Wat op CV zetten?
vrijdag 29 januari 2021 om 15:57
Hopelijk willen jullie met mij meedenken. Ik ben aan het solliciteren en ik weet even niet hoe ik mijn meest recente werkervaring op mijn CV kan zetten. De situatie is als volgt
januari 2018 - mei 2018 werkte ik in functie A in team A
Binnen dezelfde (grote) instelling was een vacature waar ik op solliciteerde en ik kreeg de baan.
mei 2018 - maart 2020 werkte ik in functie B en team B
In maart 2020 werd ik ziek. Het werd al gauw duidelijk dat ik in functie B niet goed zou kunnen re-integreren en dat mijn ambitie daar ook niet meer lag. Ik heb daarom geregeld dat ik mocht re-integreren in mijn oude team en functie A met als doel om, eenmaal beter, in team/functie A te blijven.
Sinds maart 2020 heb ik daarom alleen contact gehad met de teamleider en collega's van team A.
Van maart 2020 - september 2020 heb ik in de praktijk nauwelijks gewerkt door ziekte en daarna ben ik mijn werk weer gaan opbouwen in team A.
Maar omdat ik in functie B ziek ben geworden, heb ik nog steeds mijn contract van functie B. Tijdens het re-integreren werk ik in feite boventallig in team A.
Inmiddels is duidelijk dat als ik straks beter ben, ik op dit moment helaas geen contract kan krijgen voor functie A. Vandaar dat ik aan het solliciteren ben.
Zowel functie A als B zijn relevant voor de functie waar ik op solliciteer. Hoe zouden jullie dit op je CV zetten?
Ik denk aan:
1.
Functie B
mei 2018 - heden
Functie A
januari 2018 - mei 2018
Dit klopt op papier, qua contracten, maar niet in de praktijk
2.
Functie A
januari 2018 - mei 2018 en maart 2020 - heden
Functie B
mei 2018 - maart 2020
3.
Functie A
maart 2020 - heden
Functie B
mei 2018 - maart 2020
Functie A
januari 2018 - mei 2018
Optie 2 en 3 kloppen beter in de praktijk. Maar dan vraag ik me nog af:
- zal ik voor maart (beslissing gemaakt) of voor september (begonnen met uren opbouwen) kiezen?
Hoe zouden jullie dit doen?
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!!
januari 2018 - mei 2018 werkte ik in functie A in team A
Binnen dezelfde (grote) instelling was een vacature waar ik op solliciteerde en ik kreeg de baan.
mei 2018 - maart 2020 werkte ik in functie B en team B
In maart 2020 werd ik ziek. Het werd al gauw duidelijk dat ik in functie B niet goed zou kunnen re-integreren en dat mijn ambitie daar ook niet meer lag. Ik heb daarom geregeld dat ik mocht re-integreren in mijn oude team en functie A met als doel om, eenmaal beter, in team/functie A te blijven.
Sinds maart 2020 heb ik daarom alleen contact gehad met de teamleider en collega's van team A.
Van maart 2020 - september 2020 heb ik in de praktijk nauwelijks gewerkt door ziekte en daarna ben ik mijn werk weer gaan opbouwen in team A.
Maar omdat ik in functie B ziek ben geworden, heb ik nog steeds mijn contract van functie B. Tijdens het re-integreren werk ik in feite boventallig in team A.
Inmiddels is duidelijk dat als ik straks beter ben, ik op dit moment helaas geen contract kan krijgen voor functie A. Vandaar dat ik aan het solliciteren ben.
Zowel functie A als B zijn relevant voor de functie waar ik op solliciteer. Hoe zouden jullie dit op je CV zetten?
Ik denk aan:
1.
Functie B
mei 2018 - heden
Functie A
januari 2018 - mei 2018
Dit klopt op papier, qua contracten, maar niet in de praktijk
2.
Functie A
januari 2018 - mei 2018 en maart 2020 - heden
Functie B
mei 2018 - maart 2020
3.
Functie A
maart 2020 - heden
Functie B
mei 2018 - maart 2020
Functie A
januari 2018 - mei 2018
Optie 2 en 3 kloppen beter in de praktijk. Maar dan vraag ik me nog af:
- zal ik voor maart (beslissing gemaakt) of voor september (begonnen met uren opbouwen) kiezen?
Hoe zouden jullie dit doen?
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!!
vrijdag 29 januari 2021 om 16:05
vrijdag 29 januari 2021 om 16:11
Gewoon zo:
1.
Functie B
mei 2018 - heden
Functie A
januari 2018 - mei 2018
Reïntegreren kan op verschillende manieren. Als een accountmanager die normaal veel onderweg is nu ondersteunende klusjes doet gaat ie ook niet opeens 'support' op zn cv zetten. Eventueel kan je nog uitleggen als er naar gevraagd wordt en je het zelf wilt vertellen dat je nu weer tijdelijk de taken van functie A doet. Anders zou ik optie 3 kiezen en dan maart.
1.
Functie B
mei 2018 - heden
Functie A
januari 2018 - mei 2018
Reïntegreren kan op verschillende manieren. Als een accountmanager die normaal veel onderweg is nu ondersteunende klusjes doet gaat ie ook niet opeens 'support' op zn cv zetten. Eventueel kan je nog uitleggen als er naar gevraagd wordt en je het zelf wilt vertellen dat je nu weer tijdelijk de taken van functie A doet. Anders zou ik optie 3 kiezen en dan maart.

vrijdag 29 januari 2021 om 16:38
Hier zou ik ook voor kiezen.Hetismogelijk schreef: ↑29-01-2021 16:05Ik zou gaan voor:
Januari 2018 - heden
Organisatie x
- functie a, beschrijving taken/ vaardigheden
- functie b, beschrijving taken/ vaardigheden
Kun je in een gesprek altijd nog toelichten hoe lang je precies welke functie hebt gedaan, als dat relevant blijkt.
vrijdag 29 januari 2021 om 16:51
Eens!Hetismogelijk schreef: ↑29-01-2021 16:05Ik zou gaan voor:
Januari 2018 - heden
Organisatie x
- functie b, beschrijving taken/ vaardigheden
vrijdag 29 januari 2021 om 16:59
Bedankt voor de input.
Misschien toch goed om hier te vermelden: functie B was een functie als promovenda. Ik heb mijn promotieonderzoek dus niet afgemaakt en ben teruggegaan naar mijn oude functie.
Ik ben een beetje bang dat de optie van Hetismogelijk doet ogen alsof ik dit wel heb afgemaakt als ik er niet heel expliciet op zet dat dat niet zo is.
Voor de functie is het niet zo belangrijk om gepromoveerd te zijn, maar als het tot een gesprek komt en daar pas blijkt dat ik het niet heb afgemaakt, zou dat misschien kom ik misschien misleidend over.
Vandaar dat ik dacht, met de data erbij is het vanzelfsprekender dat ik het niet heb afgerond.
Ben benieuwd of jullie op basis hiervan nog steeds hetzelfde aanraden.
Misschien toch goed om hier te vermelden: functie B was een functie als promovenda. Ik heb mijn promotieonderzoek dus niet afgemaakt en ben teruggegaan naar mijn oude functie.
Ik ben een beetje bang dat de optie van Hetismogelijk doet ogen alsof ik dit wel heb afgemaakt als ik er niet heel expliciet op zet dat dat niet zo is.
Voor de functie is het niet zo belangrijk om gepromoveerd te zijn, maar als het tot een gesprek komt en daar pas blijkt dat ik het niet heb afgemaakt, zou dat misschien kom ik misschien misleidend over.
Vandaar dat ik dacht, met de data erbij is het vanzelfsprekender dat ik het niet heb afgerond.
Ben benieuwd of jullie op basis hiervan nog steeds hetzelfde aanraden.

vrijdag 29 januari 2021 om 17:04
Dan zou ik gaan voor de optie van Hetismogelijk, met daarbij (mei 2018 - maart 2020) achter functie b.
Zo dus:
Zo dus:
Hetismogelijk schreef: ↑29-01-2021 16:05Ik zou gaan voor:
Januari 2018 - heden
Organisatie x
- functie b, beschrijving taken/ vaardigheden (mei 2018 - maart 2020)

vrijdag 29 januari 2021 om 17:06
Ik zou me daar geen zorgen over maken. Als er geen promotie-datum bij staat, en gewoon mei 2018-heden, dan gaan ze er sowieso niet van uit dat je al gepromoveerd bent. Je kunt dit allemaal later toelichten. Ik zou het op je cv simpel houden. De toevoeging van Rosalind is goed als je echt duidelijk wil maken dat je gestopt bent met de promotie.

vrijdag 29 januari 2021 om 17:10
Ik zou er zonder deze info inderdaad niet van uit gaan dat TO gepromoveerd is (want dat duurt meestal langer) maar wel denken dat ze nog steeds met het promotieonderzoek bezig is en me afvragen of ze dit nog wil afronden.Adelaide schreef: ↑29-01-2021 17:06Ik zou me daar geen zorgen over maken. Als er geen promotie-datum bij staat, en gewoon mei 2018-heden, dan gaan ze er sowieso niet van uit dat je al gepromoveerd bent. Je kunt dit allemaal later toelichten. Ik zou het op je cv simpel houden. De toevoeging van Rosalind is goed als je echt duidelijk wil maken dat je gestopt bent met de promotie.