Werk & Studie alle pijlers

Van baan veranderen in coronatijd?

26-05-2020 12:52 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week heb ik succesvol een tweede gesprek gehad bij een nieuwe werkgever. Het gaat tussen mij en nog iemand. Morgen gaan ze bellen. Waar ik heel enthousiast was, begin ik nu te twijfelen. Moet je in deze tijd wel een overstap maken? In mijn huidige baan zit ik 13 jaar, het is dichtbij, vrij nemen is bijna nooit een probleem, zolang ik mijn werk goed doe bemoeit mijn baas zich niet met mij, collega's zijn helaas niet zo leuk, maar daar heb ik aan de andere kant weinig mee te maken, dus ook geen last van. Salarisplafond allang bereikt. Wel een branche die hard getroffen is door corona, in geval van last in, first out ben ik als laatste aan de beurt...

Nieuwe baan is op 3 kwartier afstand, werk waar ik in kan door groeien, mijn 2 naaste collega's die ik hier krijg lijken me ook heel gezellig, ik mag een gedeelte thuiswerken en hoef niet in de spits naar werk te rijden. Salaris biedt groeimogelijkheden en ook vanuit de functie kan ik verder doorgroeien. Maar moet je dat wel doen, in deze tijd van baan veranderen?
Ik zou blijven waar je nu zit: dichtbij, veel vrijheid en vast contract.
Bij die ander lange reistijd waardoor je veel kostbare vrije tijd verliest en last in first out zal daar ook gelden.
Ik zou wel gaan.
Alle reacties Link kopieren
Af en toe ben ik mijn huidige baan gewoon beu. Af en toe last van sleurgevoel en afgestompte collega's die er nog langer zitten dan mij 8-) en vaak kan ik ook prima loslaten en denk ik: Het is maar werk...
Blijf je binnen dezelfde branche?
Gewoon vragen wat hun verwachting is voor de toekomst. Als ze denken dat hun bedrijf instort, zouden ze niet nu iemand aannemen. Lastig, ik zou zelf toch denk ik nu voor safe kiezen. Ik ben vlak voor de crisis van baan veranderd en zou dat niet hebben gedaan als ik dat van tevoren had geweten, want nu heb ik geen vast contract meer en heb ik dus minder zekerheid en minder kans op een nieuwe baan als dat nodig zou zijn.
Als je al 13 jaar ergens werkt (en misschien voordien ook nog hier en daar enkele jaren) dan ben je niet echt piep meer.

Maar zeker niet te oud om nog een stukje aan je carrière bij te breien.

Kies voor een uitdaging nu het nog kan. Je zit aan het loonplafond, hebt geen enkele groeimogelijkheid meer en ook jouw huidig bedrijf kan door corona de doodsteek krijgen. Trouwens, stel dat het bedrijf wordt overgenomen, dan gaan de oudere werknemers eerst weg, want té duur, te log, te, te, te.

Niet bang zijn, wat op je pad moet komen, zal erop komen, geef een nieuwe impuls aan je carrière en geniet van de nieuwe mensen, nieuwe verantwoordelijkheden, nieuwe uitdagingen.

Succes voor de aanwerving en veel plezier in de nieuwe job!
Alle reacties Link kopieren
Als thuis niet alles meteen instort mocht het misgaan met die job zou ik ervoor gaan. Je hebt vast niet voor niks gesolliciteerd.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeker voor die uitdaging gaan :)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het aandurven om te gaan, maar het gaat erom wat jij aandurft. Ik word ongelukkig van sleur en stilstand en saaie collega’s. En ik ben graag gelukkig, ook in mijn werk.

Als je de baan verliest, heb je ww en zoek je iets nieuws. De kans dat je geen vast contract krijgt is er altijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu ook aan solliciteren. Verschil is wel dat functie waar ik op heb gesolliciteerd juist dichterbij is.
Alle reacties Link kopieren
Is het een corona-crisis gevoelige branche? Zo niet dan zou ik gewoon gaan. Je bent toe aan wat nieuws en zoekt nieuwe uitdaging. Zij werven toch ook gewoon nu tijdens de crisis? Zal wel meevallen dus
Alle reacties Link kopieren
Ik begin in Corona tijd aan een nieuwe baan. :-) ik zeg een vast contract op voor een jaarcontract en ga geheel nieuw werk doen met groeimogelijkheden. Ik vind het heel spannend, zeker in Corona-tijd.
Anderzijds heb ik inmiddels geleerd dat je toch nooit zekerheden hebt.

Als je in niet-corona tijd deze switch zou hebben gemaakt, zou ik het nu ook doen als ik jou was.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net voor Corona m’n vaste contract opgezegd en zit nu bij een bedrijf dat constant roept dat t slecht gaat en de inkomsten drastisch teruglopen.
En alle tijdelijke contracten worden niet verlengd.
Ik baal als een stekker dat ik precies de dag voor deze crisis m’n contract tekende :(
Nu loopt maart 2021 m’n contract af en het enige wat ik hoor is: het gaat financieel slecht, de tijdelijke schil wordt afgeworpen etc etc.
Ik word er persoonlijk érg ongelukkig van want ik hou niet van onzekerheid.
Als jij wel de ruimte hebt voor onzekerheid zou ik het wel doen trouwens, als ze je nú willen willen ze je echt wel hebben ;)
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
26-05-2020 13:05
Als je al 13 jaar ergens werkt (en misschien voordien ook nog hier en daar enkele jaren) dan ben je niet echt piep meer.

Maar zeker niet te oud om nog een stukje aan je carrière bij te breien.

Kies voor een uitdaging nu het nog kan. Je zit aan het loonplafond, hebt geen enkele groeimogelijkheid meer en ook jouw huidig bedrijf kan door corona de doodsteek krijgen. Trouwens, stel dat het bedrijf wordt overgenomen, dan gaan de oudere werknemers eerst weg, want té duur, te log, te, te, te.

Niet bang zijn, wat op je pad moet komen, zal erop komen, geef een nieuwe impuls aan je carrière en geniet van de nieuwe mensen, nieuwe verantwoordelijkheden, nieuwe uitdagingen.

Succes voor de aanwerving en veel plezier in de nieuwe job!
Mooie, inspirerende post! +1
Vaak ben je te bang..
Alle reacties Link kopieren
Ben inmiddels gebeld met een aanbod, maar ben niet tevreden over loonaanbod. Ik wil een schaal hoger, want in de schaal waar ik ben ingedeeld zit ik ook meteen aan een plafond o_o en of ik per 1 juli wil beginnen :P , vroegen ze vrijdag. Nee, ik ga niet de hele zomer werken om meteen iedereen in vakanties te vervangen :"-(
Alle reacties Link kopieren
Die vakanties snap ik wel vanuit je werkgever. Maar red je ws toch niet ivm je opzegtermijn?

Salaris zou ik wel even op door onderhandelen idd.
Ik ga van baan veranderen. Het hele gebeuren was al opgestart voor de lockdown, anders had ik me wel nog even flink op het hoofd gekrabt of ik de sollicitatieprocedure moest voortzetten.

Ik ruil een jaarcontract in voor een jaarcontract dus dat maakt niks uit. Op al het andere ga ik vooruit. Ik heb wel lang nagedacht of de switch van branche slim was, maar eerlijk gezegd kwam ik er bij beide branches niet goed uit wat het voor de betreffende organisaties zou gaan betekenen. Zó onvoorspelbaar allemaal. Dus gewoon de sprong gewaagd.

In jouw geval zou ik er goed op letten dat je wat je hebt omruilt voor iets vergelijkbaars. En als je toch een vast contract hebt dan minimaal een jaarcontract omdat je anders in de problemen komt met de WW.
Alle reacties Link kopieren
Nog nieuws TO?
Ik ben ook benieuwd. Zelf overweeg ik het ook. Maar zou wel een leukere baan krijgen plus dichterbij. Wel van vast naar tijdelijk maar mijn man zei: boeiend dat lossen we tzt wel op als dat een probleem wordt. Hij snapte niet eens waarom ik dat een probleem vond...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven