Wiskunde berekening
vrijdag 26 januari 2018 om 20:58
Hoi allemaal,
Mijn nichtje heeft een tijdje geleden een wiskundetoest gehad en heeft 1 som waarvan zelfs de leraar de berekening niet weet. De hele familie en omgeving is er inmiddels mee bezig maar niemand komt tot de berekening. Zelfs niet met het antwoord erbij.
Een houtzager heeft een 10 meter lamge ronde boomstam met een diameter van 1.2 meter. Hij wil hieruit een zo dik mogelijke balk zagen met een breedte van één meter. Bereken uit hoeveel m3 hout de balk bestaat. Rond af op twee decimalen.
Ik ben heeel benieuwd of we op het vivaforum wel verder gaan komen
Mijn nichtje heeft een tijdje geleden een wiskundetoest gehad en heeft 1 som waarvan zelfs de leraar de berekening niet weet. De hele familie en omgeving is er inmiddels mee bezig maar niemand komt tot de berekening. Zelfs niet met het antwoord erbij.
Een houtzager heeft een 10 meter lamge ronde boomstam met een diameter van 1.2 meter. Hij wil hieruit een zo dik mogelijke balk zagen met een breedte van één meter. Bereken uit hoeveel m3 hout de balk bestaat. Rond af op twee decimalen.
Ik ben heeel benieuwd of we op het vivaforum wel verder gaan komen
zaterdag 27 januari 2018 om 07:44
En ik ging er duidelijk te makkelijk van uit dat een plaatje erbij zou verduidelijken wat je bedoelde en dat ze dan zelf de goede getallen konden gebruiken. Zal het nooit meer doen!Bloemenzee schreef: ↑26-01-2018 21:06Maar di diameter is anders, en in de opgave van TO ligt de breedte van de balk vast.