Werk & Studie alle pijlers

werken in de thuiszorg

21-09-2017 12:37 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wie werkt er in de thuiszorg als huishoudelijke hulp? Graag zou ik willen wat er leuk en niet leuk is aan het werken in de thuiszorg. Als jullie tips hebben hoor ik ze graag!

İk begin volgende week met werken en heb nog geen ervaring, ben thuis wel veel bezig met het huishouden..

alvast bedankt iedereen.
Maar goed dit was gelukkig een uitzondering. Bij de meeste mensen kreeg ik een kopje thee bij binnenkomst, halverwege de ochtend koffie en bij bijna klaar nog een glaasje fris. Maar dit was vooral in de " goeie ouwe tijd" en bij vaste adressen.

Het is jammer dat het met de bezuinigingen allemaal een stuk minder is geworden..minder tijd overal voor.

Ik heb nog meegemaakt dat ik 3x per week ergens kwam en we samen boodschappen gingen doen en dat we moesten koken en de kinderen uit school halen bijvoorbeeld. Dat was echt heel leuk.
Ja het is echt minder geworden hoor.
Het is ook zo verschillend hoeveel tijd je krijgt bij de klant. Bij de meeste mensen kwam ik 2 uur, dat was wel goed te doen. Maar ik heb een tijdje bij iemand gewerkt, stond ik 1,5 uur ingepland, die man woont (nog) in een rijtjeshuis, en moest ik in anderhalf uur het hele huis doen. Inclusief de strijk. Kan toch niet? En die man heeft niet zoveel sociale contacten, was altijd blij als ik kwam.. Ik begon ook altijd wat eerder, zodat ik ook nog wat extra tijd met hem had.

En bij andere mensen krijg je 3 uur, terwijl je bijna niets hoeft te doen. Of wat je doet, heb je in 2 uur klaar.
Ja heb ik ook wel eens gehad ergens. 1,5 uur inclusief bedden verschonen van een heel gezin. Tegenwoordig moet de niet-zieke partner het maar gewoon doen.
dolfje schreef:
22-09-2017 11:59
Ik kreeg ook woorden met de organisatie omdat ik om een rookvrije werkplek vroeg. Kijk ik kan best tegen een beetje rook en je kan mensen niet verbieden te roken in hun eigen huis. De meeste hielden er ook gewoon rekening mee maar dit ene gezin zat (met bezoek ook nog)in de woonkamer flink te paffen en ze verwachtten dat ik daar in ging poetsen en ze waren oh zo netjes. Jaja.Serieus de spinrag was bruin van de rook en het water liep zwart van de ramen. Ze hadden al meer dan een jaar hulp. Ik heb dus geen idee wat mijn voorgangster daar gedaan heeft..
En maar roken en roken..alles was vies en klef en plakte.
En toen nieste ik 1x van het stof en de hond en kat waar ik allergisch voor was en toen moest ik een mondkapje op :O

Het was voor 3 weken tijdens een vakantie maar ik heb dit toen wel aangegeven en als ik niet zou gaan zou het werk weigering zijn..
Oja, ik stond daar dus te hoesten & proesten en m'n ogen traanden, en m'n neus bleef maar lopen etc bij client die 6 katten had en rookte. Werden mij van die anti allergie pilletjes aangeraden. Uiteindelijk heeft die client dus mijn werkgever gebeld dat ik mijn werk niet goed deed en dat hij een ander wilde. En toen hoefde ik die week erop niet meer terug te komen. Jammer dat het zo moest.
:facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven