Werk & Studie alle pijlers

Tijdelijk in buitenland werken

20-08-2025 16:23 58 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Op mijn werk hebben ze mij gevraagd om voor een half jaar tot jaar in te vallen bij 1 van onze buitenlandse vestigingen.

Ik twijfel ik zie zelf op dit moment niet de meer waarde er in.
Ik werk nu 5 dgn, ik zou voor hetzelfde salaris daar 4 dgn werken ivm de weekenden naar huis. Ga ik niet elk weekend doen, ivm vliegen.

Ze regelen uiteraard huisvesting, en verder niks op de ene dag extra vrij na dan.

Om eerlijk te zijn zit ik niet fijn in mijn vel om een juiste beslissing te nemen.
Maar ze willen het graag voor einde maand weten. Dit ivm mijn vakantie in sept, en in november zou ik daar dan beginnen.

Wie heeft hier ervaring in? En hoe beviel het?
margreetder schreef:
21-08-2025 10:34
Wat is mis in de openingspost is of je in Spanje op kantoor gaat werken of is dat vanuit je Spaanse huis? Wie gaat je huur in Spanje betalen? Ik schat in dat je werkgever niet je tickets voor een weekendje terug naar Nederland gaat betalen.
Ik zou daarom nooit voor zelfde salaris daar gaan werken.
Minimaal alle woonlasten en verzekeringen ect, en 2x vliegtickets op en neer minimaal.
En anders gewoon meer salaris zodat je af en toe naar huis kan.
MissNuada schreef:
21-08-2025 12:19
Grappig ik zou dat precies andersom hebben, Zwitsersland ws meteen ja, locatie maakt niet uit, ik hou van Zwitserland.
Spanje ligt aan waar, mooie levendige stad ja, rest nooit.
(...)
Volgens mij ging dat alleen over het salaris dat hetzelfde blijft.
Dat betekent in Zwitserland een achteruitgang en in Spanje een vooruitgang.

Ik zou Zwitserland ook veel meer zien zitten dan Spanje, los van het geld!
vivapimpelmees schreef:
20-08-2025 18:29
Het Spaanse werktempo moet je ook liggen. Siësta's en langer doorwerken.
Op een kantoor met airco? Onze vestiging in Madrid begint hooguit een half uurtje later dan hier, maar geen siësta's verder.
Die siesta is achterhaald tenzij vaak bouw of horeca en terrecht. Meeste bedrijven zijn gewoon. Open, wat Star zegt. Hooguit later beginnen en dus later klaar. Wat betreft sa.aris is een Nederlands salaris echt meer waard dan een Spaans salaris. Zeker als huisvesting kosteloos inbegrepen is.
Ben-ik-weer schreef:
21-08-2025 08:45
Je realiseert je dat dit een gigantische salarisverhoging is he? 20% (en als je niet samenwoont kan je ook je huis in NL nog verhuren)
Ik denk dat het iets genuanceerder is. Heel veel kosten in Nederland gaan gewoon door.
Een huurhuis mag je heel vaak niet onderverhuren.
Een koophuis mag je ook niet altijd verhuren.
Ben je zelf nog diverse weekends per maand in Nederland, dan kun je ook niet verhuren (of je moet zelf in een hotel gaan zitten)
Wie betaalt je regelmatige reiskosten naar Nederland en/of de reiskosten van je partner naar jou?
Zaken als je sport abo kun je, afhankelijk van het abonnement misschien opzeggen, maar zo niet, dan betaal je wel en kun je er niets mee. En wil je daar ook sporten, dan betaal je daar ook de kosten voor.
Vivalafete25 schreef:
21-08-2025 10:29
Ze vraagt of iemand ervaring heeft.
Ik heb diverse malen in het buitenland gewoond en ben ook een keer drie maanden voor werk uitgezonden. Dat is eigenlijk te kort. Zes maanden, zoals bij TO, is echt veel beter. Dan woon je echt en heb je meer rust. Drie maanden is eigenlijk een hoop gedoe, voor niks.

Maar ik was niet iemand die opzag tegen weekenden, heerlijk juist! De tijd aan jezelf, en geen verplichtingen. Ik ging ook echt niet de hele tijd mensen entertainen die langs wilden komen. Dat zie ik zelf juist als het grootste nadeel van in het buitenland wonen. De hele tijd mensen die langs willen komen en dat je dan steeds weer je stadje moet laten zien. Nee, dank u. Ik heb in verschillende populaire steden gewoond en ik heb geleerd dat af te houden.

Raad ook aan juist geen appartement met veel slaapkamers te nemen. Nee, neem maar een hotel, ik heb geen ruimte. Dat werkt veel beter, want steeds mensen over de vloer terwijl jij maandag gewoon weer moet werken is doodvermoeiend. Voor een partner is dat anders natuurlijk. Met hotel komen er overigens alsnog genoeg mensen langs hoor!

Maar ik denk dat ik anders in elkaar zit dan TO. Sowieso vind ik zes maanden niet lang, dat vliegt voorbij!
pina wijzigde dit bericht op 22-08-2025 07:41
7.58% gewijzigd
pina schreef:
22-08-2025 00:00
Ik heb diverse malen in het buitenland gewoond en ben ook een keer drie maanden voor werk uitgezonden. Dat is eigenlijk te kort. Zes maanden, zoals bij TO, is echt veel beter. Dan woon je echt en heb je meer rust. Drie maanden is eigenlijk een hoop gedoe, voor niks.

Maar ik was niet iemand die opzag tegen weekenden, heerlijk juist! De tijd aan jezelf, en geen verplichtingen. Ik ging ook echt niet de hele tijd mensen entertainen die langs wilden komen. Dat zie ik zelf juist als het grootste nadeel van in het buitenland wonen. De hele tijd mensen die langs willen komen en dat je dan steeds weer je stadje moet laten zien. Nee, dank u. Ik heb in verschillende kleuren populaire steden gewoond en ik heb geleerd dat af te houden.

Raad ook aan juist geen appartement met veel slaapkamers te nemen. Nee, neem maar een hotel, ik heb geen ruimte. Dat werkt veel beter, want steeds mensen over de vloer terwijl jij maandag gewoon weer moet werken is doodvermoeiend. Voor een partner is dat anders natuurlijk. Met hotel komen er overigens alsnog genoeg mensen langs hoor!

Maar ik denk dat ik anders in elkaar zit dan TO. Sowieso vind ik zes maanden niet lang, dat vliegt voorbij!
Als je het leuk hebt, vliegt het inderdaad voorbij. We kennen natuurlijk niet helemaal de aard en ernst van de huidige dip van TS maar ik weet wel dat de tijd voorbij kan kruipen als je je naar voelt. Je neemt namelijk altijd jezelf mee.
Ik ben eens een week op vakantie geweest toen het heel slecht ging...er kwam geen einde aan.

Wellicht valt het bij TS mee hoor, maar ik vind haar twijfels niet iets om zomaar overheen te stappen.
Vivalafete25 schreef:
22-08-2025 00:09
Als je het leuk hebt, vliegt het inderdaad voorbij. We kennen natuurlijk niet helemaal de aard en ernst van de huidige dip van TS maar ik weet wel dat de tijd voorbij kan kruipen als je je naar voelt. Je neemt namelijk altijd jezelf mee.
Ik ben eens een week op vakantie geweest toen het heel slecht ging...er kwam geen einde aan.

Wellicht valt het bij TS mee hoor, maar ik vind haar twijfels niet iets om zomaar overheen te stappen.
Daarom is dat iets dat iemand zelf moet inschatten.

Zelf kwam ik bijvoorbeeld juist heerlijk los van alles in het buitenland, ik knapte er van op, lekker de boel de boel, even uit de sleur. Ik nam mezelf mee, maar je laat ook lekker veel dingen achter.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven