Werk & Studie alle pijlers

Tips voor motivatie

16-07-2012 18:57 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een aantal weken ben ik werk aan het zoeken. Waar ik tegenaan loop, vooral bij uitzendbanen, is het geven van een motivatie waarom ik daar graag wil werken. Ik ben erg gemotiveerd om te werken maar vanwege de situatie waarin ik mij bevind, ben ik blij met elke vorm van werk. Ik stel dan ook niet teveel eisen en reageer op elke vacature die enigszins aansluit bij mijn werkervaring. Natuurlijk zal ik het werk ook naar behoren uitvoeren, maar dat lijkt mij logisch.

Wie heeft er tips om de motivatie in te vullen?

Ik woon trouwens in het Noorden en het aanbod is hier helaas wat beperkt.
"Organisatie X vervult een belangrijke rol bij het bereiken van de wereldvrede. Daar draag ik graag mijn steentje aan bij."

"Bedrijf Z heeft een spilfunctie in het internationaal handelsverkeer. Dat spreekt mij erg aan."

"Onderneming Y is koploper op het terrein van het produceren van punnikklosjes. Ik vind het fijn om in een omgeving te kunnen werken met zoveel aandacht voor kwaliteit."

Zoiets?
Ik weet wat je bedoelt. Zit precies met hetzelfde, dus geen tips helaas.
Geweldig mieomij! :-D Maar in het echie is het inderdaad ook prima op dit soort wijze te motiveren in briefvorm. Als je op gesprek mag, dan werkt het ook nog steeds maar moet je wel wat uitgebreider nagedacht hebben over de functie en wat jou daarin leuk lijkt.
@Mieomij: dank voor je reactie. Ja, zulk soort motivaties probeer ik ook steeds maar te geven, ben al echte literaire pareltjes aan het produceren ;). Maar ik heb het idee dat het nog iets gemotiveerder moet. Maar ik vind het erg lastig om echt aan te geven waarom ik ergens een aantal maanden (want tijdelijke vacature) wil werken. Mijn enige drijfveer is namelijk het vergaren van inkomsten.

@oogappeltje: join te club!
Kikkerjet, het vergaren van inkomsten is een hele goede motivator en volgens mij ook een heel acceptabele. Maar uitzendbureau's die tijdelijk werk aanbieden willen ook bijvoorbeeld horen dat je breed geinteresseerd bent, dat tijdelijk werk geen probleem is (sterker nog, je wilt graag zoveel mogelijk leren op diverse werkplekken), dat je gedreven bent om in korte tijd iets neer te zetten en dat past mooi bij tijdelijke klussen enz.
@Anna: dank voor je tips. Ik kan er zeker iets mee. Zeker met het stukje brede interesse en gedrevenheid om in korte tijd iets neer te zetten.

@Mieomij: nu ik je tips nog een keertje lees vind ik ze steeds mooier worden en ook steeds bruikzamer.

Ik ga er morgen weer met frisse moed tegenaan. Heeft er iemand anders nog tips?
Ja en dan krijg je die vacatures: "bedrijf bekend bij UZB. Verzin dan maar ens n motivatie als je dat zo op de site tegenkomt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Up! Ik heb inmiddels een tijdelijke baan gevonden. Ik heb gebruik gemaakt van de tips die hierop werden vermeld en het is dus gelukt. Mijn dank is groot.
Wat goed! Gefeliciteerd
Gefeliciteerd!
Dank jullie wel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven