ik zou Zwitserland ook veel meer zien zitten dan Spanje, los van het geld!
vivapimpelmees schreef:
20-08-2025 18:29
Het Spaanse werktempo moet je ook liggen. Siësta's en langer doorwerken.
Op een kantoor met airco? Onze vestiging in Madrid begint hooguit een half uurtje later dan hier, maar geen siësta's verder.
Die siesta is achterhaald tenzij vaak bouw of horeca en terrecht. Meeste bedrijven zijn gewoon. Open, wat Star zegt. Hooguit later beginnen en dus later klaar. Wat betreft sa.aris is een Nederlands salaris echt meer waard dan een Spaans salaris. Zeker als huisvesting kosteloos inbegrepen is.
Ben-ik-weer schreef:
21-08-2025 08:45
Je realiseert je dat dit een gigantische salarisverhoging is he? 20% (en als je niet samenwoont kan je ook je huis in NL nog verhuren)
Ik denk dat het iets genuanceerder is. Heel veel kosten in Nederland gaan gewoon door.
Een huurhuis mag je heel vaak niet onderverhuren.
Een koophuis mag je ook niet altijd verhuren.
Ben je zelf nog diverse weekends per maand in Nederland, dan kun je ook niet verhuren (of je moet zelf in een hotel gaan zitten)
Wie betaalt je regelmatige reiskosten naar Nederland en/of de reiskosten van je partner naar jou?
Zaken als je sport abo kun je, afhankelijk van het abonnement misschien opzeggen, maar zo niet, dan betaal je wel en kun je er niets mee. En wil je daar ook sporten, dan betaal je daar ook de kosten voor.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven