VOG voor vrijwilligerswerk kerk
woensdag 27 augustus 2025 om 18:45
Sinds een paar maanden doe ik vrijwilligers werk voor een kerk wat inhoudt dat ik eens in de 3 weken aanwezig ben bij de kindernevendienst met meestal kinderen van 7 tot 12. Nu krijg ik ineens een appje met de vraag of er al een VOG voor mij is aangevraagd. Toen heb ik geantwoord met de vraag of dat de standaard procedure is voor alle vrijwilligers voor de kindernevendienst. Als dat zo is dan heb ik er geen problemen mee, maar ik vraag me af of iemand dat specifiek alleen voor mij wil doen. Er is een vrouw in het team die nogal nors tegen mij doet en ze negeert mij, terwijl ik wel heb geprobeerd een praatje met haar te maken. Het maakt me een beetje huiverig zo'n vraag. Ik heb geen strafblad, laat dat voorop staan. Maak ik me druk om niks?
woensdag 27 augustus 2025 om 18:49
woensdag 27 augustus 2025 om 18:54
woensdag 27 augustus 2025 om 18:57
Ik snap het verband met die norse mevrouw niet. Denk je dat ze een VOG voor jou wil aanvragen omdat ze je niet vertrouwt of zo? Nou zo ligt het niet. Iedereen die al dan niet vrijwillig met kinderen wil werken moet een VOG overleggen. En dat is maar goed ook. Mijn schoonvader werkte ooit vrijwillig met kinderen zonder een VOG te hoeven overleggen, en dat liep niet goed af. Dus wees jij maar blij dat er tegenwoordig wat beter op gelet wordt, in plaats van huiverig te worden.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
woensdag 27 augustus 2025 om 19:04
woensdag 27 augustus 2025 om 19:05
Ok, bedankt.tieger schreef: ↑27-08-2025 18:49Ja, je maakt je druk om niks. Binnen een kerk kun je dingen doen met kinderen (wat je doet), met geld (collecte), dus het is niet gek dat ze er eentje aan willen vragen voor iedere vrijwilliger.
Ik heb via verschillende sportverenigingen er eentje moeten aanvragen, ik maak er nooit zo’n punt van.
woensdag 27 augustus 2025 om 19:06
woensdag 27 augustus 2025 om 19:09
woensdag 27 augustus 2025 om 19:09
Dankje!LadyGodiva schreef: ↑27-08-2025 18:50Het is vrij standaard geworden, zeker als je in je vrijwilligerswerk te maken krijgt met kinderen. Niks achter zoeken verder. Veel plezier met je vrijwilligerswerk!
woensdag 27 augustus 2025 om 19:10
Ik dacht dat het 40 euro was.
woensdag 27 augustus 2025 om 19:12
woensdag 27 augustus 2025 om 19:15
Ja, dat schoot door m'n hoofd. Ze had 2 keer een persoonlijke preek gegeven over haar burnout en ik had bewondering voor haar, ik vond het zo'n charmante en krachtige vrouw. Toen heb ik een keer gevraagd of ze een paar tips wou hebben omdat ik zelf een burnout te bovcen ben gekomen. Toen zei 'ja hoor" ik kreeg haar e-mail en heb het gestuurd. Ik eet dus glutenvrij en nog wat van die tips die mij geholpen hebben. Ik heb geen antwoord terug gekregen en de keren daarna ontweek ze mijn blik, maar zag ik haar op andere momenten een soort van gluren naar mij. Misschien was het brutaal van mij om zomaar ongevraagd tips te geven.Lady*Voldemort schreef: ↑27-08-2025 18:57Ik snap het verband met die norse mevrouw niet. Denk je dat ze een VOG voor jou wil aanvragen omdat ze je niet vertrouwt of zo? Nou zo ligt het niet. Iedereen die al dan niet vrijwillig met kinderen wil werken moet een VOG overleggen. En dat is maar goed ook. Mijn schoonvader werkte ooit vrijwillig met kinderen zonder een VOG te hoeven overleggen, en dat liep niet goed af. Dus wees jij maar blij dat er tegenwoordig wat beter op gelet wordt, in plaats van huiverig te worden.
woensdag 27 augustus 2025 om 19:23
Ik denk inderdaad dat ze aan je is gaan twijfelenCandy schreef: ↑27-08-2025 19:15Ja, dat schoot door m'n hoofd. Ze had 2 keer een persoonlijke preek gegeven over haar burnout en ik had bewondering voor haar, ik vond het zo'n charmante en krachtige vrouw. Toen heb ik een keer gevraagd of ze een paar tips wou hebben omdat ik zelf een burnout te bovcen ben gekomen. Toen zei 'ja hoor" ik kreeg haar e-mail en heb het gestuurd. Ik eet dus glutenvrij en nog wat van die tips die mij geholpen hebben. Ik heb geen antwoord terug gekregen en de keren daarna ontweek ze mijn blik, maar zag ik haar op andere momenten een soort van gluren naar mij. Misschien was het brutaal van mij om zomaar ongevraagd tips te geven.
woensdag 27 augustus 2025 om 19:26
woensdag 27 augustus 2025 om 19:27
woensdag 27 augustus 2025 om 19:27
Het omvatte meer dan dat, het was een protocol : glutenvrij, lactoservij, eivrij en vetarm. De dag beginnen met bleelselderijsap en dat 2 jaar volhouden. Voor mij heeft het heel goed gewerkt. Ze had over haar wanhoop en het gevoel dat haar lichaam aan het afbreken was, ik heb dat ook gehad. Dit protocol gaat ervan uit dat chronische vermoeidheid wordt veroorzaakt o.a. door het Epstein barr virus en dat virus kun je bestrijden met dat protocol. Baat het niet dan schaadt het niet, je kunt gewoon naast je neerleggen als het je niet aanspreekt.Lady*Voldemort schreef: ↑27-08-2025 19:19Nou ja, ik kan me op zich best voorstellen dat iemand niet zo goed wat ie ermee moet als anderen hem voorstellen om glutenvrij te gaan eten ter bestrijding van een burnout.
Maar goed, het is ieder z'n eigen zoektocht naar genezing, dus misschien was ik opdringerig.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in