Wat is de snelste opleiding?
zondag 20 juni 2010 om 09:32
Je moet niet een opleiding uitzoeken die zo kort mogelijk duurt omdat je dan zo snel mogelijk werk wil vinden die boven het minimumloon betaald.
Maar je moet een opleiding uitzoeken die je leuk vind en je interessant vind. Dan maakt het niet uit of het 4 maanden of 4 jaar duurt want dan hou je het toch vol.
En tussendoor kan je hoogswaarschijnlijk stage lopen waarvoor je vergoeding krijgt.
Of een werken-leren mbo opleiding?
Wat is je vooropleiding?
Maar je moet een opleiding uitzoeken die je leuk vind en je interessant vind. Dan maakt het niet uit of het 4 maanden of 4 jaar duurt want dan hou je het toch vol.
En tussendoor kan je hoogswaarschijnlijk stage lopen waarvoor je vergoeding krijgt.
Wat is je vooropleiding?
zondag 20 juni 2010 om 09:37
quote:everose schreef op 20 juni 2010 @ 09:32:
Je moet niet een opleiding uitzoeken die zo kort mogelijk duurt omdat je dan zo snel mogelijk werk wil vinden die boven het minimumloon betaald.
Wat is je vooropleiding?
Bedankt. Heb nog geen middelbaar schooldiploma. Wil hem via LOI halen (liefste HAVO). Mijn interessegebied is heel breed. Natuurlijk zal ik niet in elke willekeurige opleiding stappen, maar misschien zijn er mensen met ideeën? Webdesign lijkt me bijvoorbeeld heel leuk om te doen. Zijn er nog meer "snelle" opleidingen? Ik wil gewoon alvast iets hebben op mijn CV, voordat ik mijn "echte" opleiding wil doen (marketing of ondernemer detailhandel)
Handige site met veel thuis opleidingen: http://www.loi.nl
Wat is je vooropleiding?
Bedankt. Heb nog geen middelbaar schooldiploma. Wil hem via LOI halen (liefste HAVO). Mijn interessegebied is heel breed. Natuurlijk zal ik niet in elke willekeurige opleiding stappen, maar misschien zijn er mensen met ideeën? Webdesign lijkt me bijvoorbeeld heel leuk om te doen. Zijn er nog meer "snelle" opleidingen? Ik wil gewoon alvast iets hebben op mijn CV, voordat ik mijn "echte" opleiding wil doen (marketing of ondernemer detailhandel)
Handige site met veel thuis opleidingen: http://www.loi.nl
zondag 20 juni 2010 om 09:39
quote:misschicken schreef op 20 juni 2010 @ 09:29:
een strikdiploma?
Is ook nog niet zo makkelijk hoor..
Een veter strikken bestaat uit 10 onderdelen:
1. Veters vastpakken met twee handen
2. Veters over elkaar heen leggen
3. Één veter onder de andere doorhalen
4. Veters aantrekken (= eerste platte knoop)
5. Rechter lus maken
6. Andere veter (links) over de lus heen
7. Andere veter (links)onder de lus door
8. Pakken van de linker lus met de rechter hand
9. Pakken van de rechter lus met de linker hand
10. Aantrekken van beide lussen
een strikdiploma?
Is ook nog niet zo makkelijk hoor..
Een veter strikken bestaat uit 10 onderdelen:
1. Veters vastpakken met twee handen
2. Veters over elkaar heen leggen
3. Één veter onder de andere doorhalen
4. Veters aantrekken (= eerste platte knoop)
5. Rechter lus maken
6. Andere veter (links) over de lus heen
7. Andere veter (links)onder de lus door
8. Pakken van de linker lus met de rechter hand
9. Pakken van de rechter lus met de linker hand
10. Aantrekken van beide lussen
zondag 20 juni 2010 om 09:39
zondag 20 juni 2010 om 09:40
quote:Gebruiker2000 schreef op 20 juni 2010 @ 09:37:
Ik wil gewoon alvast iets hebben op mijn CV, voordat ik mijn "echte" opleiding wil doen (marketing of ondernemer detailhandel)
Dit slaat echt nergens op. Ik heb wel wat ervaring met beoordelen van cv's en een 'snelle' opleiding tussendoor is echt geen toegevoegde waarde.
Ik wil gewoon alvast iets hebben op mijn CV, voordat ik mijn "echte" opleiding wil doen (marketing of ondernemer detailhandel)
Dit slaat echt nergens op. Ik heb wel wat ervaring met beoordelen van cv's en een 'snelle' opleiding tussendoor is echt geen toegevoegde waarde.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
zondag 20 juni 2010 om 09:48
quote:misschicken schreef op 20 juni 2010 @ 09:42:
Ik zou eerst maar eens tevreden zijn met het minimumloon, aangezien je nog geen diploma's hebt. En dan nog zul je eerst werkervaring moeten krijgen om hogerop te komen.
En bij de bodembeginnen...eerst een basisopleiding, dan pas een beroepsopleiding.Inderdaad.
Ik zou eerst maar eens tevreden zijn met het minimumloon, aangezien je nog geen diploma's hebt. En dan nog zul je eerst werkervaring moeten krijgen om hogerop te komen.
En bij de bodembeginnen...eerst een basisopleiding, dan pas een beroepsopleiding.Inderdaad.
zondag 20 juni 2010 om 09:49
zondag 20 juni 2010 om 09:51
quote:feder schreef op 20 juni 2010 @ 09:49:
[...]
Ja, dat is waar... Maar ja, met die spoedcursus moet het snel gaan en heb je vaak ook snel je B. Dan heb je twee diploma's
Spoedcursus hier is 6 weken (4 uur per dag dus heel erg zwaar voor de kinderen) en alleen maar voor A.
B moet je op de reguliere manier halen. En dat is inderdaad vaak niet zo heel erg lang.
Maar goed erg off topic, sorry.
[...]
Ja, dat is waar... Maar ja, met die spoedcursus moet het snel gaan en heb je vaak ook snel je B. Dan heb je twee diploma's
Spoedcursus hier is 6 weken (4 uur per dag dus heel erg zwaar voor de kinderen) en alleen maar voor A.
B moet je op de reguliere manier halen. En dat is inderdaad vaak niet zo heel erg lang.
Maar goed erg off topic, sorry.
zondag 20 juni 2010 om 09:55
quote:En bij de bodembeginnen...eerst een basisopleiding, dan
pas een beroepsopleiding.
Hier ben ik het mee eens. Ik wil ook eerst bij de start beginnen. Wil eerst een HAVO diploma halen voordat ik een beroepsopleiding ga doen.
Waarom thuis onderwijs?
Omdat ik dan alles op mijn eigen tempo kan doen zonder met het tempo van de klas mee te moeten gaan. Dat kan ik niet bijbenen hoor.
Verder kan ik mezelf moeilijk concentreren op de leerstof, waardoor ik fouten ga maken en vervolgens een achterstand creëer.
Wie aanvullingen heeft op de gesprekken op dit topic mag reageren!
Reacties zijn gewenst.
pas een beroepsopleiding.
Hier ben ik het mee eens. Ik wil ook eerst bij de start beginnen. Wil eerst een HAVO diploma halen voordat ik een beroepsopleiding ga doen.
Waarom thuis onderwijs?
Omdat ik dan alles op mijn eigen tempo kan doen zonder met het tempo van de klas mee te moeten gaan. Dat kan ik niet bijbenen hoor.
Verder kan ik mezelf moeilijk concentreren op de leerstof, waardoor ik fouten ga maken en vervolgens een achterstand creëer.
Wie aanvullingen heeft op de gesprekken op dit topic mag reageren!
Reacties zijn gewenst.