Verkleden of niet?
zondag 25 september 2022 om 20:57
Ik heb sinds 2 maanden een nieuwe baan. Ik heb me hierin opgegeven voor de organisatie van een oktober fest voor leerlingen en collega's.
Dut samen met 5 andere collega's. Nu willen die collega's op die avond Tiroler kleding aan doen en een dansje opvoeren op het podium.....ik zie dat helemaal niet zitten eigenlijk... ik heb een grafhekel aan verkleden, carnaval etc en voel me totaal niet op mijn gemak op een podium...
Wat te doen?
Toch meedoen, omdat ik anders de enige ben van ons 6 die het niet doet (groepsdruk)
Of
Bij mezelf blijven en aangeven niet te verkleden (misschien alleen een sjaaltje of hoedje ofzo, maar geen tiroler jurk) en aangeven dat ik niet een dansje ga doen, maar dat zij dat natuurlijk mogen doen! Maar met als gevolg dat ze me een saaie trien/spelbreker vinden...
Wat zouden jullie doen?
Dut samen met 5 andere collega's. Nu willen die collega's op die avond Tiroler kleding aan doen en een dansje opvoeren op het podium.....ik zie dat helemaal niet zitten eigenlijk... ik heb een grafhekel aan verkleden, carnaval etc en voel me totaal niet op mijn gemak op een podium...
Wat te doen?
Toch meedoen, omdat ik anders de enige ben van ons 6 die het niet doet (groepsdruk)
Of
Bij mezelf blijven en aangeven niet te verkleden (misschien alleen een sjaaltje of hoedje ofzo, maar geen tiroler jurk) en aangeven dat ik niet een dansje ga doen, maar dat zij dat natuurlijk mogen doen! Maar met als gevolg dat ze me een saaie trien/spelbreker vinden...
Wat zouden jullie doen?
maandag 26 september 2022 om 07:43
Nee hoor. Ik zie dat ie in München inderdaad in september al begint (eindigt wel in okt). Maar hier in de omgeving zijn alle oktoberfeesten gewoon in oktober hoor, incl die in sittard wat toch wel zo'n beetje de grootste is.Irregular_Choice schreef: ↑26-09-2022 07:00En zelfs dan sla je de plank mis, want Oktoberfest is altijd al in september
Maar goed, ik zou het dansje afslaan en gewoon eerlijk aangeven waarom. Maar ik zou wel verkleed gaan als dat normaal is bij de organisatie en als je toch makkelijk zo’n outfit kan lenen. Al vind ik een Oktoberfest waarbij verder niemand verkleed is ook wel wat apart![]()
Zwetser
maandag 26 september 2022 om 08:36
Inderdaad. Ik zou juist denken, ik organiseer het, iemand anders voert het entertainment uit!LuciFee2022 schreef: ↑25-09-2022 21:15Op zich vind ik het niet gek dat TO, als ze zich opgeeft met het helpen organiseren dat niet vanzelfsprekend is dat je dan dansjes op een podium moet doen?
Hoezo moet je dat weten dan??
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 26 september 2022 om 09:07
Ik heb het dan ook over het echte Oktoberfest. Niet die feestjes die ze hier Oktoberfest noemen. Er is maar 1 echt Oktoberfest en dat is in MünchenStudent201 schreef: ↑26-09-2022 07:43Nee hoor. Ik zie dat ie in München inderdaad in september al begint (eindigt wel in okt). Maar hier in de omgeving zijn alle oktoberfeesten gewoon in oktober hoor, incl die in sittard wat toch wel zo'n beetje de grootste is.

maandag 26 september 2022 om 10:46
Mee eens. Ik hou erg van het achter de schermen werk wat bij het organiseren van zo'n feest hoort. De spotlights zijn voor iemand anders, daar doe je me absoluut geen plezier mee. Lijkt me voor meer mensen te gelden (en vice versa).

maandag 26 september 2022 om 12:23
Ja toch. Ik ben dol op verkleden en gekke dansjes maar zat mensen die heel goed kunnen mee regelen maar echt geen dansjes gaan doen.
Ik heb dus ook gewoon nee gestemd. Het wordt er ook niet leuker op als iemand er echt van baalt er te staan, je moet er voor voor gaan of laten.
Ik heb een collega die dan altijd heel nep 'de slappe lach' krijgt, dat vind ik ook zo stom en het verpesten.
En ik heb een andere collega die altijd een kleine rol aanneemt (alleen maar met een gekke pruik op wat wapperen, achtergrondkoortje of instrumentsolo) dat is dan weer hilarisch.

maandag 26 september 2022 om 15:57
Oh, ik zou dit gewoon doen. Soms moet je gewoon even over je ego stappen voor het goede doel. Het schept gelijk een band met je collega's en ik kan mij niet voorstellen dat de lat erg hoog ligt.
Wat houd je tegen? Je hoeft niet de hele avond op het podium toch? Ik houd ook niet van dit soort dingen, maar ik weet dat ik, als ik dan eenmaal op het podium sta, de grootste lol heb.
Wat houd je tegen? Je hoeft niet de hele avond op het podium toch? Ik houd ook niet van dit soort dingen, maar ik weet dat ik, als ik dan eenmaal op het podium sta, de grootste lol heb.
maandag 26 september 2022 om 17:25
Waarom denk je dat? Omdat iedere docent het leuk vindt om op te treden?moizer schreef: ↑25-09-2022 22:47Joh, juist voor deze doelgroep is het extra belangrijk dat jullie de sfeer erin brengen! Maak er iets leuks van voor ze!
Wat is jouw taak op school? Ik kan me haast niet voorstellen dat jij een van de leerkrachten bent, je klinkt eerder als iemand van de administratie of zo.
Ik werk al 30 jaar in het onderwijs en ik treed echt nooit op. Ik heb er een bloedhekel aan.
Een toespraak voor 100 ouders, prima. Maar ik ga niet op een podium een dansje doen en zeker niet in verkleedkleren.
To, ik zou er nu al meteen duidelijk over zijn , anders blijf je dat gezeur elk jaar houden.
Bij mij op school weten ze dat Johanna graag mee organiseert , maar nooit mee doet aan een optreden met docenten. Het kan maar duidelijk zijn.
maandag 26 september 2022 om 17:59
Eens. Maak het meteen duidelijk anders krijg je dat elke keer weer.
maandag 26 september 2022 om 19:29
Zijn er serieus scholen waar leerkrachten dit doen? Of waar het zelfs van ze verwacht wordt?lemoos2 schreef: ↑26-09-2022 01:58Ik zou gewoon verkleden, al is het maar een hoedje, en de grens trekken bij het optreden als dat een brug te ver is voor jou. Dat de organisatie zichtbaar is op zo’n feest op een school is nu eenmaal zo. Je bent naast organisator ook een beetje de kartrekker van het thema.
Ik werk al decennia op scholen en verkleed en treed gewoon op als ik in de organisatie zit. Enige grens die ik trek: geen playboy-bunny outfit op een paasfeest. Verder trek ik gewoon die dirndljurk/ugly x-mas trui/paarse trui op LHBTI+dag/carnavalsoutfit/klimaatneutrale sh*t op wereld klimaat dag/roze op Dag van de vrouw/galajurk op het galabal/vul maar in, aan.

“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
maandag 26 september 2022 om 22:49
Omdat deze doelgroep (kinderen en jongeren met een verstandelijke (en eventueel lichamelijke) handicap een hele specifieke is. Daar zie je zelden mensen met een ‘ik-doe-dit-niet-want-ik-wil-het-niet-en-ik-heb-er-geen-zin-in-mentaliteit’. Er werken daar vooral mensen die lastige dingen met een beetje humor oplossen (en dus ook niet te beroerd zijn even iets geks aan te trekken of een raar dansje te doen). Voor stugheid is het niet de juiste plek.
Maar je stelt alleen een wedervraag. Wat is het antwoord?
maandag 26 september 2022 om 22:50
Je zit vast niet in het gehandicapten-onderwijs! Zijn toch vaak nét wat andere types dan op het gewone PO/VO!

maandag 26 september 2022 om 22:59
Sfeer kan je ook maken zonder suffe “hilarische” dansjes.moizer schreef: ↑25-09-2022 22:47Joh, juist voor deze doelgroep is het extra belangrijk dat jullie de sfeer erin brengen! Maak er iets leuks van voor ze!
Wat is jouw taak op school? Ik kan me haast niet voorstellen dat jij een van de leerkrachten bent, je klinkt eerder als iemand van de administratie of zo.
maandag 26 september 2022 om 23:06
Precies dit. Verkleden zou ik juist leuk vinden, dat dansje zou ik ook aan me voorbij laten gaan.Student201 schreef: ↑25-09-2022 21:01Ik snap niet waarom je je opgeeft voor de organisatie van een oktoberfeest als je een grafhekel hebt aan verkleden en carnaval...
Dat is namelijk precies wat een oktoberfeest is.
Dat je dat dansje niet wilt doen kan ik wel inkomen.
dinsdag 27 september 2022 om 09:34
Ik vind dit juist een hele starre reactie!moizer schreef: ↑26-09-2022 22:49Omdat deze doelgroep (kinderen en jongeren met een verstandelijke (en eventueel lichamelijke) handicap een hele specifieke is. Daar zie je zelden mensen met een ‘ik-doe-dit-niet-want-ik-wil-het-niet-en-ik-heb-er-geen-zin-in-mentaliteit’. Er werken daar vooral mensen die lastige dingen met een beetje humor oplossen (en dus ook niet te beroerd zijn even iets geks aan te trekken of een raar dansje te doen). Voor stugheid is het niet de juiste plek.
Maar je stelt alleen een wedervraag. Wat is het antwoord?
Daar werken juist mensen waarbij iedereen zichzelf mag zijn en ze niet allemaal kudde dieren zijn die alles maar doen wat een ander van ze verlangt
Je kan een heel liefdevolle leerkracht zijn, die heel veel rust uitstraalt wat deze kinderen nodig hebben, maar niet uitgedost op een podium willen dansen...

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in