Werk & Studie alle pijlers

Veranderen van baan vanwege collega

28-08-2014 23:40 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,



Sinds twee maanden heb ik een leuke baan. De werkzaamheden sluiten echt precies aan met wat ik wil en wat ik ook nog voor jaren zou kunnen doen. Helaas is er 1 minpunt aan de hele functie. Mijn collega waar ik het meeste mee moet samen werken is een type apart.



Hij wil alles op zijn manier. Ik moet werken volgens zijn schema en dat gaat eigenlijk tegen mijn principes. Ik mag bijvoorbeeld momenteel geen mail behandelen omdat er andere werkzaamheden gedaan moeten worden. Hierdoor komt er veel irritaties bij collega's en klanten. Als een collega belt met een verzoek en ik help die dan met het probleem dan zegt hij dat ik dat niet moet doen. Zo liggen we om meerdere punten met elkaar in de clinch. Hij heeft een amateur tekening van mij gemaakt en op de muur gehangen.



Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Iedereen in het bedrijf heeft eigenlijk een probleem met hem en ik kan dit niet heel lang volhouden. Een gesprek ben ik al aangegaan met hem, hij zegt accepteren of anders een andere baan zoeken.



Zou er een manier zijn om er mee om te leren gaan?
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor. Gewoon om hem lachen en je werk goed doen.
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.
Wat zegt jullie leidinggevende?
Ik zou idd gewoon zeggen "ik krijg betaald om dit en dit en dit te doen dus dat doe ik" en als hij daar een probleem mee heeft is dat zijn probleem niet dat van jou.
Alle reacties Link kopieren
Afbekken (wel op een nette manier) en je eigen gang gaan.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:denachtzuster schreef op 28 augustus 2014 @ 23:42:

Ja hoor. Gewoon om hem lachen en je werk goed doen.Ja maar ook dan gewoon zijn regels aanhouden? Dat is geen doen, zo ben ik niet. Richting andere afdelingen en klanten wil ik gewoon binnen 48 uur antwoord kunnen geven. Volgens hem lossen de mailtjes zichzelf wel op.. Ik vind dat echt een hele aparte denkwijze.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een keer fiks van je afbijten?

Niet over jezelf heen laten lopen! Kom op!

Wat ik opmaak uit jouw bericht is niet dat hij een leidinggevende is dus waar bemoeit hij zich überhaupt mee?!

En misschien kun je eens met HR babbelen als je er zelf niet uitkomt?
Begin de dag met een smurfje, begin de dag met een smurf. Want wie vrolijk smurft in de morgen, die smurft de hele dag!
Alle reacties Link kopieren
Tekening van de muur rossen.

Dat pik je niet.



Je werk doen en collega onder de negeerstand.



En naar je leidinggevende stappen.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 28 augustus 2014 @ 23:43:

Wat zegt jullie leidinggevende?Hij is mijn directe leidinggevende. Daar boven alleen nog de directeur. Die geeft ook aan dat hij erg zwart wit denkt en dat ik moet proberen ermee om te gaan. De directeur hangt trouwens ook op de muur. Het is wel om de lachen maar om er dagelijks mee om te gaan niet.
Ermee omgaan zou ik opvatten als "gewoon je werk doen (zoals het hoort dus, niet zoals je collega dat wil) en schijt aan hem hebben".



Nog ff...hij denkt zeker dat je gekke henkie bent?
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 28 augustus 2014 @ 23:44:

Ik zou idd gewoon zeggen "ik krijg betaald om dit en dit en dit te doen dus dat doe ik" en als hij daar een probleem mee heeft is dat zijn probleem niet dat van jou.Hij heeft het dus helaas wel voor het zeggen. En dat is het probleem. Ook de persoonlijke gesprekken heb ik met hem. En heb het al meerdere malen aangegeven. En er gebeurd elke dag wel weer iets waardoor hij dan weer geïrriteerd is. Terwijl het nou eenmaal bij het werk hoort.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Dan naar de directeur stappen en aangeven dat hij interfereert in je werkzaamheden en dat jouw werk zo niet goed/professioneel te doen is.



Wellicht als jullie taken heel duidelijk gescheiden worden dat het beter is. Dan zoekt hij het maar uit met zijn deel en kan jij jouw werk goed doen zonder zijn bemoeienis.
Alle reacties Link kopieren
Die tekening kon hij mooi in zn hol steken, die trek je gewoon van de muur morgen. Niets uitleggen, gewoon weghalen en in de prullenbak kieperen. Laat je niet verleiden om er verder wat over te zeggen.



Tja als hij je leidinggevende is, dan kan hij terecht zeggen hoe jij je werk moet doen. Dat is inderdaad buigen of barsten. Je zit er ook nog maar 2 maanden he. Dingen willen veranderen komen in zn korte periode behoorlijk betweterig over.
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik inderdaad gaan solliciteren.



Als je 0,0 steun kunt verwachten vanuit je bedrijf en zo'n kutjanus wordt de hand boven het hoofd gehouden, dan kun je geen kant op.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:smurfin88 schreef op 28 augustus 2014 @ 23:46:

Misschien een keer fiks van je afbijten?

Niet over jezelf heen laten lopen! Kom op!

Wat ik opmaak uit jouw bericht is niet dat hij een leidinggevende is dus waar bemoeit hij zich überhaupt mee?!

En misschien kun je eens met HR babbelen als je er zelf niet uitkomt?



Grappig dat je dit zegt. Hij is namelijk degene die zegt dat ik over mij heen laat lopen als ik collega's help. Zij maken zogenaamd misbruik van mij? Ik ben volgens hem ook heel naïef omdat ik vertrouwen in de mens heb.



Directeur geeft aan dat we allergisch voor elkaar zijn. Mijn allergieën zijn zijn valkuilen en andersom. Ik heb ergens een voorbeeld, zal dat morgen eens opzoeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 28 augustus 2014 @ 23:46:

Tekening van de muur rossen.

Dat pik je niet.



Je werk doen en collega onder de negeerstand.



En naar je leidinggevende stappen.Jouw motto klopt echt altijd. Een advies op zich. Zo toepasselijk dat het bijna eng is! ;:)
Alle reacties Link kopieren
Mienbillekes



Tja.

Dat heeft Pa goed bekeken!



@ TO



Da's nogal makkelijk hè, van meheer de Directie.

Weten dat die vent niet spoort maar jíj mag met je allergie dealen.



Kijk.

Zo'n slappe leiding zit nu in míjn allergie.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:yoshe schreef op 28 augustus 2014 @ 23:52:

Die tekening kon hij mooi in zn hol steken, die trek je gewoon van de muur morgen. Niets uitleggen, gewoon weghalen en in de prullenbak kieperen. Laat je niet verleiden om er verder wat over te zeggen.



Tja als hij je leidinggevende is, dan kan hij terecht zeggen hoe jij je werk moet doen. Dat is inderdaad buigen of barsten. Je zit er ook nog maar 2 maanden he. Dingen willen veranderen komen in zn korte periode behoorlijk betweterig over.



Nou ja het is niet echt betweterig. Iedereen klaagt over het feit dat ze geen antwoord op de mail krijgen. Klanten zoeken het uiteindelijk hoger op en dan moet het alsnog snel afgehandeld worden. Ik snap dat niet omdat het toch even veel tijd kost. Of je het nou binnen de tijd doet of een week later.



Die tekening laat ik nog ff hangen. De directeur heeft dat nog niet gezien en ben wel benieuwd naar zijn reactie.
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 28 augustus 2014 @ 23:58:

Mienbillekes



Tja.

Dat heeft Pa goed bekeken!



@ TO



Da's nogal makkelijk hè, van meheer de Directie.

Weten dat die vent niet spoort maar jíj mag met je allergie dealen.



Kijk.

Zo'n slappe leiding zit nu in míjn allergie.



Haha ik had m nog niet eens gezien maar inderdaad hij is zeker van toepassing.



Ja ik krijg er gewoon de kriebels van. Echt zo jammer want de rest van de collega's zijn super. Collega's mogen mij trouwens ook niet mailen om ff mee pauze te houden ofzo. Daar irriteert hij zich aan zei hij.





Nu ik dit allemaal zo achter elkaar getypt heb is het gewoon echt belachelijk. Ik denk dat er niks anders opzit dan gaan solliciteren :(
Alle reacties Link kopieren
Zoetzuurtje



Triest.

Dat zo'n idioot die de sfeer verziekt de hand boven het hoofd wordt gehouden.



Geïrriteerd omdat collega's mailen om even te pauzeren?



Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 29 augustus 2014 @ 00:05:

Zoetzuurtje



Triest.

Dat zo'n idioot die de sfeer verziekt de hand boven het hoofd wordt gehouden.



Geïrriteerd omdat collega's mailen om even te pauzeren?



Ja het gaat echt nergens over. Andere collega's vragen zich al af hoelang ik het nog ga volhouden.
Alle reacties Link kopieren
Ten eerste zou ik ook een ''mooie'' tekening van hem maken en ophangen.



en ten tweede; dit pik je toch niet?
The world is not what it seems....
Alle reacties Link kopieren
quote:mientje070 schreef op 29 augustus 2014 @ 00:10:

Ten eerste zou ik ook een ''mooie'' tekening van hem maken en ophangen.



en ten tweede; dit pik je toch niet? Ik heb het meerdere malen aangegeven en dan is het dus take it or leave it.
Alle reacties Link kopieren
Op elke afdeling zit wel zo'n figuur. Ga er in eerste instantie soepel mee om en keek eerst of je naast deze persoon, die helaas ook nog je direct leidinggevende is, toch nog een plek kunt verwerven in het bedrijf. Misschien valt het wel mee en vind je een manier?



Je kunt ook eens nagaan of dit niet een vacature was die de afgelopen jaren om het half jaar vacant was. Dat zegt dan vaak wel een hoop, namelijk dat het moeilijk is met deze persoon te werken.........



Kun je het niet met wat meer humor insteken en ook af en toe gewoon op je strepen gaan staan door te zeggen dat je die tekening eigenlijk een beetje to much vindt en/of een karikatuur van hem maken en die ophangen?



Lastige situatie, de tijd zal het moeten leren of dit nog gaat werken of niet.



Succes!
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven