Werk & Studie alle pijlers

Werkgever vraagt mij om een taak erbij te nemen

09-07-2020 11:44 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Baas heeft mij gevraagd om een nieuwe taak erbij te nemen. Had het al aan mijn collega gevraagd maar die heeft geweigerd. Ik krijg er eerlijk gezegd ook geen energie van. Het gaat om het inboeken van de administratie. Ik ga een dag minder werken en heb het al druk genoeg. Ik heb nl. dit jaar al eerder mijn taken uitgebreid die wel in het verlengde van mijn werk liggen en waar ik voor mijn gevoel al een enorme verantwoordelijkheid voor draag. Heb trouwens ook totaal geen ervaring met financiële administratie.

Ik wil het niet... en voel mij bezwaard om dat te zeggen. Als ik mijn takenpakket zou willen uitbreiden dan heb ik andere ambities. Waar ik hem echt mee vooruit zou helpen. Hij vraagt dit alleen aan mij omdat hij de kosten wil drukke. Ik mocht er even over nadenken en stond eigenlijk niet echt te springen om dit met dit voorstel.. p.s. we zouden binnenkort nog even om tafel om zaken te bespreken voor na mijn verlof. ik voel mij gewoon heel bezwaard om te zeggen dat ik dit niet wil doen. Ik wil hem graag tevreden houden maar ik vind met plezier naar het werk gaan veel belangrijker. Ik wilde dit even van mij afschrijven en eigenlijk vragen hoe jullie dit zouden verwoorden naar hem. Dank alvast.
Alle reacties Link kopieren
Kijk uit dat je jezelf niet in de vingers snijd en breng het open. Zo hou je in de toekomst toch mogelijkheden om bijv taken te gaan doen die je wel leuk zal vinden. Bijvoorbeeld:

Ik heb er even over nagedacht en ik zeg nee tegen het aanbod. Mijn takenpakket is recent uitgebreid en daarbij ga ik een dag minder werken. Dus ik heb geen tijd om deze taken te leren en er bij te doen op dit moment en wil na mijn verlof eerst kijken hoe het gaat met mijn huidige taken. Daarnaast is het ook niet mijn ambitie om financiële administratie te doen. Als mijn takenpakket in de toekomst zou worden uitgebreid dan zie ik daar zeker andere kansen die meer bij mijn functie passen.

PS stuur na het gesprek nog een recap per mail van alle gemaakte afspraken, dus ook dat je deze taak niet zal gaan doen. Dit is een wijze les die ik zelf heb moeten leren ;-) .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven