Werk & Studie alle pijlers

Wat is de snelste opleiding?

20-06-2010 09:28 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is de snelste opleiding die je kan volgen & afronden?

Opleiding webdesign bij LOI van 4 maanden?

Heb echt dringend een opleiding nodig om werk te vinden wat boven het minimumloon betaald.
een strikdiploma?
quote:misschicken schreef op 20 juni 2010 @ 09:29:

een strikdiploma?En dat is?
Als je niet weet wat een strikdiploma is, zou ik me niet aan een andere opleiding wagen!
Je moet niet een opleiding uitzoeken die zo kort mogelijk duurt omdat je dan zo snel mogelijk werk wil vinden die boven het minimumloon betaald.

Maar je moet een opleiding uitzoeken die je leuk vind en je interessant vind. Dan maakt het niet uit of het 4 maanden of 4 jaar duurt want dan hou je het toch vol.

En tussendoor kan je hoogswaarschijnlijk stage lopen waarvoor je vergoeding krijgt.

Of een werken-leren mbo opleiding?

Wat is je vooropleiding?

Of een tafeldiploma?
quote:dutskop schreef op 20 juni 2010 @ 09:33:

Of een tafeldiploma?Daar doen ze bij ons op school een heel (school)jaar over dus dat is niet echt wat TO zoekt denk ik.
A diploma met zwemmen?
Ik heb in een halve dag mijn koeien-melk diploma gehaald.

Idee?
quote:everose schreef op 20 juni 2010 @ 09:32:

Je moet niet een opleiding uitzoeken die zo kort mogelijk duurt omdat je dan zo snel mogelijk werk wil vinden die boven het minimumloon betaald.

Maar je moet een opleiding uitzoeken die je leuk vind en je interessant vind. Dan maakt het niet uit of het 4 maanden of 4 jaar duurt want dan hou je het toch vol.

En tussendoor kan je hoogswaarschijnlijk stage lopen waarvoor je vergoeding krijgt.

Of een werken-leren mbo opleiding?

Wat is je vooropleiding?

Bedankt. Heb nog geen middelbaar schooldiploma. Wil hem via LOI halen (liefste HAVO). Mijn interessegebied is heel breed. Natuurlijk zal ik niet in elke willekeurige opleiding stappen, maar misschien zijn er mensen met ideeën? Webdesign lijkt me bijvoorbeeld heel leuk om te doen. Zijn er nog meer "snelle" opleidingen? Ik wil gewoon alvast iets hebben op mijn CV, voordat ik mijn "echte" opleiding wil doen (marketing of ondernemer detailhandel)

Handige site met veel thuis opleidingen: http://www.loi.nl
quote:feder schreef op 20 juni 2010 @ 09:36:

A diploma met zwemmen?

Geen kinderen zeker Feder?

Tenzij je de spoedcursus doet ben je daar echt wel anderhalf jaar zoet mee hoor.
quote:misschicken schreef op 20 juni 2010 @ 09:29:

een strikdiploma?

Is ook nog niet zo makkelijk hoor..

Een veter strikken bestaat uit 10 onderdelen:

1. Veters vastpakken met twee handen

2. Veters over elkaar heen leggen

3. Één veter onder de andere doorhalen

4. Veters aantrekken (= eerste platte knoop)

5. Rechter lus maken

6. Andere veter (links) over de lus heen

7. Andere veter (links)onder de lus door

8. Pakken van de linker lus met de rechter hand

9. Pakken van de rechter lus met de linker hand

10. Aantrekken van beide lussen
Hoe oud ben je en waarom maak je niet eerst je middelbare school af? Niet via de LOI, maar op een gewone school. Dan heb je ook nog sociale contacten, een goed dag-nacht ritme enz er gratis bij.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Meer on topic.

Webdesign is geen werk opleiding maar een hobby opleiding. Daar is echt geen werk in te vinden hoor. En zeker niet op korte termijn.
quote:Gebruiker2000 schreef op 20 juni 2010 @ 09:37:

Ik wil gewoon alvast iets hebben op mijn CV, voordat ik mijn "echte" opleiding wil doen (marketing of ondernemer detailhandel)

Dit slaat echt nergens op. Ik heb wel wat ervaring met beoordelen van cv's en een 'snelle' opleiding tussendoor is echt geen toegevoegde waarde.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Hoe oud ben je?

En waarom heb je je middelbare diploma niet?

En waarom persé de HAVO? en niet meteen een MBO opleiding?
Ik zou eerst maar eens tevreden zijn met het minimumloon, aangezien je nog geen diploma's hebt. En dan nog zul je eerst werkervaring moeten krijgen om hogerop te komen.

En bij de bodembeginnen...eerst een basisopleiding, dan pas een beroepsopleiding.
quote:Whiskers schreef op 20 juni 2010 @ 09:37:

Ik heb in een halve dag mijn koeien-melk diploma gehaald.

Idee?

Cool. Ik heb ook mijn koeien-melk diploma. Machinaal en met de hand

Heb je ook je trekker rijbewijs? Ik wel
quote:misschicken schreef op 20 juni 2010 @ 09:42:

Ik zou eerst maar eens tevreden zijn met het minimumloon, aangezien je nog geen diploma's hebt. En dan nog zul je eerst werkervaring moeten krijgen om hogerop te komen.

En bij de bodembeginnen...eerst een basisopleiding, dan pas een beroepsopleiding.Inderdaad.
quote:pepersteak schreef op 20 juni 2010 @ 09:38:

[...]

Geen kinderen zeker Feder?

Tenzij je de spoedcursus doet ben je daar echt wel anderhalf jaar zoet mee hoor.Ja, dat is waar... Maar ja, met die spoedcursus moet het snel gaan en heb je vaak ook snel je B. Dan heb je twee diploma's
Gebruiker 2000, dit is je 2e (domme) vraag van vandaag die gaat over snel geld verdienen. Als je in de shit zit is het misschien handiger om daar een topic over te openen. Wie weet wat je er nog voor tips uit gaat halen.
quote:feder schreef op 20 juni 2010 @ 09:49:

[...]

Ja, dat is waar... Maar ja, met die spoedcursus moet het snel gaan en heb je vaak ook snel je B. Dan heb je twee diploma's

Spoedcursus hier is 6 weken (4 uur per dag dus heel erg zwaar voor de kinderen) en alleen maar voor A.

B moet je op de reguliere manier halen. En dat is inderdaad vaak niet zo heel erg lang.

Maar goed erg off topic, sorry.
Strikdiploma.. Weet je.. Dat heb ik nooit gehaald
quote:En bij de bodembeginnen...eerst een basisopleiding, dan

pas een beroepsopleiding.

Hier ben ik het mee eens. Ik wil ook eerst bij de start beginnen. Wil eerst een HAVO diploma halen voordat ik een beroepsopleiding ga doen.

Waarom thuis onderwijs?

Omdat ik dan alles op mijn eigen tempo kan doen zonder met het tempo van de klas mee te moeten gaan. Dat kan ik niet bijbenen hoor.

Verder kan ik mezelf moeilijk concentreren op de leerstof, waardoor ik fouten ga maken en vervolgens een achterstand creëer.

Wie aanvullingen heeft op de gesprekken op dit topic mag reageren!

Reacties zijn gewenst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven