Werk & Studie alle pijlers

Wie studeert er TCLA?

19-03-2010 09:18 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

De studie TCLA (Talen en Culturen van Latijns-Amerika &Spaans) in Leiden vind ik erg interessant klinken. Ik ben dan ook benieuwd of er onder de forummers (ex-) studenten zijn van deze studie die hier wat inhoudelijke informatie over de studie zouden willen geven. Bijvoorbeeld over de inhoud van de vakken, opdrachten, wat vind je van de colleges, wat vind je moeilijk, wat misschien wat makkelijker, wat is je eventuele vooropleiding, waar loop je tegenaan, waar heb je stage gelopen of ga je stage lopen en wat voor werk doe je nu? Kortom, ben nieuwschierig naar het hele plaatje.

Groetjes, An
Ben je al op de open dag geweest en/of via google gezocht?

23/24 april zijn er open dagen en via het secretariaat kan je een afspraak maken voor een meeloop-dag.

Dan krijg je een goed beeld en gelegenheid met studenten te spreken.

Verder zou je de studievereniging kunnen benaderen.

Lijkt me een erg interessante studie trouwens!
uiteraard heb ik via google gezocht maar ik ben juist benieuwd naar ervaringen van (ex-) studenten en die vind ik daar niet veel vandaar dat ik het hier postte. Ben ook van plan naar de open dag te gaan maar duurt nog even en was gewoon benieuwd of ik hier al wat info kon inwinnen.

Dus ben benieuwd :-)
Een vriendin van mij heeft deze studie gedaan. Wel alweer een paar jaar geleden, dus qua vakken kan er alweer een hoop veranderd zijn. Ik weet wel dat zij het leuk vond, maar het wel lastig vond om een baan te vinden. Ze is uiteindelijk engelse les gaan geven in Peru, dus wel daar, maar niet direct met haar studie.

Als ik aan haar verhalen denk, moet je vooral een beetje avontuurlijk en flexibel zijn. Het is bv wel de bedoeling dat je een tijdje ter plekke gaat zitten, en dat is heel iets anders dan twee weekjes vakantie of een semester op een keurige amerikaanse universiteit. Bovendien is het niet een hele grote studie, waardoor je vaak veel contact met de docenten hebt (=goed), maar er ook veel dingen niet goed geregeld zijn en je dus achter veel zelf aan moet (=minder goed). Dat laatste weet ik dan weer wel uit eigen ervaring. En natuurlijk is het wel handig als je later voor je werk ook bereid bent om te reizen, oa naar afgelegen gebieden.

Hmm, niet echt veel informatie geloof ik, maar ik hoop dat je er toch iets aan hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven