Werk & Studie alle pijlers

Wanneer ziek melden

12-12-2017 14:11 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zit met een dilemma.

Heb al sinds het weekend giga hoofdpijn, oorsuizingen, snotterig, keelpijn ed. Lijkt op beginnende griep of flinke verkoudheid. Vanaf morgen moet ik 3 lange dagen werken, het weekend 2 ochtenden en dan heb ik 3 weken vakantie waarvan we er 2 op vakantie gaan.
Om deze reden wil ik eigenlijk door blijven werken zodat ik alles af kan maar eigenlijk voel ik me nu zo beroerd en ben ik bang om straks ziek op vakantie te gaan dat ik twijfel om me ziek te melden.

Kanttekening; ben al in geen jaren ziek thuis gebleven, altijd door gewerkt.

Wat zouden jullie doen??
Nu ziek melden.. misschien moet er wel vervanging geregeld worden?

Ziek is ziek vrouw.. vraag jij ook niet om toch?
Nou ja.. dat dus..
Ik zou mij ziekmelden en even een dag goed rust nemen. Niet alleen voor jezelf, maar je kunt andere mensen ook besmetten met wellicht een verkoudheidsvirus.

Vaak duurt een verkoudheid niet lang dus na een dag of twee dagen weer werken, en de baas vragen om je te helpen met prioriteiten stellen (wat móet echt af). Een goede werkgever zal je daarbij helpen en dat is altijd nog beter dan er later achter te komen dat je iets niet af kunt krijgen. Op die manier ben je het probleem voor.
ik zou gewoon gaan werken, maar wel de intensiteit van je werk aanpassen. gewoon afmaken wat je wilt afmaken. dan begin je het nieuwe jaar na de vakantie ook gewoon beter. geen achterstallige zooi mee.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik zou je ziek melden. Kijk gewoon aan hoe het na 1 of 2 dagen gaat, grote kans dat je je na wat rust dan al een stuk beter voelt. Je kunt dan de belangrijkste dingen in de resterende dagen nog doen, en eventueel op de dagen dat je alleen een ochtend hoeft te werken, er wat uurtjes aanplakken misschien? (als dit in je planning past natuurlijk).
Wanneer ziekmelden? Als je ziek bent. Dat ben je.

Je moet nog héél lang met jezelf door. In goede gezondheid. Zorg dus een beetje voor jezelf :-]
ziek is natuurlijk ziek.. wat niet gaat dat gaat niet. ik zelf ben iemand die ook graag doorwerkt. al is het alleen maar om straks met een rustig gevoel aan mijn vakantie te beginnen. misschien is het een mogelijkheid om de dagen wat in te korten? alleen een ochtend voor de noodzakelijke dingen? wel moet je natuurlijk opletten dat je andere mensen niet ziek maakt. en ook niet geheel onbelangrijk, als je nu je rust niet neemt, ga je straks ziek op vakantie.. dat lijkt me ook niet echt de bedoeling.

beterschap in iedergeval.
ik heb 1 keer (beginnend) ziek doorgewerkt vlak voor mijn vakantie en ik ben mijn hele vakantie echt goed ziek geweest. daar had ik dus helemaal niks aan. mocht het me ooit weer overkomen dan meld ik me wel ziek. zeker als ik op vakantie ga. ik vind mijn werk leuk en zet me altijd in, maar in dit soort situaties gaat mijn vakantie voor.
Je bent gewoon ziek dus meld je je nu ziek. Als je het vandaag en de rest van de week heel rustig aan doet, veel slaapt, en gezond eet, dan kun je hopelijk in het weekend nog een paar uurtjes werken om de hoogstnoodzakelijke dingen voor je vakantie weg te werken.
Wanneer ga je weg? Als dat niet gelijk de eerste week is zou ik nu ziekmelden en dan voor ik wegga de dingen afmaken.

Hangt ook van je werk af. Kan iemand het zo overnemem of niet?
Ziek melden.
Voor je het weet ben je zelf je heel vakantie ziek, en je collega's ook.
Gewoon twee dagen thuis blijven en dan weer in weekend die twee ochtendjes wel nog komen. Het toont ook goede wil. Die 4 uurtjes hou je wel vol.
Ga gewoon werken en als je echt ziek wordt ga je naar huis. Als je nu twijfelt dan valt het waarschijnlijk allemaal wel mee anders zou je vraag niet hier neerleggen. Als je echt ziek bent dan weet je dat echt wel.
Als je 2 weken op vakantie gaat juist nu wel ziek melden, dan ben je hopelijk uitgeziekt wanneer je op vakantie gaat.
Ziek is ziek hoor. Zonde van je vrije dagen om je niet ziek te melden en daardoor wellicht niet beter te zijn als je vakantie is. Geen idee wat je doet, maar wellicht kan je thuis nog eea doen/ overdragen voor je vakantie.
Ik vind dit altijd apart. Als je ziek bent en niet kunt werken, dan ben je ziek en kun je niet werken. Als je twijfelt of je wel of niet moet gaan omdat je misschien denkt dat het raar staat of dat het niet zo handig uit komt om ziek te zijn, dan kun je gewoon werken.

Het hangt natuurlijk van je baan af, maar collega's vinden het vaak niet fijn als je ze komt aansteken op kantoor. Indien mogelijk zou je in overleg een dag thuis kunnen werken en kijken of je je de dag erna beter voelt.

Denk eraan dat je je ook tijdens je vakantie ziek kunt melden! Als je tijdens je vakantie ziek bent of wordt, dan heb je gewoon recht op teruggave van je vakantiedagen. Wel houdt dit in dat je redelijkerwijs je vakantie moet afbreken. Dus als je op wintersport bijvoorbeeld je been breekt en daardoor die dag bij de dokter zit, dan kun je die dag gewoon terugkrijgen, maar moet je wel naar huis en niet nog drie dagen in de zon zitten chillen.
Stampertje: zo zwart/wit als jij hier schrijft is het niet. In bepaalde CAO’s bouw je tijdens ziekte gewoon vakantiedagen op en dien je die ook op te nemen. En dat betekent dat als je tijdens vakantie ziek bent de dagen niet ‘terug krijgt’ Dus altijd even checken hoe het geregeld is in de CAO van de betreffende werkgever.
Your ego is not your amigo!
Stampertje12 schreef:
20-12-2017 17:46
Ik vind dit altijd apart. Als je ziek bent en niet kunt werken, dan ben je ziek en kun je niet werken. Als je twijfelt of je wel of niet moet gaan omdat je misschien denkt dat het raar staat of dat het niet zo handig uit komt om ziek te zijn, dan kun je gewoon werken
Of je hebt een te groot verantwoordelijkheidsgevoel waardoor je je over de kop werkt en in een burn-out terecht komt....
Stampertje12 schreef:
20-12-2017 17:46

Denk eraan dat je je ook tijdens je vakantie ziek kunt melden! Als je tijdens je vakantie ziek bent of wordt, dan heb je gewoon recht op teruggave van je vakantiedagen. Wel houdt dit in dat je redelijkerwijs je vakantie moet afbreken. Dus als je op wintersport bijvoorbeeld je been breekt en daardoor die dag bij de dokter zit, dan kun je die dag gewoon terugkrijgen, maar moet je wel naar huis en niet nog drie dagen in de zon zitten chillen.
Terug naar huis hoeft helemaal niet. Ik heb op vakantie in Kroatië ooit mijn pols gebroken. Heb mij ziek gemeld en de vakantie (aangepast) gewoon afgemaakt. In overleg met mijn baas is één week ziekte uren geworden en twee weken vakantie uren.
Hm. Oud topic. TO is vast al weg.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Neem aan dat ze nu wel beter is, 9 dagen later
Nadat ik het topic heb geopend ben ik dusdanig ziek geworden dat er geen twijfel meer nodig was. Heb dik een week ziek in bed gelegen en nu weer net beetje op de been.

Bedankt voor alle adviezen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven