Werk & Studie alle pijlers

Wat te doen ?

19-04-2016 18:37 112 berichten
Ik ben voor 50% ziek tgv zwangerschap. Ivm bekkenklachten en isichias. Ik werk in de zorg en ben toen halve dagen gaan werken. Gisteren mij ziek gemeld omdat ik niet mijn bed kon uitkomen van de pijn. 100% ziek dus.

LG belde mij later op de dag terug met de vraag of ik woe en do aangepast werk wil doen. (Kantoorwerkzaamheden & receptiewerkzaamheden) ik ben hiermee akkoord gegaan. Totdat mijn vader zei gisteravond dat t donderdag niet kon ivm afspraak die dag. (Er wordt iets geleverd tussen 8-17uur, ik was normaal vrij op donderdag daarom afspraak ook zo gepland) ik was dat geheel vergeten. Gelijk in de telefoon geklommen ouders , buren vrienden gevraagd of die dan halve dag thuis willen zijn voor de levering.

Niemand kan helaas. Ook de leverancier gebeld of die mij een tijdspad kon doorgeven of dat onze bestelling naar de middag geleverd kan worden vanmorgen ook dat is niet meer mogelijk. Vanmorgen direct LG gebeld niet bereikbaar , LG gemaild en nog paar keer geprobeerd te bellen om door te geven dat ik do niet kan. Maar LG was niet bereikbaar.

Krijg ik uur geleden een mail dat LG de planning al rond heeft en het niet meer veranderd kan worden. Ik kan donderdag echt niet komen. Ik zou niet weten wat ik nog zou kunnen doen om wel te komen.

Wat te doen ?
Bel de leverancier en laat ze de pallet gwoon op de stoep neerzeyten.
Alle reacties Link kopieren
je kan donderdag wél komen.. je bezorging moet je domweg verzetten.. je werk gaat toch voor ? Wat denk je dat je werkgever zal zeggen als je toch al deels ziek bent en je niet komt omdat er iets gebracht wordt? als je vergeten was dat het donderdag komt zal het ook wel niet van levensbelang zijn.. Dan zou ik zorgen dat ik donderdag ga werken en dat pakket komt dan wel
quote:SuperWijf schreef op 19 april 2016 @ 22:07:

Geen idee waarom LG zo star doet. Als ik lullig wil doen meld ik mij wederom ziek. Maar zo zit ik dus niet in elkaar. Alle adviezen zijn welkom , maar heb veel ervan al gedaan.

Enige oplossing is nog de boel afzeggen en dan maanden wachten tot het opgebouwd kan worden. Het was een strakke planning al weken geleden zo vast gezet en door mijn eigen stommiteit en vergeetachtigheid is het in de soep gelopen. Dom erg dom van mij. Kan mij zelf wel voor de kop slaan. En voortaan 100x beter kijken en ruimte vragen ipv gelijk ja te zeggen tegen LG . Harde dure les dit en nog langer met een open huis zitten.

Je LG is niet star, jij bent star.. JE ben deels ziek (je kost je werkgever dus geld) en je hebt toegezegd te komen werken. Dat hout etc kan wel wachten.. Ik kan me niet voorstellen dat als je 3 dagen van te voren belt dat de transporteur dit niet anders kan oplossen, die ervaring heb ik niet iig.. Dag van te voren kan ik nog bedanken dat het lastig is maar drie dagen..

Nee TO.. als ik je werkgever zou zijn zou ik niet erg blij met je zijn.. Hoop voor jou dat je vast contact hebt anders zou je er zomaar uit kunnen vliegen bij einde contract met een houding als deze..
Misschien kan bedrijf dag later bezorgen? Of eenmalig als laatste op een dag, waardoor je einde werkdag, of iemand in je omgeving, wel aanwezig kan zijn?

Begrijp dat je graag wil laten bezorgen, als dit anders de complete klusplanning in de war schopt.

Echter naar je werk gaan is nu wel belangrijk, gezien reactie LG. Is even niet anders, hoe rot ook.

Als het achter de rug is ben je blij dat je gegaan bent en een andere oplossing hebt geregeld.
Oh, schiet mij te binnen........ken je een andere ouder die even tijd heeft?

En dan een tijd afspreken met bedrijf bij benadering, zodat die persoon niet uren zit te wachten.

Misschien in de klas van kind een ouder die net even tijd heeft en ietwat in de buurt woont.

Het is niet prettig, echter misschien wel een ideale noodoplossing.
Ik kost werkgever geen geld die krijgt 100% betaald vh UWV. Ik werk op therapeutische basis.

Troetel ze kunnen mij geen tijdspad geven.

Maar ik bel vandaag om het af te zeggen zowel leverancier als de bouwlui. Het is niet anders. Consequentie is dat we nog weer maanden in de zooi zitten. Tja eigen schuld.
Kan je niet iemand inhuren via de oppascentrale, hondenuitlaatservice, schoonmaak bedrijf etc etc?

Daar zit vast wel iemand tussen de een paar uur tegen een vergoeding op je vracht wil wachten?
Correct me if I am wrong! (Nederlands is niet mijn moedertaal)
Oplossingsgericht denken is niet jouw sterkste kant volgens mij....
hier volgt nog een zeer inspirerend citaat...ooit
quote:SuperWijf schreef op 19 april 2016 @ 22:42:

Deb32 dat klopt bij een collega die gebroken Been heeft mag niks doen van dokter en chirurg ook omdat ze uitwendige stellage aan haar been heeft. Complete rust aldus chirurg. Maar LG eist dat ze naar der werk komt. Erg knullig omdat ze 2 hoog woont en er geen lift aanwezig is.

En wat zegt de arbo-arts daar dan van?

Ik vind het toch wel bijzonder dat jij continu probeert om van jouw probleem het probleem van je werkgever te maken........
Oh dear, how sad, never mind.
Het zal wat kosten maar je kunt vast een andere vervoerder inschakelen om de spullen te halen en brengen op een tijdstip wat je wel uitkomt?
Het is al opgelost. We verplaatsen het kost veel geld maar afijn. Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten nietwaar.

Het is mijn verantwoording niet die van mijn werkgever. Dat begrijp ik goed. Bedankt voor alle adviezen, aan een aantal echt iets gehad en aan een aantal minder omdat ik dat zelf al bedacht of uitgevoerd had.
Goh wat een ommeslag....
Correct me if I am wrong! (Nederlands is niet mijn moedertaal)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven