Werk & Studie alle pijlers

Verlengen contract uitzendbureau?

06-01-2018 17:16 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Mijn plaatsingsovereenkomst eindigt eind april en mijn detachering fase A eindigt in februari.

Normaal gesproken ga je dan gewoon door naar fase B, maar het is waarschijnlijk dat mijn plaatsing niet verlengd wordt (werk houdt op).

Als dat zo is, kan het uitzendbureau me dan een contract voor fase b aanbieden voor 2 maanden, langer, of als het aan hen ligt liever helemaal niet meer (weet niet of dat kan)?

Ik vraag het liever (nog) niet aan het uitzendbureau zelf omdat nog niet duidelijk is of mijn werk echt ophoudt, zo ja, per wanneer, of wat ik daar zelf in wil. (alle opties even open houden en nergens op zinspelen)

Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt!
anoniem_362018 wijzigde dit bericht op 06-01-2018 17:31
0.36% gewijzigd
De enige die jou kan informeren is het uitzendbureau. Die kennen de situatie en de huidige omstandigheden. Niemand anders kan daar een zinnig woord over zeggen. Waarom vraag je het daar niet?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Bij het bureau waar ik zit hangt je contractduur niet direct af van je 'plaatsingsopdracht'. Als ze verwachten dat ze je goed opnieuw geplaatst kan worden, dan krijg je in fase B een langer contract.
Maar ik kan mij voorstellen dat het per bureau kan verschillen, dus het makkelijkste is om even na te vragen.
Als je fase A eindigt dan zal het uitzendbureau contact opnemen met de opdrachtgever en vragen hoe lang ze je nog kunnen gebruiken.

Als de opdrachtgever dan zegt tot eind april dan zullen ze je naar alle waarschijnlijkheid een tijdelijk contract aanbieden tot eind April.
Fase B gaat over je contract met het uitzendbureau, niet met de uitlener. Als je een medewerker bent die goed herplaatsbaar is, zullen ze je een waarschijnlijk een fase B contract aanbieden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Sinds 1 juli 2015 zijn er dingen veranderd, mijn ervaring is van voor die datum.

Het kwam er in ieder geval op neer dat ik van fase A naar fase B ging gedurende een plaatsingscontract. Het bureau had er belang bij om de inlener/organisatie/klant tevreden te houden (en mij als werknemer ook want baanbehoud) dus mijn status veranderde gewoon naar fase B ondanks de korte overgebleven tijd van het toenmalige plaatsingscontract.
Als de aarde plat was hadden katten allang alles eraf geflikkerd.
Bedankt voor jullie reacties! Het helpt een beetje met inschatten van mijn opties. En ik snap natuurlijk dat het uitzendbureau hier uiteindelijk het antwoord op zal geven :)
Het is een vraag die bij me opkwam in de zoektocht naar wat ik zelf nou eigenlijk wil qua werk... Het lijkt me namelijk niet fijn om onder contract bij een uitzendbureau te staan en dan door hen aangeboden werk aan te moéten nemen.
anoniem_362018 wijzigde dit bericht op 06-01-2018 17:56
Reden: verduidelijking
40.24% gewijzigd
Lioness94523 schreef:
06-01-2018 17:48
Het is een vraag die bij me opkwam in de zoektocht naar wat ik zelf nou eigenlijk wil qua werk... Het lijkt me namelijk niet fijn om onder contract bij een uitzendbureau te staan en dan door hen aangeboden werk aan te moéten nemen.

Het is ook in het belang van het uitzendbureau om een kandidaat op de juiste vacature te plaatsen. Ze hebben immers een opdrachtgever tevreden te houden.
En ook met een fase B kunnen ze evengoed makkelijk van je af als ze geen werk voor je hebben.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Lioness94523 schreef:
06-01-2018 17:48
Je bent nooit verplicht nieuw werk te accepteren, maar als je weigert dan vervalt wel je contract. Het moet wel 'passend' werk zijn. Dus op zich heb je 'niets te verliezen' bij de overgang van fase A naar fase B.
En dan heb je ook nog uitzendovereenkomsten waar ze vragen om een urengarantie, voor je over kan naar fase B. Dus kortom, niemand weet het. Ik zou gewoon even naar mijn uitzendbureau stappen als ik jou was en je vraag daar stellen.
Pas in fase C kan het uitzendbureau je verplichten tot werk aannemen. En fase C is nog (minstens) 4 jaar (?) verwijderd van fase B...*

* in 2015 was de regel: 27 weken eruit: fase terug of qua weken tellen terug naar 0-punt van de fase. Fase A was toen 1,5 jaar, fase B twee jaar, maar beide periodes zijn na 1 juli 2015 langer geworden volgens mij.
Als de aarde plat was hadden katten allang alles eraf geflikkerd.
Fase A. is nog steeds 1,5 jaar maar Fase B is 4 jaar volgens mij met maximaal 6 tijdelijke contracten.

Ik zou even afwachten want het uitzendbureau moet zowiezo contact met je opnemen over fase B.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven