Werk & Studie alle pijlers

Wat wil je nog bereiken op school/werkgebied?

07-09-2009 10:30 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bezig met mijn ambities in kaart te brengen. Wat wil ik bereiken op school/werkgebied en hoe ga ik dit bereiken?

Het eerste dat ik wil bereiken is een leuke eindstageplaats vinden om af te studeren. Daarna natuurlijk mijn HBO diploma behalen.

Maar er zijn nog zoveel meer cursussen en opleidingen die me leuk lijken om ook nog te gaan doen. Wil ik nog een Master hierna doen of ga ik werken? Daar ben ik op dit moment mee bezig.

Wat zijn jouw ambities op school en werk gebied? Waar werk je naartoe en wat wil je graag bereiken?
Ik zou best nog wel 'ns wat specifieke workshops willen volgen op fotografiegebied betreffende studio en belichting. Beslist geen opleiding (ben nooit dol op school geweest) maar gewoon om mezelf even op weg te helpen bepaalde technieken onder de knie te krijgen.
Daar ga ik vanmiddag over praten met een loopbaanbegeleider :-) Ik heb een waardeloos CV. Opleidingen genoeg, maar in een dusdanig specifiek vakgebied dat ik er buiten dat vakgebied niks mee kan. Leraar Nederland in combinatie met journalistieke werkzaamheden worden lijkt me ook wel wat.....* mijmert verder *
De universiteit halen. Helaas heb ik een baan waarbij ik niet kan rondkomen met minder werken en ook niet minder kán werken, ik zou niet weten wat ik er voor werk naast zou moeten doen waarvan ik wel rond zou kunnen komen. Voorlopig blijft het bij dromen...
Professor worden. En ik denk dat het binnen 10-15 jaar moet lukken omdat ik voor mijn leeftijd al veel heb gedaan binnen de wetenschap. Maar eerst promoveren.
Binnen een jaar mijn Master afronden! Heb mijn vaste baan opgezegd en ben vorige week begonnen. Mijn mijn Bachelor liep mijn scriptie redelijk uit (teveel hooi op mijn vork genomen..), dus mijn streven is nu om de focus op de scriptie te houden en alles op tijd af te ronden. En wat ik éigenlijk wil bereiken, is te weten komen waar ik na die Master naartoe wil. Want dat is momenteel nogal onduidelijk...
Op dit moment ben ik betrokken bij enkele grote projecten die gevolgen hebben voor de gehele organisatie als diverse projecten op het niveau van de eigen afdeling.

Ambitie is om alles in goede banen te leiden en tot een goed einde te brengen met behoud van arbeidsvreugde en zonder overwerkt thuis op de bank te eindigen.

Daarna vooral veel nieuwe ervaring opdoen binnen de projecten, die ik toebedeeld krijg dan wel zelf kies te doen.
quote:milaatje schreef op 07 september 2009 @ 13:45:

Professor worden. En ik denk dat het binnen 10-15 jaar moet lukken omdat ik voor mijn leeftijd al veel heb gedaan binnen de wetenschap. Maar eerst promoveren.

In NL?

Ik doe het buitenland, da's sneller haalbaar.

Daarnaast wil ik schrijfcursussen gaan doen. In mijn werk mis ik de snelheid van publicatie en de creatieve vrijheid.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
quote:Daffodil schreef op 07 september 2009 @ 21:59:

[...]

In NL?

Ik doe het buitenland, da's sneller haalbaar.

Daarnaast wil ik schrijfcursussen gaan doen. In mijn werk mis ik de snelheid van publicatie en de creatieve vrijheid.

Ik ben verbonden aan een universiteit in NL en US dus (associate) professor voor beide landen lijkt mij wel wat, maar dat ik wel mijn werkzaamheden hoofdzakelijk in NL heb. Ik heb straks in ieder geval een lectoraat en dat is ook waarom ik het hoogleraarschap wil bekleden: een professor worden die tevens een goede leraar is.

Waar woon jij dan?
Ik wil dit jaar graag afstuderen HBO, maar zoek op het moment nog een leuk inoovatief onderwerp voor mijn scriptie..

En verder heb ik hetzelfde als CassieViva... Wil ik nog verder leren...? Aan de ene kant wel... aan de andere kant heb ik er dan ook 6 jaar HBO opzitten (eerst 2 jaar een andere gedaan) en vind ik dan ook wel weer eens genoeg school...

Ik zou wel verder willen in mijn vakgebied, maar aan de andere kant gebeurt daar zo veel, dat ik ook veel cursussen kan doen...

Maar ook fotografie trekt me erg...

Hmmm... * weet het nog steeds niet dus*
Ik wilde eigenlijk nog Rechten gaan doen, maar ik heb geen geld ( en ik heb al 2 studies gedaan, dus het zou dan mijn 3de worden... )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven