Werk & Studie alle pijlers

Waarom is er altijd die paintball collega?!

30-09-2008 22:19 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben net begonnen met mijn nieuwe baan, samen met nog een paar andere nieuwe collega's. Nou ben ik net op tijd om mee te doen aan het geplande bedrijfsuitje. Een der keuzes was paintballen....zucht. Waarom is er altijd een of andere vervelende etter die dergelijke dingen voorstelt? De nieuwe mannelijke collega riep meteen heel hard dat ie dat ging kiezen, een der vrouwelijke collega's en ik keken elkaar meteen aan van "Ah nee he?!". Er zijn veel mannen in het team. Grote kans dus dat het paintballen wordt. Heel fijn.... Is een bedrijfsuitje niet bedoeld voor je lol?

Waarom is er altijd die ene actieve collega die met dergelijke voorstellen komt en dan de meerderheid overhaalt (niemand wil per slot van rekening de pretbederver of het watje zijn natuurlijk)? Waarom? Als ik actief wil gaan doen dan weet ik wel iets leukers te bedenken dan paintballen....zucht.... Iets niet agressiefs waarvan men niet irritant fanatiek wordt. Want je zult zien dat men nog zeer agressief lukraak gaat schieten ook. Dat schijnt leuk te zijn.....of zo....

Mijn humeur heeft nodig een polletje nodig. Alweer idd! X-D

Paintballen of andere actieve (agressieve) uitjes

Totaal aantal stemmen: 136

Leuk! (29%)
Bah! (17%)
Stukkie wandelen oke, maar daar houdt het mee op (6%)
Ik meld me altijd ziek bij uitjes (of ga gewoon niet) (13%)
Alleen als we vooral op die dude mogen schieten! Zal m leren (29%)
Ik vind alles best... (7%)
Vraag of je wel mee mag maar of je tijdens het paintballen zelf ofwel mag toekijken (als de baan dat toelaat) ofwel dat je mag barhangen?

Of gewoon niet meegaan. Want wat al eerder gezegd is: het zal nooit goed zijn voor alle werknemers. Of stel anders een volgende keer zelf eens wat mogelijkheden voor en dat jij dat uitje met een andere eensgezinde collega samen zult gaan organiseren.... dan heb je het zelf meer in de hand.
kiks76 schreef op 01 oktober 2008 @ 07:22:

Of stel anders een volgende keer zelf eens wat mogelijkheden voor en dat jij dat uitje met een andere eensgezinde collega samen zult gaan organiseren.... dan heb je het zelf meer in de hand.
En dan open je een topic over al die zeikcollega's die je moeite niet waarderen, die niks leuk vinden en blabla X-D
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Spijker schreef op 01 oktober 2008 @ 06:46:

Zo'n moorddiner dat lijkt mij nou grappig! Lekker eten en tegelijkertijd samen puzzelen zodat je met iedereen iets te bespreken hebt, ook met die ene saaie collega.

dit heb ik bij een vorige werkgever een keer gedaan als "teambuilding-avond"

1 zwangere collega die niet wilde dat er aan tafel gerookt werd . prima, de rokers na het eten naar buiten voor een sigaretje. vervolgens ging de hormonen overladen muts zeuren dat de rokers niet gezellig waren omdat ze na het eten van tafel gingen ( ja wat wil je nou ?? :-O )

een dronken collega, en een dronken teamleider..

eind van de avond geweldige ruzie over tafel ... het spel werd niet eens afgemaakt, de een na de ander is kwaad op gestapt

het team zal nooit meer zo zijn als voorheen werd van te voren belooft X-D

en dat was waar .... :rofl:
paintballen is supergaaf! En ik zie het niet als agressief....heb je het wel eens gedaan?
Het laatste personeelsuitje waar ik naartoe moest (verplicht meedoen, gebouw werd afgesloten die dag) was ook geheim... en echt niet leuk! Eenmaal op de locatie zijn we met een paar collega's vertrokken naar een cafe in de buurt, waar we het alsnog gezellig hebben gemaakt.
HoiPippiLangkous schreef op 01 oktober 2008 @ 06:43:

Wat er al eerder gezegd werd, het is nooit goed. Ik neem de taak om iets dergelijks te organiseren nooit meer op me, dat eeuwige gezeik. Ze doen het maar lekker zelf!
Door dat eeuwige gezeik is bij ons een keer de hele feestcommissie opgestapt. Ze hadden er helemaal geen zin meer in, terwijl ze ontzettend hun best deden met leuke en originele dingen. En ze staken er veel tijd in.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Een vriendin van mij is 'n keer met haar collega's naar de meezing sound of music geweest. Dát lijkt me nu dus echt het meest gruwelijke wat je kunt bedenken. Daar krijgen ze mij echt niet naartoe.
Whahaha dat zou ik dan wel weer leuk vinden X-D

Zo moeilijk is het nou om voor een groep een uitje te plannen....
minny schreef op 30 september 2008 @ 22:33:

[...]

Nee dat zouden ze niet waarderen, daarom flik ik ze dat ook niet. Het is namelijk de bedoeling dat iedereen het leuk vindt. Helaas denken zij daar anders over....

Jij komt lekker binnen zeg, als nieuwe collega. Dat ' flik' ik ze ook niet. Alsof ze expres iets verzinnen om jou dwars te zitten. Die gasten zijn gewoon enthousiast, laat ze lekker. En ik heb al zoveel uitjes georganiseerd voor grote groepen mensen, er is NOOIT iets wat iedereen leuk vindt. Dus daar heb je ook weer een illusie minder.

Ik denk dat je je gewoon moet schikken in de meerderehid en als je er voor jezelf niet iets leuks van maakt dan laat je je erg kennen bij je nieuwe werkgever ben ik bang.
en even om Minny uit de droom te helpen:

Je kunt het niet iedereen naar de zin maken. Nooit. Want mannen hebben geen zin in een breiclubje en vrouwen hebben over het algemeen geen zin in coole paintball activiteiten.

En als het je niet zint, ga je toch lekker niet mee?

En je collega's etters noemen omdat ze jouw niet je zin geven klinkt mij in de oren als een klein kind dat stampvoetend toch haar zin wil...... ;-)
Het allerleukste uitje wat ik heb gehad (was ook wel de leukste afdeling bij het leukste bedrijf waar ik heb gewerkt met de fijnste collega's, dat scheelt) was bij een onwijs overdone cowboy-achtige grote vreetschuur, zo'n namaak ranch waar de BBQ's binnen al klaar stonden en daar gingen we dus eten, maar eerst een workshop line-dance. Verschrikkelijk natuurlijk , maar we hebben zoveel lol gehad, niet normaal meer. En na het eten konden we van alles doen, o.a. schietlessen (ik kan erg goed schieten dus ik sleepte ook alle prijzen weg op t eind :))

Als je het me van te voren had verteld was ik niet gegaan, maar het was achteraf zo verschrikkelijk leuk!
Mijn leukste bedrijfsuitje was een bourgondisch eetfestijn met een transportbedrijf.....zelden zo gelachen als die avond.

Wat een barbaren die chauffeurs! ;-)
Ik ben eens gaan zeilen op het Ijsselmeer.

Lekker eten en drinken, mannetje met een gitaar mee...

Goed te doen!
minny schreef op 30 september 2008 @ 22:19:

Ben net begonnen met mijn nieuwe baan, samen met nog een paar andere nieuwe collega's. Nou ben ik net op tijd om mee te doen aan het geplande bedrijfsuitje. Een der keuzes was paintballen....zucht. Waarom is er altijd een of andere vervelende etter die dergelijke dingen voorstelt? De nieuwe mannelijke collega riep meteen heel hard dat ie dat ging kiezen, een der vrouwelijke collega's en ik keken elkaar meteen aan van "Ah nee he?!". Er zijn veel mannen in het team. Grote kans dus dat het paintballen wordt. Heel fijn.... Is een bedrijfsuitje niet bedoeld voor je lol?

Waarom is er altijd die ene actieve collega die met dergelijke voorstellen komt en dan de meerderheid overhaalt (niemand wil per slot van rekening de pretbederver of het watje zijn natuurlijk)? Waarom? Als ik actief wil gaan doen dan weet ik wel iets leukers te bedenken dan paintballen....zucht.... Iets niet agressiefs waarvan men niet irritant fanatiek wordt. Want je zult zien dat men nog zeer agressief lukraak gaat schieten ook. Dat schijnt leuk te zijn.....of zo....

Mijn humeur heeft nodig een polletje nodig. Alweer idd! X-D
Breek me de bek niet open. Een jaar of wat geleden moest ik paintballen met mijn voormalige werkgever. Ik heb nog nooit zo'n sneu stelletje mannen bij elkaar gezien. Het hoogtepunt was wel dat 2 mannelijke collega's het slagveld moesten verlaten omdat ze zich niet aan de regels hielden en elkaar daarna nagenoeg naar het leven stonden. Stom spel.
Dat is echt erg Traincha, dat ze zich zo laten kennen op zo'n moment.

Mijn leukste uitje was zo'n moorddiner. Ik werk in de IT en al die, voornamelijk mannelijke, collega's hebben allemaal aan de een of andere vorm van roleplaying gedaan. Dus die leefden zich helemaal in hun rol in. Dat was erg leuk.

Dat zeilen klinkt ook leuk. Hoewel als het een beetje slecht weer is hang ik over de reling. Ook niet geschikt voor iedereen denk ik.
Ja. Bewijst maar weer dan mannen net kleine kinderen zijn. Zo'n moorddiner lijkt mij dan wel weer leuk trouwens.
Moorddiner lijkt me ook heel tof!
Een vriend van mij mocht laatst een keuze maken uit 3 uitjes: de organisatie kon het niet eens met elkaar worden. Het ene idee nog erger dan het andere. Weet niet wat de andere 2 opties waren maar de ergste vond ik toch wel met z'n allen steppen op zo'n uit de kluiten gewassen ding. Brr, wat belachelijk.

Dan 100 keer lieven paintballen!
Joh, wat ik al niet heb moeten doen...karten, een golfclinic (hebben we een smiley met de wijsvinger heel diep in de keel?) surviven in de Ardennen.. maar het is maar net wat je ervan maakt. Zoals ik l zei; als iemand me van te voren had verteld dat we gingen linedancen was ik afgehaakt, maar het was toch een partij gezellig!

Ik geef zelf ook workshops en uitjes en er is er altijd wel eentje (of twee, dan staan ze sterker) tussen die het niet leuk vindt, zoals het stampvoetende kleine kind eerder hier beschreven die zijn zin niet heeft gekregen. Die verpest het meestal voor de groep (althans, als hij of zij de kans krijgt, wat ik meestal weet te voorkomen) en bezorgt mij ook nogeens handenvol werk door de passieve negatieve energie die ervan uitgaat.
ik wil ook paintballen!!

Waar ik werk zijn de afgelopen jaren personeelsuitjes georganiseerd met workshop als ijssculpturen hakken. Of die keer dat we met een groep collega's één of andere workshop deden waarbij je een kraanvogel moest nadoen of een tijger en op zoek naar een bal van energie ofzoiets. Hoog zweefniveau... Ach, na afloop wordt er altijd geborreld en vind ik altijd wel een paar collega's bereid om nog even door te zakken ;-)
Bedrijfsuitjes zijn zo leuk als je het er zelf van maakt. Nooit kun je iedereen tevreden stellen met de activiteiten die georganiseerd worden. Altijd heb je van die zeurkousen en galbakken die er niets aan vinden..dat ze het zelf beter kunnen doen. Maar nemen zij de taak op hun schouders om iets te organiseren? Nee!

Ik vind bedrijfsuitjes leuk. Wat we ook gaan doen. Ik vermaak me namelijk altijd wel. Even lekker bijkletsen met deze of gene. En lachen, veel lachen. Paintballen is ontzettend leuk om te doen. Die blauwe plekken neem ik wel voor lief. Gewoon even iets doen waarbij je niet op de zaak zit en lekker in een andere omgeving bent is al super. Dus paintballen of iets anders, mij maak je er blij mee. En al zal ik niet aan alles even actief meedoen, dan blijft de lol staan als een huis. Er valt altijd wel wat te maken van een uitje zelfs als het je ding niet is. Ligt denk ik wel aan je eigen instelling. En trek je een uitje echt niet, dan blijf je lekker thuis of ga je werken. Alleen je mist een hoop dan.
Precies Alice die naborrels hahhaha. Daar verheug ik me elke keer al weer op.
Bij mijn vorige werkgever gingen we iets voor een goed doel doen:ouderen in de watten leggen en daarna een etentje. Was wel leuk, omdat je gezamenlijk 1 doel hebt.
Voor de eeuwige paintball-collegae:

http://workshops.startpagina.nl/
Bij mijn vorige werkgever mochten de juristen op kosten van de zaak ieder jaar een weekendje naar London/Parijs/Berlijn you-name-it en de secretaresses mochten bij gratie van het Dagelijks Bestuur een avondje bloemschikken. Snappen jullie het nog?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven