Wat vinden jullie?
maandag 28 maart 2016 om 16:36
Vorige week vrijdag zijn een aantal tanden van mij getrokken door de kaakchirurg. Eentje is de tand naast mijn voortand. Heb een tijdelijke prothese gekregen (en wanneer die in is, ziet het er prima uit), maar kan die door zwelling en ontsteking momenteel niet dragen. Kortom ik zie eruit als een akelige toverkol! Als ik praat, is het meteen te zien, het valt niet te verbergen. En nu mijn vraag:
Zouden jullie gaan werken als je er zo bijloopt? Ik heb werk waarbij ik de hele dag onderweg ben en heel veel met verschillende mensen praat.
Mijn leidinggevende vind het geen reden om niet aan het werk te gaan, maar ik heb het er eigenlijk behoorlijk moeilijk mee. Ben nog jong (45) en altijd redelijk mooi geweest, dus heb grote moeite om mijzelf zo te zien, laat staan mijzelf zo aan de rest van de wereld te laten zien.
Misschien ben ik gewoon een ijdel wicht en stel ik mijzelf aan.
Zouden jullie gaan werken als je er zo bijloopt? Ik heb werk waarbij ik de hele dag onderweg ben en heel veel met verschillende mensen praat.
Mijn leidinggevende vind het geen reden om niet aan het werk te gaan, maar ik heb het er eigenlijk behoorlijk moeilijk mee. Ben nog jong (45) en altijd redelijk mooi geweest, dus heb grote moeite om mijzelf zo te zien, laat staan mijzelf zo aan de rest van de wereld te laten zien.
Misschien ben ik gewoon een ijdel wicht en stel ik mijzelf aan.
maandag 28 maart 2016 om 16:42
Hmmm, ik lees net je vorige topic. Langdurig ziekmelden is geen optie, zeg je daar, i.v.m. verlenging van je contract. Je bent nu al 11 dagen thuis en je hebt overlegd met je werkgever over de prothese (en die vindt het geen reden om thuis te blijven). Ik denk dat je geen opties hebt, als je een contractverlenging wilt. Ik denk dat je morgen aan het werk moet.
maandag 28 maart 2016 om 16:45
maandag 28 maart 2016 om 16:45
quote:MinkeDeWit schreef op 28 maart 2016 @ 16:42:
Echt niet dat ik zou gaan werken. De werkgever is gelukkig ook niet degene die daar over gaat.
Maar die gaat wel over de verlenging van je contract.
Bovendien denk ik dat een bedrijfsarts ook niet vindt dat je ziek bent, omdat je vindt dat je er niet uit ziet omdat je kies is getrokken en je prothese nog niet past.
Echt niet dat ik zou gaan werken. De werkgever is gelukkig ook niet degene die daar over gaat.
Maar die gaat wel over de verlenging van je contract.
Bovendien denk ik dat een bedrijfsarts ook niet vindt dat je ziek bent, omdat je vindt dat je er niet uit ziet omdat je kies is getrokken en je prothese nog niet past.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
maandag 28 maart 2016 om 16:47
quote:MinkeDeWit schreef op 28 maart 2016 @ 16:42:
Echt niet dat ik zou gaan werken. De werkgever is gelukkig ook niet degene die daar over gaat.Als TO gewoon fysisch/psychisch in orde is, is het wel de werkgever die beslist of ze moet komen of niet. Als hij vindt dat ze er representatief genoeg uitziet, dan zal TO zich daarnaar moeten schikken.
Echt niet dat ik zou gaan werken. De werkgever is gelukkig ook niet degene die daar over gaat.Als TO gewoon fysisch/psychisch in orde is, is het wel de werkgever die beslist of ze moet komen of niet. Als hij vindt dat ze er representatief genoeg uitziet, dan zal TO zich daarnaar moeten schikken.
maandag 28 maart 2016 om 16:50
soms helpt een loepje. Er speelt dus meer mee dan alleen die voortand.
In februari gaf je aan dat je op de rand van overspannen liep, dat het werk en het huishouden allemaal wat veel was. En dat je opzag tegen het traject van reconstructie van je gebit/kaak.
Misschien is het een idee om met de bedrijfsarts te gaan praten en evalueren waar je hulp kan gebruiken.
In februari gaf je aan dat je op de rand van overspannen liep, dat het werk en het huishouden allemaal wat veel was. En dat je opzag tegen het traject van reconstructie van je gebit/kaak.
Misschien is het een idee om met de bedrijfsarts te gaan praten en evalueren waar je hulp kan gebruiken.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
maandag 28 maart 2016 om 16:51
Over de verlenging van mijn contract ben ik op dit moment niet zo bang. Gelukkig is er een groot gebrek aan mensen in mijn werkveld en daarnaast ben ik goed in wat ik doe en tot nu toe dus bijna nooit ziek (tenminste niet dat mijn werkgever weet, ik ga altijd toch werken). Moet natuurlijk geen chronische ziekte krijgen, want dan schuiven ze mij eruit, maar dat is dit niet.
maandag 28 maart 2016 om 16:54
maandag 28 maart 2016 om 17:01
IJdelheid kan een bitch zijn. Je bent je continue bewust van jezelf en wat anderen wel niet van je zullen denken. Terwijl jij met mensen praat, flitst even door een hoofd dat je een tand mist, maar richten zich gauw weer op hun eigen belang. Misschien goed om dit moment juist te gebruiken om aan het werk te gaan en je ijdelheid uit te dagen. Ik ging na 1,5 jaar overspannen weer aan het werk en was enorm aangekomen. Niet geheel hetzelfde, maar het schamen voor jezelf is dat denk ik wel.
En eerlijk is dat ook een van de redenen van mijn overspannenheid geweest; me te veel bezig houden met hoe anderen me zien en wat ik vind van mezelf. Nogal een egocentrische en egoistische nare houding.
Ik zou aan het werk gaan en me bewust gaan schamen. Met nadruk op bewust, want dat blijkt toch de weg te zijn om je niet door uiterlijkheden (meer) te laten sturen. Dan voel je tenminste dat het probleem in jou zit en niet in je missende tand. Schaamte gekoppeld aan uiterlijk is niets nieuws. En het is een flinterdunne fundament als daar je eigenwaarde aan gekoppeld is. Dat ervaar je nu zelf ook toch.
En eerlijk is dat ook een van de redenen van mijn overspannenheid geweest; me te veel bezig houden met hoe anderen me zien en wat ik vind van mezelf. Nogal een egocentrische en egoistische nare houding.
Ik zou aan het werk gaan en me bewust gaan schamen. Met nadruk op bewust, want dat blijkt toch de weg te zijn om je niet door uiterlijkheden (meer) te laten sturen. Dan voel je tenminste dat het probleem in jou zit en niet in je missende tand. Schaamte gekoppeld aan uiterlijk is niets nieuws. En het is een flinterdunne fundament als daar je eigenwaarde aan gekoppeld is. Dat ervaar je nu zelf ook toch.
maandag 28 maart 2016 om 17:04
quote:ivy1970 schreef op 28 maart 2016 @ 16:54:
Eventueel opnemen van verlof zou ik prima vinden. Heb nog genoeg staan, maar het probleem op mijn werk is tekort aan mensen. En ik las in eerdere reactie iets over representatief zijn, nou laat ik heel duidelijk zijn.... het ziet er echt niet uit.Of het er niet uitziet is natuurlijk redelijk persoonlijk. Kans is groot dat jij het een stuk erger vindt dan anderen. Je zegt dat je veel contact hebt op je werk met anderen, zijn dat dan klanten of andere werknemers/collegas, dat maakt ook nog wel uit vind ik. Er 'goed' uit zien is een stuk belangrijker naar klanten toe, dan naar collega's die je waarschijnlijk vaak genoeg zien om je niet zomaar te beoordelen.
Eventueel opnemen van verlof zou ik prima vinden. Heb nog genoeg staan, maar het probleem op mijn werk is tekort aan mensen. En ik las in eerdere reactie iets over representatief zijn, nou laat ik heel duidelijk zijn.... het ziet er echt niet uit.Of het er niet uitziet is natuurlijk redelijk persoonlijk. Kans is groot dat jij het een stuk erger vindt dan anderen. Je zegt dat je veel contact hebt op je werk met anderen, zijn dat dan klanten of andere werknemers/collegas, dat maakt ook nog wel uit vind ik. Er 'goed' uit zien is een stuk belangrijker naar klanten toe, dan naar collega's die je waarschijnlijk vaak genoeg zien om je niet zomaar te beoordelen.
maandag 28 maart 2016 om 17:19
TO, klopt het dat je in de zorg werkt? Dat is nou niet direct een sector waarin je representatief moet zijn (wel schoon / hygienisch en niet aanstootgevend erbij lopen). Bovendien zie je je clienten vast ook niet op hun mooist, dus ik vind het overdreven om vanwege een missende tand waar je verder geen beperking qua werk door hebt niet te gaan.