Werk & Studie alle pijlers

werken en leren met baangarantie

22-02-2010 20:33 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waar kan ik vacatures van werken en leren met baangarantie vinden ?

In de sectoren: onderwijs, welzijn, jeugdzorg, marketing en gezondheidszorg op MBO/HBO niveau.
Op de sites van verzorgingshuizen, welzijnsorganisaties staan hun vacatures, ook voor de zgn. BBL plekken.
ik doe de opleiding verpleegkundige niveau 4 bbl, ik werk 36 uur in de week, en ga 2 x in de maand naar school, alles wordt volledig betaald, je krijgt hier voor een leer/werk overeenkomst.

ik ben verplicht 2 jaar na te werken in het ziekenhuis.
p.s. op de site van kenniscentrum Calibris kun je ook zien met welke opleiding je in 2012 het meest kans maakt op een baan in de sectoren Zorg en Welzijn.
Ik bedoel geen BBL plekken, maar bij een bedrijf/organisatie waar je salaris krijgt en op hun kosten een opleiding mag volgen.
In de krant! Maar ze liggen nu niet echt voor het oprapen natuurlijk
en naar welke opleiding/ baan gaat je voorkeur dan uit? Op welk niveau?
Voorkeur: opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening, heb MBO niet afgemaakt, maar wel HBO niveau en erg veel werkervaring voor iemand van 23 jaar.
Werken en leren met baangarantie klinkt toch echt wel als BBL. Of bedoel je een vaste baan met gelijk de mogelijkheid om een studie in dat vakgebied te gaan volgen?
Het laatste Fiba bedoel ik nu precies.
MBO niet afgemaakt, wel veel werkervaring en HBO niveau...

misschien handig om eerst via een EVC procedure kennis en ervaring officieel laten erkennen en vast laten leggen in een Ervaringscertificaat. Dit kan je helpen bij sollicitatie en levert je mischien vrijstelling op bij je komende opleiding.

Voor vacatures echt kijken op de sites van die instellingen maar een goede open sollicitatie kan wie weet ook werken. Ben op die manier aan goede collega's gekomen (in het onderwijs).
Waarom wil je geen BBL doen?

Eerlijk is eerlijk...heb momenteel het idee dat er 100 mensen per vacature solliciteren...waarom zouden ze dan iemand inhuren die geen diploma's heeft en ook nog op kosten van de baas wil studeren?

Waarom heb je MBO niet afgemaakt? Ik zou als werkgever wat huiverig worden een opleiding te betalen als je de vorige niet hebt afgemaakt...
MWD: lijkt me sterk dat je dit via een baangarantie kunt realiseren. Zijn er opleidingsinstituten in jouw regio die de opleiding duaal aanbieden? Dan kun je daar informeren naar instellingen die je in elk geval vanaf jaar 3 een baan aanbieden.

Verder denk ik dat BBL je als 23jarige een volwaardig salaris oplevert en geen leerlingensalaris. Uitzoeken!
Ben bang dat wat jij zoekt niet snel te vinden is. Je wil dus eigenlijk een baan zonder het daarvoor benodigde diploma op zak te hebben en dan op kosten van de werkgever het diploma halen. Wat heb jij te bieden dat een werkgever in jou zou moeten investeren?
quote:Nienke10 schreef op 22 februari 2010 @ 20:42:

Ik bedoel geen BBL plekken, maar bij een bedrijf/organisatie waar je salaris krijgt en op hun kosten een opleiding mag volgen.

Aha, je zoekt de kip met de gouden eieren . Die is in de crisis geslacht om het hoofd boven water te houden.

Wat heb jij te bieden dat een werkgever je opleiding moet betalen én je intussen in dienst nemen en een salaris betalen, oja én nog een garantie op een baan geven? Voor jou namelijk 100 anderen mét een diploma (én vaak nog met werkervaring).

Waarom ga je niet naast je huidige baan een opleiding volgen die je zelf bekostigt? Je kan een deel studiekosten van de belasting aftrekken.
Heb je kip met gouden eieren gevonden...

opleiding met baangarantie...

De functie bij MEE lijkt me nog een aardige overeenkomst te hebben met je voorkeur voor jeugdzorg, welzijn en gezondheidszorg. Is ook nog HBO.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven