Werk & Studie alle pijlers

wie heeft een leuk idee?

01-09-2009 10:36 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Dames,

Ik begin a.s. donderdag aan een nieuwe opleiding: lerarenopleiding gezonheidszorg en welzijn. We hebben de opdracht gekregen dat je jezelf moet voorstellen in maximaal 5 min. je mag gebruik maken van alle soorten media (powerpoint,foto's filmpjes etc.) maar het hoeft niet. Ikzelf ben niet zo van de poespas maar wil wel graag iets "pakkends" hebben. Zelf vind ik interactie met je publiek altijd erg leuk, dus om te beginnen met een vraag bv. toen had ik in gedachte om een goede qote op het bord te schrijven iets dat veel over mij zegt of waar ik voor sta, maar ik weet niks....

na 7 weken vakantie te hebben gehad komen mijn denkcellen erg traag op gang dus dames heeft iemand een leuk idee? alvast bedankt voor het mee denken
Je naam / woonplaats / wat andere kerngegevens laten raden d.m.v. hints of een rebus?
Ha je wordt meteen in het diepe gegooid. Best een goede opdracht.

Een quote waar je voor staat... die moet toch bij jou vandaan komen?

Ik ken je niet dus weet niet waar je voor staat. Maar het lijkt me een leuke binnenkomer.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Het schijnt dat mensen binnen een paar tellen al weten wat voor iemand je bent...

Je kan van dit gegeven gebruik maken en het publiek de vraag geven wat zij denken van jou.

Je kan ook beginnen met een goed verhaal van iets wat je meegemaakt hebt.

Of met het verhaal dat je je de hele vakantie hebt voorgenomen om die 5 minuten te vullen maar dat je wel 'dat en dat' en 'dat en dat' hebt gedaan daar, wat weer een beeld geeft van jezelf.
ja die quote moet ik inderdaad zelf gaan bedenken, daar kunnen jullie me niet echt bij helpen... misschien hebben jullie een quote die echt op je lijf is geschreven. ik heb er inmiddels zoveel gelezen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. misschien zit er iets moois bij

en ja een rebus vind ik wel een leuk idee:)
quote:phoehee schreef op 01 september 2009 @ 10:41:

Het schijnt dat mensen binnen een paar tellen al weten wat voor iemand je bent...

Je kan van dit gegeven gebruik maken en het publiek de vraag geven wat zij denken van jou.

WIj deden toen ik jaren terug met mijn opleiding begon zo'n vooroordelenspel. Iedereen moest op een papier op de rug van een ander zijn 1e vooroordelen over de ander opschrijven. Kwamen leuke dingen uit.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Wijze, leuke, grappige en mooie spreuken en motto's?!
quote:phoehee schreef op 01 september 2009 @ 10:41:

daar dacht ik ook aan!
Lindaatje dankjewel ik ben er eens even tussen gaan neuzen en van deze kreeg ik toch wel kippevel:

Groei, Geniet en Geef

Lach, Laat gaan en Leef

Dat is iets waar ik echt achter sta, ik denk dat ik het of simpel ga houden en bv. dit op het bord schrijf.

Of zoals iemand als zei, iets ga doen met de vooroordelen van mensen en ze dingen laat op schrijven/raden.

Alvast bedankt allemaal!

Nog meer goede ideeen van harte welkom
Ja, misschien het publiek vragen of ze een eerste indruk van je willen geven en daarna in een presentatie jezelf laten zien en zo kun je bekijken welke indrukken van hen wel of niet kloppen.
Maak er een quiz van.

Geef steeds drie antwoorden en laat ze raden welk antwoord goed is.

Leeftijd

Aantal kinderen

Wat je wilde worden toen je kind was

Vooropleiding

Oudste, middelste, jongste kind

Lievelingsgerecht

Hobby's/sport

Cupmaat (sorry, ik word melig)

Succes!

Damn, deze verzin ik nu net. Die ga ik ook eens gebruiken
Een rugzak meenemen en daar een voor een dingen uithalen die jou tot jou maken en daar een verhaal bij vertellen?
Ik vind mijn eigen onderschrift erg mooi. Dan zou ik dus iemand vragen op een keukentrapje te klimmen met een gieter water. Water gieten en dan doe ik een dansje. En dan leg ik het uit.

Gekkigheid Succes hoor!
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Zie mijn onderschrift

Succes alvast!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Maantje, wat leuk,die opleiding heb ik ook gedaan, al heette het toen nog anders. Waar ga je studeren?

Veel succes!

groetjes yeno
Ik zou het persoonlijk niet te 'groot' doen als ik (nog eens) zo'n presentatie zou moeten doen.

Ik zou het simpel houden. Je kunt inderdaad een spreuk opschrijven... en voor de rest (aan de hand van een paar foto's) vertellen waar jij voor staat (je spreuk), wat jou naar de opleiding brengt (gaan ze sowieso vragen) en over jouw leven (leeftijd, woonsituatie, vriend/man, hobby's, etc).

Succes! Dat zijn vaak leuke presentaties in een nieuwe klas! :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven