Werk & Studie alle pijlers

Wiskunde berekening

26-01-2018 20:58 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Mijn nichtje heeft een tijdje geleden een wiskundetoest gehad en heeft 1 som waarvan zelfs de leraar de berekening niet weet. De hele familie en omgeving is er inmiddels mee bezig maar niemand komt tot de berekening. Zelfs niet met het antwoord erbij.

Een houtzager heeft een 10 meter lamge ronde boomstam met een diameter van 1.2 meter. Hij wil hieruit een zo dik mogelijke balk zagen met een breedte van één meter. Bereken uit hoeveel m3 hout de balk bestaat. Rond af op twee decimalen.

Ik ben heeel benieuwd of we op het vivaforum wel verder gaan komen 😀
Bloemenzee schreef:
26-01-2018 21:06
Maar di diameter is anders, en in de opgave van TO ligt de breedte van de balk vast.
En ik ging er duidelijk te makkelijk van uit dat een plaatje erbij zou verduidelijken wat je bedoelde en dat ze dan zelf de goede getallen konden gebruiken. Zal het nooit meer doen! :A:
Ik kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen dat een wiskundedocent deze (niet al te moeilijke opgave) niet kan oplossen. Was dit geen excuus van je nichtje ("zo moeilijk, zelfs de leraar wist het niet")?
Ik kan me ook niet voorstellen dat een docent dit niet kan berekenen. Toen ik de som had uitgelezen, wist ik het antwoord. En ik ben lang geen wiskunde docent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven