Werk & Studie alle pijlers

Welk werk lijkt je (ook) leuk?

23-01-2022 18:33 280 berichten
Welk werk zou je (ook) leuk lijken om te doen? Als echte baan of gewoon voor een keertje/tijdelijk?
Niets zou ik altijd willen doen maar:

Verloskundige
Regisseur bij tv
Cameraman
Filmactrice (eenmalig)
Prinses (een weekje)
Rechercheur
Uitvaartleider maar alleen bij oude mensen want anders te zielig
Luchtverkeersleider bij Schiphol
Stewardess (3.maanden max)
Manager van een 5 sterren superdeluxe hotel
Kraamverzorgster (weekje)
Alle reacties Link kopieren
CleopatraVII schreef:
23-01-2022 21:09
Oh hotelrecensieschrijver zou ik ook wel willen zijn.
Jaa! Zo'n mystery guest bedoel je?
Alle reacties Link kopieren
Omroeper op een luchthaven/station.

Nieuwslezer op de radio.

Medewerker bij de gemeente die gaat over de openbare ruimte en het groenbeheer. Zodat ik overal lekker veel groen kan laten aanplanten.

Rechercheur. :sherlock: (heb zo te lezen wel veel concurrentie.)
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Makelaar
Rechter
Etaleur
Host van een spelprogramma
Belastingadviseur
Schuldhulpverlener
Actrice bij prison escape
Auteur
Stemactrice
Recensent (maakt niet uit waarover)
Een eigen bnb.
Een klein boekenwinkeltje met een koffiehoek erin. Iedere dag lekkere koeken etc voor bij de koffie. Boeken en strips die ter plekke gelezen mogen worden. Nationale en internationale kranten

Of een dierenopvang. Maar dan geen vakantie opvang maar dieren in nood opvangen

Ik zou vooral niet meer voor een baas willen werken
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
23-01-2022 20:15
De politie zoekt veel nieuwe aanwas.

Hou rekening met de lichamelijke testen, ook als rechercheur moet je die testen doen.
Ik heb al ooit het traject voor de politie doorlopen. Ging af op de psychologische test :rofl: en sinds ik Corona heb gehad, gaat die lichamelijke test me ook niet meer lukken helaas. Dus het blijft bij dromen :)
Alle reacties Link kopieren
Boswachter
Schaapherder
Tekenfilms inspreken
Dierenopvangcentrum beginnen
Gids in een oude toeristische stad
Kattengedragsdeskundige
Therapie met paarden
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
Werken bij een professionele wielerploeg in de tour de france. Vanalles regelen voor de ploeg ofzo, maar ja, mijn frans is echt heel slecht.
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
23-01-2022 21:50
Ik heb al ooit het traject voor de politie doorlopen. Ging af op de psychologische test :rofl: en sinds ik Corona heb gehad, gaat die lichamelijke test me ook niet meer lukken helaas. Dus het blijft bij dromen :)
Oooh waarom zakte je voor de psychologische test? Waar bestaat die uit?

Mijn lijstje:
Makelaar
Weddingplanner
Eigen webshop. Heb ook al een ideetje, maar of ik het durf...?
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
23-01-2022 21:50
Ik heb al ooit het traject voor de politie doorlopen. Ging af op de psychologische test :rofl: en sinds ik Corona heb gehad, gaat die lichamelijke test me ook niet meer lukken helaas. Dus het blijft bij dromen :)
Oooh waarom zakte je voor de psychologische test? Waar bestaat die uit?

Mijn lijstje:
Makelaar
Weddingplanner
Eigen webshop. Heb ook al een ideetje, maar of ik het durf...?
Alle reacties Link kopieren
Bioloog en dan naar zo’n uithoek in de wereld (bestemmingen zoals Floortje naar het einde van de wereld) reizen om daar onderzoek te doen.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
Avelie schreef:
23-01-2022 19:22
Waarom wil je niet die privé detective zelf zijn dan?
Die assistenten lijken leukere dingen te doen, en spelen vaak de baas over de privé detective. En hebben altijd gelijk.
Alle reacties Link kopieren
Monteur op windmolens! Sinds die beginshot van de Eneco reclame waar een monteur bovenop zo’n molen zit denk ik elke keer als ik de reclame zie: DAT WIL IK! Lekker sportief (veel klimmen), spannend (werken op hoogte) en fantastische uitzichten!

Of m’n eigen strandtent aan de Noordzee! :love:
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Alle reacties Link kopieren
- Eigenaresse van een lunchroom
- Chirurg
- Verloskundige
- Barvrouw
- Interieurontwerpster
- Bekend zangeres
Alle reacties Link kopieren
Rechercheur
Architect
Roostermaker
Teamleider in de zorg
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
23-01-2022 22:00
Oooh waarom zakte je voor de psychologische test? Waar bestaat die uit?

Dat zeggen ze er dus niet bij. Bestond gewoon uit een gesprek met vragen. Over mijn thuissituatie, privéleven, hoe mijn relatie met ouders en broer is, wat ik tot toen gedaan had enz. Heel algemeen gesprek eigenlijk en kan me niet herinneren dat ik iets raars heb gezegd. Maar kreeg een brief dat ik daarop was afgekeurd voor de opleiding. Wat ik precies “verkeerd” had gedaan, benoemen ze uiteraard niet :)
Alle reacties Link kopieren
Peuter/ Kleuterjuf
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Arretjescake schreef:
23-01-2022 20:36
Oh ja! Ik zou graag meewerken bij bijvoorbeeld Kees van der Spek, Thijs Zeeman, John van den Heuvel of Alberto Stegeman. En dan graag in het observatie team. :lol:
Ja ik ook!

Op Discovery Plus heb je een Amerikaans programma over privé detectives. Die zitten de hele dag mensen te observeren en uit te pluizen. Zoiets lijkt me echt te gek.
Alle reacties Link kopieren
Blauwetrui schreef:
23-01-2022 21:34
Jaa! Zo'n mystery guest bedoel je?
Ja! En dan het liefst voor de dure hotels 8-)
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij heerlijk om een kleine, verse soep tent te openen. Alles vegetarisch, en maximaal drie tafeltjes met zitplekken. Onze hond standaard mee (niet realistisch want die lobbes is in staat om al het eten van tafel te jatten als je even omkijkt).

De muren vol met kunst, boeken etc van lokale creatievelingen om de verkoop te promoten. Een fijne plek, waar ik de hele dag aanloop heb en dus voldoende inkomsten, maar nooit de benen uit mijn lijf hoef te rennen. En het liefst natuurlijk maar vier dagen in de week open. ☺️

Ongeveer 1 keer per week komen kwetsbare mensen in de vorm van een soort dagbesteding langs. Samen soep maken of brood bakken.
Alle reacties Link kopieren
Betty schreef:
23-01-2022 22:21
Het lijkt mij heerlijk om een kleine, verse soep tent te openen. Alles vegetarisch, en maximaal drie tafeltjes met zitplekken. Onze hond standaard mee (niet realistisch want die lobbes is in staat om al het eten van tafel te jatten als je even omkijkt).

De muren vol met kunst, boeken etc van lokale creatievelingen om de verkoop te promoten. Een fijne plek, waar ik de hele dag aanloop heb en dus voldoende inkomsten, maar nooit de benen uit mijn lijf hoef te rennen. En het liefst natuurlijk maar vier dagen in de week open. ☺️

Ongeveer 1 keer per week komen kwetsbare mensen in de vorm van een soort dagbesteding langs. Samen soep maken of brood bakken.
https://trevssoep.nl/

Als het in Bussum werkt, dan vast ook ergens anders.
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
23-01-2022 21:41
Een eigen bnb.
Een klein boekenwinkeltje met een koffiehoek erin. Iedere dag lekkere koeken etc voor bij de koffie. Boeken en strips die ter plekke gelezen mogen worden. Nationale en internationale kranten

Of een dierenopvang. Maar dan geen vakantie opvang maar dieren in nood opvangen

Ik zou vooral niet meer voor een baas willen werken
Die boekwinkel wil ik ook. Heb daar ooit met anderen onafhankelijk van elkaar hardop over gefantaseerd. Ipv koeken hadden we wel zelfgebakken taart.

En in de avond optredens van de lokale pianist, dichter of acteur.
Alle reacties Link kopieren
Acteren! Theater of film.
Ik heb ook altijd graag goed willen kunnen zingen. Helaas klinken menig kat beter dan mij 🥲
Alle reacties Link kopieren
Glad-in-lood-zetter
Zilversmid
Biograaf
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
Grappig topic dit zeg! Mijn beroep wordt ook een paar keer genoemd.
Maar als ik echt eens iets heel anders zou mogen doen, dan was ik graag luchtverkeersleider geweest. Lijkt me fantastisch om al die vliegtuigen om elkaar heen te plannen als een soort levensechte versie van Tetris.
Helaas bleek mijn wiskunde zwaar ontoereikend om ooit iets te mogen doen in die richting.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven