Werk & Studie alle pijlers

Verdrietig om afscheid op het werk

21-09-2009 13:56 13 berichten
Ik begin 1 oktober bij mijn nieuwe werkgever en heb a.s. woensdag mijn laatste werkdag op mijn huidige werk en ik zie er tegenop, heel erg zelfs. Het was niet mijn keus om te vertrekken, ik heb het hier prima naar mijn zin, maar mijn contract kon niet meer verlengd worden.

Ik heb hier zoveel opgebouwd, ben kundig en goed in wat ik nu doe, ik heb vrienden gemaakt en ik vind het dus heel moeilijk om dit achter me te laten. Tuurlijk heb ik ook zin om aan iets nieuws te beginnen, maar dat is juist het punt, het is nieuw en je begint weer helemaal bij nul.

Afscheid nemen van iedereen en weten dat ik een aantal mensen waarschijnlijk niet meer zal zien valt me best zwaar. Ik ga ook vast en zeker huilen woensdag, terwijl ik dat eigenlijk niet wil.

Misschien vinden jullie dat ik overdrijf, omdat het "maar werk" is, maar ik zie er echt tegenop en wilde mijn ei eventjes kwijt.
Nou, ik vind dat niet overdreven hoor. Je plaatst het heus in juist persectief. Het is gewoon rot.
Alle reacties Link kopieren
Leaf, ik kan het me helemaal voorstellen. Ik heb bij mijn vorige baan (ook geen vrijwillig vertrek) ook met tranen afscheid genomen. Een aantal mensen gewoon gedag gezegd, maar degene met wie ik het meeste samen heb gewerkt, heb ik echt tranen met tuiten bij staan huilen. En hij ook.

Schaam je niet dat je het moeilijk vindt om weg te gaan. Misschien vinden mensen het ook wel fijn om te zien, dat het je echt wat doet en zal het hen ook wat doen. Bij je nieuwe baan krijg je het vast ook naar je zin en zo niet, verder zoeken. Heel veel succes woensdag!
Ik vind het ook niet overdreven. Zeker niet als je het zo naar je zin hebt gehad.

Zelf heb ik het ook wel eens meegemaakt. Bij het afscheid nemen van mijn leuke collega's moest ik op een gegeven moment toch huilen. Toen deden er spontaan twee dames mee. Wat een gezellige boel was dat

Het is gewoon vervelend.
Ik had precies hetzelfde toen ik na 7 jaar wegging bij mijn vorige baan. Ik ging dan wel vrijwillig weg, maar heb bij mijn afscheid even flink staan grienen (samen met mijn directe collega). Ben nu 1,5 jaar weg en ik ga nog steeds af en toe een bakkie doen, gewoon om bij te kletsen. Overigens achteraf geen spijt van switch, nieuwe baan geeft veel meer uitdaging.
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...
Hmm, ik vind het niet zo vreemd hoor. Je werk is toch een plaatswaar je vrij veel tijd doorbrengt (zeker als je fulltime werkt),dus als het klikt met collega's heb je daar best een band mee. En dan is het niet leuk om weg te gaan, zeker als het niet jouw keuze was. Gelukkig heb je wel al een andere baan om naar uit te kijken, die ook heel leuk kan zijn. Ik dacht na mijn vorige baan ook dat ik nooit meer een echt leuke plek zou vinden, maar dat viel mee . Schaam je niet als je verdrietig bent, een paar tranen kan gebeuren, en kijk daarna weer vooruit (maar dat doe je volgens mij ook wel).
Logisch toch? Ben ook wel eens ergens met tranen weggegaan, was mijn eigen keus en toch vond ik het erg om dat leuke werk en al die lieve mensen achter te laten. Dus als het ook nog eens niet je eigen keus is... Lekker laten lopen die jongens, lucht alleen op.

Sterkte, maar ook veel plezier woensdag.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Logisch dat je er verdrietig om bent. Wie weet kan je er een positieve draai aan geven? Zijn er collega's met wie je (zo af en toe) contact wilt houden?
Heb er geen ervaring mee maar kan me voorstellen dat je je echt rot voelt. Wens je veel sterkte voor woensdag!
Wat jammer dat je daar weg moet!

Nooit leuk.
Ben blij dat ik niet de enige ben die het er moeilijk mee heeft (gehad). Dit was bovendien mijn eerste baan, dus ik heb geen ervaring met afscheid nemen. Als ik ga huilen zullen er inderdaad ongetwijfeld collega's zijn die spontaan mee gaan huilen

@wzk: er zijn zeker mensen met wie ik graag contact wil houden en zij met mij, dus daar ga ik zeker mijn best voor doen!
Tja, hoe harder je probeert niet te denken aan blauwe olifantjes, hoe meer je zult denken aan.. Inderdaad.

Het heeft dus geen zin om je best te doen niet te gaan huilen. Er zijn meer mensen die een traan laten bij een afscheid dus je verkeert in goed gezelschap. In mijn ervaring wordt zo'n afscheid overigens minder beladen als je van tevoren al een afspraak maakt met een paar goede collega's om elkaar na een maand bijvoorbeeld weer te zien bij een borrel.
@Leaf: Je gaat weg bij een werkgever waar je een goede tijd hebt gehad en vrienden hebt gemaakt. Het is vervelend dat je weg moet, maar het is altijd beter dan moeten blijven bij een werkgever waar je het niet ziet zitten.

p.s. Prik z.s.m. een datum om met collega's af te spreken. Als je het druk hebt in je nieuwe baan, dan is het risico dat dit steeds wordt uitgesteld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven