welke baan is geschikt?
woensdag 26 mei 2010 om 15:58
Ik ben een 40+ vrouw die vorig jaar in de ziektewet is terechtgekomen vanwege artrose en een nekhernia.
terwijl ik dus in de ziektewet zat is mijn contract niet verlengd, met gevolg dat ik nu een ziektewet uitkering van het uwv krijg.
ik ben bezig met een reintergratietraject, maar het is moeilijk om er achter te komen wat voor een baan nou geschikt voor mij zou zijn( heb alleen een lhno en mbo diploma).
Ik ben dus heel benieuwd of er vrouwen en mannen zijn die het zelfde hebben en toch weer een geschikte baan hebben gevonden , en wat voor een baan het is geworden.
terwijl ik dus in de ziektewet zat is mijn contract niet verlengd, met gevolg dat ik nu een ziektewet uitkering van het uwv krijg.
ik ben bezig met een reintergratietraject, maar het is moeilijk om er achter te komen wat voor een baan nou geschikt voor mij zou zijn( heb alleen een lhno en mbo diploma).
Ik ben dus heel benieuwd of er vrouwen en mannen zijn die het zelfde hebben en toch weer een geschikte baan hebben gevonden , en wat voor een baan het is geworden.
woensdag 26 mei 2010 om 16:03
Op basis van dit stukje is het moeilijk om een beeld te krijgen wat je LEUK vindt om te doen en waar je GOED in bent.
Hou je van organiseren of werk je graag via opdrachten van een ander, wil je veel klant/client/andere mensen die wat van je moeten contact of liever rust om je heen? Werk je graag achter de pc of liever iets actiefs?
Wat voor werk heb je eerder gedaan?
Hou je van organiseren of werk je graag via opdrachten van een ander, wil je veel klant/client/andere mensen die wat van je moeten contact of liever rust om je heen? Werk je graag achter de pc of liever iets actiefs?
Wat voor werk heb je eerder gedaan?
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
woensdag 26 mei 2010 om 16:11
Schrijf eens op wat je aanstond in je vorige banen en wat niet. Of kijk eens in de krant naar advertentie's (zonder te letten op gevraagde eisen etc.), dan krijg je al een beeld. Heb je dit soort oefeningen niet gedaan tijdens je reintegratie traject?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
woensdag 26 mei 2010 om 16:21
Op basis van de summiere info uit je OP kan er niets zinnigs gezegd worden. Dan zal je toch echt meer info moeten geven. Je vraag is zo algemeen als: ik heb honger, wat is nu lekker om te eten of ik heb een feest, wat moet ik aan? Zonder dat je vertelt wat je lekker vindt, wat voor feest het is en wat je mooi vindt.
Blijft dat je ZELF moet uitvinden wat passend werk voor je is. Jij weet wat je wil, maar met wat hulp kom je een heel eind.
Er is vandaag een soortgelijk topic gestart van iemand die niet weet wat ze wil. Veel tips kan jij in jouw situatie ook toepassen:
klik voor topic over "hoe kom ik erachter wat ik wil"
Wat heb je gedaan, wat kan je nog meer? Wat zou je willen doen, waarom kan dit wel/niet? Wat zou je moeten doen om daarbij in de buurt te komen?
Als je weet wat je zou willen dan kan je ook bekijken of het nodig is een cursus of opleiding te volgen om passend werk te vinden.
Dus als jij nu eens wat meer info geeft, gaan wij ons best doen je advies te geven...
Blijft dat je ZELF moet uitvinden wat passend werk voor je is. Jij weet wat je wil, maar met wat hulp kom je een heel eind.
Er is vandaag een soortgelijk topic gestart van iemand die niet weet wat ze wil. Veel tips kan jij in jouw situatie ook toepassen:
klik voor topic over "hoe kom ik erachter wat ik wil"
Wat heb je gedaan, wat kan je nog meer? Wat zou je willen doen, waarom kan dit wel/niet? Wat zou je moeten doen om daarbij in de buurt te komen?
Als je weet wat je zou willen dan kan je ook bekijken of het nodig is een cursus of opleiding te volgen om passend werk te vinden.
Dus als jij nu eens wat meer info geeft, gaan wij ons best doen je advies te geven...
woensdag 26 mei 2010 om 17:49
woensdag 26 mei 2010 om 18:58
Tja,dat is dus het punt.
Ik was dus al een cursus taxi begonnen via het uwv,vandaag een medische keuring gehad, afgekeurd dus op die artrose en hernia.
Ik vind zoveel leuk(of het lijkt me leuk) maar veel beroepen vallen af omdat het te belastend voor mijn nek is.
Daarom dus mijn vraag....zijn er mensen die ook met dit probleem hebben gezeten en nu een baan hebben wat niet te belastend is.
En ook een punt,tot 4 jaar terug ben ik bewust huismoeder geweest.
Daardoor heb ik dus geen baan buitenshuis gehad en zodoende ook geen werkverleden en gerichtte diploma,s
Ik was dus al een cursus taxi begonnen via het uwv,vandaag een medische keuring gehad, afgekeurd dus op die artrose en hernia.
Ik vind zoveel leuk(of het lijkt me leuk) maar veel beroepen vallen af omdat het te belastend voor mijn nek is.
Daarom dus mijn vraag....zijn er mensen die ook met dit probleem hebben gezeten en nu een baan hebben wat niet te belastend is.
En ook een punt,tot 4 jaar terug ben ik bewust huismoeder geweest.
Daardoor heb ik dus geen baan buitenshuis gehad en zodoende ook geen werkverleden en gerichtte diploma,s
woensdag 26 mei 2010 om 22:13
Wat is voor jou niet te belastend? De hele dag achter de computer zitten? Ik denk dat het lastig is om de vraag te beantwoorden en dat je ook zeker moet weten wat je aanspreekt. Als je mensenschuw bent, is een baan als receptionist niet zo geschikt bijvoorbeeld.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin