Werk & Studie alle pijlers

Wat voor werk doe je en hoe bevalt het?

27-07-2020 08:38 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 8 jaar overweeg ik een carrière switch, maar ja wat dan? Er zijn best veel beroepen waar je niet zomaar aan denkt dus ik dacht misschien kan ik wat inspiratie krijgen door te vragen wat jullie voor werk doen. Hoe bevalt het in het algemeen? Is er makkelijk een baan in te vinden? Zijn er voor en nadelen die in je beroep altijd terug komen ongeacht de werkgever. Ik heb een mbo3 diploma, mbo 4 kan dus sowieso en als ik echt iets zou vinden waarvan ik denk dit is het zou hbo ook nog wel kunnen denk ik. Vanwege de kosten kijk ik wel naar mogelijke werken /leren opleidingen.
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben HBO werktuigbouwkunde afgestudeerd. Begin september met mijn kopopleiding tot techniek docent.
Voor ik begon aan de opleiding werd me maar verteld dat het een mannenwereld was, maar daar heb ik in de studie nooit last van genad. Tijdens het werk loop ik er wel soms tegenaan (klanten denken soms dat ik de koffiedame ben of er is geen werkkleding in mijn maat) maar ach, dat verpest mijn geweldige baan niet.
Ik werk als engineer bij een machine fabriek. Hier werk ik voornamelijk aan kleinere projecten omdat ik erg van afwisseling hou. Wat ik gaaf vind hieraan is dat de klant maandag met een probleem arriveert, ik dinsdag en woensdag aan het tekenen/rekenen ben en ik het 2 weken later een afscheidskusje geef in de werkplaats waarna het naar de klant vertrekt.
De kopopleiding tot docent 2e graads ga ik volgen omdat het me een mooie aanvulling lijkt voor later (en omdat ik van mezelf weet dat ik wel een lesje in lopende verhalen vertellen en presenteren kan gebruiken XD ) .
Vooral in bijvoorbeeld het praktijkonderwijs/vmbo zijn ze altijd opzoek naar mensen met ervaring in verschillende werkvelden. Vaak zijn er versnelde opleidingen mogelijk, die werken en studeren combineren. Zo doe je toch wat anders, maar bouw je verder op je eerdere carrière.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven