Werk & Studie alle pijlers

vakantiereglement kinderopvang

02-03-2010 21:09 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

ik heb een vraag, ik werk als ped. medewerkster bij een buitenschoolse opvang. nu wilde ik in maart 2 dagen vrij vragen, maar kreeg te horen dat je minimaal 6 weken van te voren vrij moet vragen, dat staat in het vakantiereglement, nu vind ik dit grote onzin, want dan zou je nooit meer spontaan een dagje vrij kunnen nemen, nu ben ik benieuwd is dat alleen bij de werkgever waar ik werk of staat het in de cao kinderopvang. ik heb al gezocht maar kon er niks over vinden.

groetjes tijgertje2210
Als het goed is heb je bij indiensttreding alle papieren gehad waar je dit in terug kunt vinden.

Het lijkt me niet onlogisch hoor, dat je niet "spontaan" een dagje vrij

kunt nemen, zo werkt dat in de grote-mensen-wereld. Ze kunnen moeilijk een halve groep sluiten omdat jij ineens wil gaan shoppen.
Ik werk niet in jouw branche, maar ik moet ook 4 weken van te voren vrij vragen.

Bij mij is dat contractueel vastgelegd.

Overigens kan ik nog wel eens rekenen op de coulance van mijn baas, die doet bv in rustige periodes niet moeilijk.
Lijkt me nogal logisch ook in jouw branche?
quote:sassafras schreef op 02 maart 2010 @ 21:16:

Als het goed is heb je bij indiensttreding alle papieren gehad waar je dit in terug kunt vinden.

Het lijkt me niet onlogisch hoor, dat je niet "spontaan" een dagje vrij

kunt nemen, zo werkt dat in de grote-mensen-wereld. Ze kunnen moeilijk een halve groep sluiten omdat jij ineens wil gaan shoppen.Als ik TO goed begrijp gaat het niet om een spontaan dagje shoppen maar om een tweetal vooraf geplande snipperdagen. Het is nu begin maart. Stel dat TO rond 20 maart 2 dagen vrij wil dan moet daar m.i. een mouw aan te passen zijn.
Bij ons moet je het ook een maand van tevoren opgeven, daarna is het aan de welwillendheid van collega's of zij het willen opvangen. ik kan me voorstellen dat op een kinderopvang er niet een blik extra leidsters is, en een dag een collega alleen een groep laten runnen mag niet. Dus ik kan me heel goed voorstellen dat men het zo ver van te voren wil weten.
Meestal geldt die 6 weken voor langere vakanties of vrije dagen tijdens een vakantieperiode. Voor dagen vrij ligt het aan je baas en of het uberhaupt qua planning mogelijk is. Lukt het je baas niet, kun je vaak nog een collega vragen of deze in wil vallen en die oplossing voorstellen aan je baas.

Dit is toch gewoon logisch nadenken??? Zo werkt het bijna overal....
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Dit is niet geregeld in de cao maar puur aan de werkgever. Dit moet je terug kunnen vinden in het beleid van je organisatie.

succes ermee
quote:tijgertje2210 schreef op 02 maart 2010 @ 21:09:

nu vind ik dit grote onzin, want dan zou je nooit meer spontaan een dagje vrij kunnen nemen

Zo gaat dat in het werkende leven, ik denk niet dat ze er erg van onder de indruk zijn dat jij dat grote onzin vindt

Je kunt natuurlijk altijd vragen of het kán, en als mensen toevallig in de gelegenheid zijn wat te schuiven heb je geluk, dan kan het misschien toch.
werk ook in jou branche maar bij ons is het 8 werkdagen vantevoren

vind in deze branche zes weken wel erg veel.genoeg inval die wil werken bij ons
Ja, logisch.
quote:milobiyu schreef op 02 maart 2010 @ 22:46:

werk ook in jou branche maar bij ons is het 8 werkdagen vantevoren

vind in deze branche zes weken wel erg veel.genoeg inval die wil werken bij ons

Een externe inval is nogal duur voor een organisatie..dus kan me voorstellen dat ze daar niet erg happig op zijn als het niet echt hoeft.

Daarbij, waarom zou je niet 6 weken van te voren vrij kunnen vragen. Beetje plannen, groot plezier.
When in doubt, add glitter.
Hadden wij maar genoeg inval, haha. Bij ons ook ruim een maand vantevoren aanvragen hoor, en als het in de vakantieperiode valt nog langer vantevoren... Wat misschien helpt is een dag ruilen? Kijken of een andere vrije collega misschien flexibel wil zijn? Zo lossen wij het altijd op.
Ja, misschien is het intern op te lossen? Zo doen wij dat ook wel eens op de BSO binnen onze cluster. Het ligt er ook wel aan hoe flexibel je leidinggevende is. Bij ons is het ook 4 weken van tevoren en is onze leidinggevende daar nog wel vrij precies in, maar soms kan het nog wel eens geregeld worden.
Werk ook in de kinderopvang en bij ons kan je dezelfde dag nog vrij krijgen als je dat wilt. Dan wel even zelf inval regelen maar als dat lukt geen probleem... En anders is er vaak nog wel iets te regelen door ruilen bijv.

Vind 6 weken erg lang, maar heeft dus niks met de cao te maken maar echt met het beleid van je instelling.
quote:Swhite schreef op 02 maart 2010 @ 22:59:

[...]

Een externe inval is nogal duur voor een organisatie..dus kan me voorstellen dat ze daar niet erg happig op zijn als het niet echt hoeft.

Daarbij, waarom zou je niet 6 weken van te voren vrij kunnen vragen. Beetje plannen, groot plezier.Meestal zijn dat juist goedkope krachten, die invallers en die willen idd graag extra geld bijverdienen.
Is ook lullig als je een sollicitatiegesprek hebt en je niet eens vrij kunt nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven