Werk & Studie alle pijlers

vakantiereglement kinderopvang

02-03-2010 21:09 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

ik heb een vraag, ik werk als ped. medewerkster bij een buitenschoolse opvang. nu wilde ik in maart 2 dagen vrij vragen, maar kreeg te horen dat je minimaal 6 weken van te voren vrij moet vragen, dat staat in het vakantiereglement, nu vind ik dit grote onzin, want dan zou je nooit meer spontaan een dagje vrij kunnen nemen, nu ben ik benieuwd is dat alleen bij de werkgever waar ik werk of staat het in de cao kinderopvang. ik heb al gezocht maar kon er niks over vinden.

groetjes tijgertje2210
Als het goed is heb je bij indiensttreding alle papieren gehad waar je dit in terug kunt vinden.

Het lijkt me niet onlogisch hoor, dat je niet "spontaan" een dagje vrij

kunt nemen, zo werkt dat in de grote-mensen-wereld. Ze kunnen moeilijk een halve groep sluiten omdat jij ineens wil gaan shoppen.
Ik werk niet in jouw branche, maar ik moet ook 4 weken van te voren vrij vragen.

Bij mij is dat contractueel vastgelegd.

Overigens kan ik nog wel eens rekenen op de coulance van mijn baas, die doet bv in rustige periodes niet moeilijk.
Lijkt me nogal logisch ook in jouw branche?
quote:sassafras schreef op 02 maart 2010 @ 21:16:

Als het goed is heb je bij indiensttreding alle papieren gehad waar je dit in terug kunt vinden.

Het lijkt me niet onlogisch hoor, dat je niet "spontaan" een dagje vrij

kunt nemen, zo werkt dat in de grote-mensen-wereld. Ze kunnen moeilijk een halve groep sluiten omdat jij ineens wil gaan shoppen.Als ik TO goed begrijp gaat het niet om een spontaan dagje shoppen maar om een tweetal vooraf geplande snipperdagen. Het is nu begin maart. Stel dat TO rond 20 maart 2 dagen vrij wil dan moet daar m.i. een mouw aan te passen zijn.