Werk & Studie alle pijlers

uitzendbureau voor hoger opgeleiden

22-10-2015 12:11 19 berichten
Ik wil me gaan inschrijven bij een uitzendbureau voor hoger opgeleiden aangezien ik vanaf november zonder werk kom te zitten.

Ik heb 2 universitaire masters gedaan en heb 6 jaar werkervaring in de culturele sector.

heeft iemand advies voor een goed uitzendbureau?

via google kwam ik terecht bij Studelta, dat is meer gericht op studenten en starters met max. 2 jaar werkervaring.

Careernetwork en youngCapital zit niet echt in mijn sector dus ik betwijfel of dat veel nut heeft.

Heeft iemand een aanrader? Ik zou ook graag niet alleen even een profiel in willen vullen online maar ook daadwerkelijk met iemand spreken over de mogelijkheden, misschien zoek ik te beperkt en kan een dergelijke organisatie meer uit mij halen.
Alle reacties Link kopieren
Accenture.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen ervaring met UZB in jouw sector, maar mijn ervaring is dat er niet veel gesprekken plaats vinden. Je kan vaak reageren op hun openstaande vacatures en als je geluk hebt kom je op gesprek.



Is een detacheringsbureau niet handiger?
Alle reacties Link kopieren
Inschrijven bij Intermediair. Je kunt volgens mij nog steeds je CV op hun site zetten.
verba volant, scripta manent.
quote:yasmijn schreef op 22 oktober 2015 @ 12:16:

Accenture. klopt wel ja
Alle reacties Link kopieren
Van t UWV kreeg ik door:

Hays

Michael page

Yer

Yacht



Weet niet of t wat voor je is
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je term 'uitzendbureau' verkeerd is, bedoel je niet detacheringsbureau of werving- en selectiebureau, ook wel bekend als headhunter?



Overigens is het vaak veel zinniger om vooral je netwerk aan te boren. Zorg dat je LinkedIn-profiel op orde is en ga bewust op zoek. Waar zijn je oud-studiegenoten gaan werken? Waar zijn oud-collega's terecht gekomen? Wie zijn je klanten of opdrachgevers? Welke vergelijkbare instellingen/bedrijven zijn er? Wie ken je die daar werken?



Succes!
quote:LisaSimpson schreef op 22 oktober 2015 @ 12:16:

Ik heb geen ervaring met UZB in jouw sector, maar mijn ervaring is dat er niet veel gesprekken plaats vinden. Je kan vaak reageren op hun openstaande vacatures en als je geluk hebt kom je op gesprek.



Is een detacheringsbureau niet handiger?





hee lisa! bedankt voor je berichtje. ik hou inderdaad de gebruikelijke websites, linkedin en twitter in de gaten en reageer op alles waar ik maar een beetje voor in aanmerking kom!

Kan je misschien meer uitlegen wat een detacheringsbureau zou kunnen doen voor mij? ik heb hier helemaal geen ervaring mee!
Alle reacties Link kopieren
en daarnaast ook bij de standaard uitzendbureaus inschrijven want volgens mij moet je na 6 maanden al het werk accepteren. kun je beter iets hebben gevonden
En doooooor!
quote:sassafras schreef op 22 oktober 2015 @ 12:31:

Ik denk dat je term 'uitzendbureau' verkeerd is, bedoel je niet detacheringsbureau of werving- en selectiebureau, ook wel bekend als headhunter?



Overigens is het vaak veel zinniger om vooral je netwerk aan te boren. Zorg dat je LinkedIn-profiel op orde is en ga bewust op zoek. Waar zijn je oud-studiegenoten gaan werken? Waar zijn oud-collega's terecht gekomen? Wie zijn je klanten of opdrachgevers? Welke vergelijkbare instellingen/bedrijven zijn er? Wie ken je die daar werken?



Succes!Bedankt, maar deze stappen heb ik dus allemaal al doorlopen de afgelopen 1,5 jaar, daarnaast veel open brieven geschreven en rondgebeld, maar nog steeds geen baan gevonden helaas. ik ga inderdaad door met netwerken... ik dacht alleen dat het misschien fijn is om met iemand te praten die kijkt naar je CV en ziet wat je allemaal nog meer zou kunnen doen, naast hetgene waar ik nu al naar zoek, en die mee helpt zoeken. maar dat is dus ouderwets gedacht van mij of dat valt niet onder wat een uitzendbureau doet?
Alle reacties Link kopieren
Yacht

Maandag

Randstad

Tempo Team Professionals
The best is yet to come
Alle reacties Link kopieren
quote:rosekapje schreef op 22 oktober 2015 @ 12:36:

[...]





Bedankt, maar deze stappen heb ik dus allemaal al doorlopen de afgelopen 1,5 jaar, daarnaast veel open brieven geschreven en rondgebeld, maar nog steeds geen baan gevonden helaas. ik ga inderdaad door met netwerken... ik dacht alleen dat het misschien fijn is om met iemand te praten die kijkt naar je CV en ziet wat je allemaal nog meer zou kunnen doen, naast hetgene waar ik nu al naar zoek, en die mee helpt zoeken. maar dat is dus ouderwets gedacht van mij of dat valt niet onder wat een uitzendbureau doet?





dat is meer headhunter werk.



een uitzendbureau schuift alleen maar is mijn ervaring. een headhunter krijgt serieus geld als hij je plaatst dus die wil je graag en goed plaatsen.
En doooooor!
quote:rosekapje schreef op 22 oktober 2015 @ 12:32:

[...]





hee lisa! bedankt voor je berichtje. ik hou inderdaad de gebruikelijke websites, linkedin en twitter in de gaten en reageer op alles waar ik maar een beetje voor in aanmerking kom!

Kan je misschien meer uitlegen wat een detacheringsbureau zou kunnen doen voor mij? ik heb hier helemaal geen ervaring mee!Detacheren = uitzenden, maar uitzenden is niet altijd detacheren. Bij detacheren ben je in dienst van de detacheerder. Bij uitzenden ben je niet altijd in dienst van de uitzender.
Een uitzender zal dus eerder bereid zijn je in de bakken op te nemen, als je toch niets kost zolang je niet werkt. Een detacheerder neemt je alleen aan als deze er van overtuigd is je tegen een voldoende tarief te kunnen wegzetten.
Alle reacties Link kopieren
quote:LisaSimpson schreef op 22 oktober 2015 @ 12:16:

Ik heb geen ervaring met UZB in jouw sector, maar mijn ervaring is dat er niet veel gesprekken plaats vinden. Je kan vaak reageren op hun openstaande vacatures en als je geluk hebt kom je op gesprek.



Is een detacheringsbureau niet handiger?+1
Only dead fish go with the flow.
Alle reacties Link kopieren
quote:JollyJ schreef op 22 oktober 2015 @ 13:01:

Een uitzender zal dus eerder bereid zijn je in de bakken op te nemen, als je toch niets kost zolang je niet werkt. Een detacheerder neemt je alleen aan als deze er van overtuigd is je tegen een voldoende tarief te kunnen wegzetten.Zeker eens. Wat je op dit opleidingsniveau ook vaak ziet is dat je jezelf gaat 'uitzenden' met de genoemde bureaus als tussenpersoon. Meer interimmen zeg maar. Dan krijgen zij een vaste fee voor het bemiddelen en de administratieve rompslomp en lopen ze geen risico als ze je niet kunnen plaatsen. Moet je alleen ZZP-er worden. Maar je kan altijd eens praten met zo'n partij om te kijken of er vraag naar jouw capaciteiten is.
Only dead fish go with the flow.
quote:sannennas schreef op 22 oktober 2015 @ 14:30:

[...]



Zeker eens. Wat je op dit opleidingsniveau ook vaak ziet is dat je jezelf gaat 'uitzenden' met de genoemde bureaus als tussenpersoon. Meer interimmen zeg maar. Dan krijgen zij een vaste fee voor het bemiddelen en de administratieve rompslomp en lopen ze geen risico als ze je niet kunnen plaatsen. Moet je alleen ZZP-er worden. Maar je kan altijd eens praten met zo'n partij om te kijken of er vraag naar jouw capaciteiten is.



bedankt voor de uitleg, ik denk dat ik het snap!

Welke partijen moet ik dan aan denken? een die hier al genoemd staat of een heel ander soort organisatie?
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment werk ik voor een detacheringsbedrijf (hij stond in een bovenstaand rijtje).

Mijn ervaring is dat een detacheringsbureau niet te vergelijken is met een uitzendbureau. Ik ben bij hun in dienst en word gedurende vakanties en ziekte doorbetaald. Mijn contact persoon bij het bureau kan ik altijd bellen. Of ze vrij is of niet ze neemt altijd de telefoon op of belt binnen het uur terug. Ik zou zeggen stel je CV goed op en lever hem in. Mijn ervaring is dat ze hem altijd in de portefeuille houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosekapje schreef op 22 oktober 2015 @ 16:28:

[...]





bedankt voor de uitleg, ik denk dat ik het snap!

Welke partijen moet ik dan aan denken? een die hier al genoemd staat of een heel ander soort organisatie?Die ik ken zijn bijvoorbeeld Yaught, Resources, Steens, Start, etc
Only dead fish go with the flow.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven