Toerisme
zaterdag 6 augustus 2011 om 11:43
Hallo,
Kan iemand mij helpen om werk in de toerisme te vinden?Ik heb al 8 maanden mijn diploma tot grondstewardess.Ik heb patiquliere opleiding gevolgd in Rotterdam in het World Trade Center ( World Travel School) elke dag ben ik aan het solliciteren en nergens wordt ik uitgenodigd op een gesprek.Ik vind alles prima als het maar in de toerisme is.Ik spreek Nederlands,Engels,Yoegoslavisch en Bulgaars goed.
Ik hoop dat ik positieve reacties kan krijgen.
Groetjes,
Ivelina T.
Kan iemand mij helpen om werk in de toerisme te vinden?Ik heb al 8 maanden mijn diploma tot grondstewardess.Ik heb patiquliere opleiding gevolgd in Rotterdam in het World Trade Center ( World Travel School) elke dag ben ik aan het solliciteren en nergens wordt ik uitgenodigd op een gesprek.Ik vind alles prima als het maar in de toerisme is.Ik spreek Nederlands,Engels,Yoegoslavisch en Bulgaars goed.
Ik hoop dat ik positieve reacties kan krijgen.
Groetjes,
Ivelina T.
zaterdag 6 augustus 2011 om 11:54
Zijn je sollicitatiebrieven wel foutloos? Ik zie hier in deze paar zinnen, in elke zin al meerdere taalblunders. En daarmee kom je dus nergens op gesprek. geen hoofdletter, spelfouten, slechte interpuntie, vergeten woorden, vergeten spaties, etc. etc.
Hieruit blijkt helemaal niet dat je nederlands goed is.
Hieruit blijkt helemaal niet dat je nederlands goed is.
zaterdag 6 augustus 2011 om 12:00
Laat je CV en sollicitatiebrief controleren door iemand die de Nederlandse taal uitstekend beheerst.
Het liefst door iemand die weet hoe een sollicitatiebrief eruit hoort te zien en welke info in een cv wordt verwacht...
Ook kun je hier eens lezen:
http://www.leren.nl/cursus/solliciteren/
Het liefst door iemand die weet hoe een sollicitatiebrief eruit hoort te zien en welke info in een cv wordt verwacht...
Ook kun je hier eens lezen:
http://www.leren.nl/cursus/solliciteren/
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
zaterdag 6 augustus 2011 om 12:01
Dat is waar hoor Kier, maar in elke taal komt er bijvoorbeeld na een punt een spatie.
En juist als Nederlands niet je moedertaal is kan het erg helpen om je brief even te laten nalezen/corrigeren door iemand die de taal wel echt machtig is. Uiteindelijk is je brief toch de eerste indruk die je achterlaat.
En juist als Nederlands niet je moedertaal is kan het erg helpen om je brief even te laten nalezen/corrigeren door iemand die de taal wel echt machtig is. Uiteindelijk is je brief toch de eerste indruk die je achterlaat.
zaterdag 6 augustus 2011 om 12:02
zaterdag 6 augustus 2011 om 12:08
@ Lunax & Gamayun,
Mee eens hoor, wat jullie schrijven.
Daarom ben ik ook zo benieuwd naar de totale inhoud van de sollicitiatie.
Wanneer er na diverse brieven helemaal geen gesprek uit voortkomt, dan zou ik me gaan beraden over de inhoud en de opbouw van de brief.
Dus, TO: gooi je brief hier ns neer
Mee eens hoor, wat jullie schrijven.
Daarom ben ik ook zo benieuwd naar de totale inhoud van de sollicitiatie.
Wanneer er na diverse brieven helemaal geen gesprek uit voortkomt, dan zou ik me gaan beraden over de inhoud en de opbouw van de brief.
Dus, TO: gooi je brief hier ns neer
zaterdag 6 augustus 2011 om 12:18
Ja leuk, dan kunnen we wat gerichte tips geven!
Ivelina, nog een site met tips: http://www.carrieretijger.nl/
Ivelina, nog een site met tips: http://www.carrieretijger.nl/
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
zaterdag 6 augustus 2011 om 14:08
ivelina,
Kijkende naar je openingspost zou een spatie en enter op z'n tijd al een hele andere indruk geven.
Dat misschien dat het de opzet/opbouw van je sollicitatiebrief is.
Daarbij heeft je post 6 regels waarvan er 5 met ik beginnen.
Was er in deze vakantie periode ook geen vakantie werk te "krijgen"?
Via via kan je dan soms ook verder komen.
Succes met solliciteren verder,
vergeet niet dat je de enige niet bent.
Kijkende naar je openingspost zou een spatie en enter op z'n tijd al een hele andere indruk geven.
Dat misschien dat het de opzet/opbouw van je sollicitatiebrief is.
Daarbij heeft je post 6 regels waarvan er 5 met ik beginnen.
Was er in deze vakantie periode ook geen vakantie werk te "krijgen"?
Via via kan je dan soms ook verder komen.
Succes met solliciteren verder,
vergeet niet dat je de enige niet bent.