webwinkel beginnen
woensdag 12 januari 2011 om 22:16
Hallo allemaal! Ik ben op zoek naar ideeen en meningen van jullie kant.
Ik ben 35 geworden en ik ben een beetje op het punt gekomen waar ik mezelf afvraag: wat ga ik nu verder doen.... (ik hoor het van meer vrouwen om me heen dus het zal er wel een beetje bijhoren
)Ik werk 2 dagen en zou in principe wel meer willen maar niet in de baan die ik nu heb (ik heb het naar m'n zin maar 2 dagen is genoeg)Ik loop al een tijdje met het idee een eigen webwinkel te beginnen, maar dan komt de grote vraag: Waarmee??!? Doordat ik 2 kinderen heb is het eerste idee kinderkleding (nieuw/tweedehands met inbreng van andere mensen ofzoiets.) of dekbedovertrekken met tekst en ontwerp zoals de klant het wil hebben (geboortekaartje erop, trouwdatum , naam , hobby's enz) evt met bijpassende pyama's enz. of..... noem maar op, kortom :IK WEET HET NIET MEER!!nu hoop ik dat jullie willen reageren op bovenstaande, : wat zouden jullie aan willen schaffen op het web?/ wat missen jullie nog in online shops enz. Ik wacht jullie reaktie af, Alvast bedankt!!
Ik ben 35 geworden en ik ben een beetje op het punt gekomen waar ik mezelf afvraag: wat ga ik nu verder doen.... (ik hoor het van meer vrouwen om me heen dus het zal er wel een beetje bijhoren
donderdag 13 januari 2011 om 10:39
@ SG, Online tweedehands kleding kopen zou ik niet doen. Ik wil wel zien van wie het geweest is. Ik heb met Koninginnedag wel een spijkerjackje en broekje gekocht op de kleedjesmarkt. Verder koop ik nu wel spullen (fieststoeltje ofzo) via de plaatselijke marktplaats. Dat zag ik mezelf vroeger niet doen. Maar de omloopsnelheid van de kinderspullen is zo snel, dat ik er wel makkelijker in ben geworden.
donderdag 14 juli 2011 om 16:57
Is een eigen webwinkeltje het nieuwe chirurgenvrouwenwinkeltje* voor vrouwen die zich vervelen? Waarom niet gewoon een baan erbij zoeken waar je echt je energie in kwijt kan? Ik vind het allemaal zo kneuterig. Zo enorm niet commercieel, niet doelmatig, niet ambitieus.
*chirurgenvrouwenwinkeltje: zo worden bij ons in de familie winkeltjes genoemd van vrouwen die een man hebben met een goede baan, en zelf een winkeltje beginnen om ook iets 'voor zichzelf' te hebben. Dat het geen winst maakt is niet erg, een hobby mag geld kosten.
*chirurgenvrouwenwinkeltje: zo worden bij ons in de familie winkeltjes genoemd van vrouwen die een man hebben met een goede baan, en zelf een winkeltje beginnen om ook iets 'voor zichzelf' te hebben. Dat het geen winst maakt is niet erg, een hobby mag geld kosten.
donderdag 14 juli 2011 om 17:51
Ik heb ook een 'artsenvrouwen bedrijfje'..... ofwel, man is arts, ik heb eeb eigen zaak maar verdien over het algemeen genomen net zo veel of meer . Geen winkel overigens.
Vind er wel een beetje jaloezie uit klinken.... uit de term die je familie gebruikt. De gemiddelde chirurgenvrouw heeft namelijk net zo veel ambitie en ditto hoge opleiding. We leven niet meer in de jaren 60 .
Kinderkledingwebwinkeltjes zijn wel echt proto 'ik ben moeder geworden en wil thuis werken' kansloze bedrijfjes. Ze doen of dat...of gaan ineens kinderboeken schrijven.
Vind er wel een beetje jaloezie uit klinken.... uit de term die je familie gebruikt. De gemiddelde chirurgenvrouw heeft namelijk net zo veel ambitie en ditto hoge opleiding. We leven niet meer in de jaren 60 .
Kinderkledingwebwinkeltjes zijn wel echt proto 'ik ben moeder geworden en wil thuis werken' kansloze bedrijfjes. Ze doen of dat...of gaan ineens kinderboeken schrijven.
donderdag 14 juli 2011 om 20:19
quote:assiek schreef op 14 juli 2011 @ 16:48:
Hoi Ellebel,
Ik ben benieuwd of je nog begonnen bent met je webwinkeltje. Een vriendinnetje van mij is heeft het ook gedaan met nieuwe en 2dehands kleertjes voor kindjes. Het loopt best leuk en ze vindt het ontzettend leuk! Moet je maar eens kijken op www.owlykids.nl, misschien helpt het je!
Groetjes AssiekWat een rommelig flutwinkeltje is dat zeg. Drie jurrekies, drie broekkies, armetierig gefotografeerd en straalt niets uit. Zou hier echt nooit iets kopen.
Hoi Ellebel,
Ik ben benieuwd of je nog begonnen bent met je webwinkeltje. Een vriendinnetje van mij is heeft het ook gedaan met nieuwe en 2dehands kleertjes voor kindjes. Het loopt best leuk en ze vindt het ontzettend leuk! Moet je maar eens kijken op www.owlykids.nl, misschien helpt het je!
Groetjes AssiekWat een rommelig flutwinkeltje is dat zeg. Drie jurrekies, drie broekkies, armetierig gefotografeerd en straalt niets uit. Zou hier echt nooit iets kopen.