Werk & Studie alle pijlers

wiskunde havo 1

20-06-2010 11:55 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga bijles geven aan een havo 1 leerling, voor / met wiskunde. Nou heb ik haar al gemaild, maar ze antwoordt niet, dus (een beetje uit luiheid omdat ik geen zin heb in bellen - ik geef dat toe) hoop ik dat iemand mij hier kan vertellen wat de onderwerpen van wiskunde havo 1 zijn?

Op internet vind ik vooral uitwerkingen per leerjaar of juist verdeling per onderwerp en niet per leerjaar, dus daar word ik niet veel wijzer van.

Heeft er iemand toevallig een "havo 1 kind"?

Ik denk dat ze het boek Getal en Ruimte gebruikt.

Een lijstje van de hoofdstuktitels zou genoeg zijn...
En waarom bel je haar niet? Weet ze direct dat er ook medewerking van haar nodig is om de bijscholing tot een succes te maken.

Sorry, verder geen antwoord op de vraag die je hebt.
Volgens mij kun je hier het boek bekijken..
@Pien

Puur luiheid. Heb niet zo veel persoonlijke binding met haar, ondanks dat het familie is. Haar moeder heeft ook de bijles geregeld, dus ik denk dat ze er zelf helemaal geen zin in heeft. Dat maakt de barrière voor mij weer nog groter.

Beter zou zijn om me daar gewoon overheen te zetten, maar ik heb gewoon echt geen zin - heb geen zin in persoonlijk contact vandaag (alleen is nu zo lekker rustig) en ik moet dadelijk toch al 2 bezoeken doen, dus dat telefoontje is net even de grens voor mij nu.

@Tinks

Super! Bedankt! Die kon ik zelf niet vinden, ook niet op die site... Zo zie je maar weer, 2 personen zien meer dan 1.
Overigens... De bovenstaande link is wel het rekenboek, dus maar weinig uitleg daarin. Het is genoeg voor mij om de onderwerpen te kunnen zien, maar de uitleg per onderwerp staat er dus niet in.

(Ik vermeld dit even voor mensen die dit topic via de zoeken functie later terug roepen, zodat zij complete informatie hebben)
ik hoop wel dat je instelling naar haar beter is dan lui zijn en geen zin hebben. Anders heeft ze er niets aan.
Ik kan wel helpen.

Maar je weet niet wat voor methode ze gaat gebruiken?

En is het niveau mavo/havo of havo/vwo?

En ik denk dat het voor volgend schooljaar is?

Onderwerpen die voorkomen in 1havo:

Wiskundige figuren, Getallen, negatieve getallen, kwadraten, letterrekenen (herleiden), plaatsbepalen (assenstelsel), tabellen en grafieken en formules, kwadratische formules, eenheden, symmetrie, oppervlakte driehoek, oppervlakte/omtrek cirkel.
Ow sorry ik lees nu pas dat ze G&R gebruikt.

Maar welk niveau? mavo/havo of havo/vwo?

Want er is echt een groot verschil tussen die twee.
Dit zijn de hoofdstukken van het havo/vwo boek jaar 1

1 In de ruimte

2 Getallen

3 Assenstelsel

4 Formules

5 Lijnen en hoeken

6 Formules en letters

7 Vlakke figuren

8 Herleiden en machten

9 Meten

10 Grafieken
wel een gekke tijd van het jaar om met bijles te beginnen trouwens.. Het eind van het schooljaar is toch al in zicht?

En als dit een reddingsactie is om het kind toch nog over te laten gaan dan heeft ze vast een proefwerk over laatste hoofdstukken van het boek.
quote:Fiekes schreef op 20 juni 2010 @ 13:51:

wel een gekke tijd van het jaar om met bijles te beginnen trouwens.. Het eind van het schooljaar is toch al in zicht?

En als dit een reddingsactie is om het kind toch nog over te laten gaan dan heeft ze vast een proefwerk over laatste hoofdstukken van het boek.

Dacht ik ook al. Er valt nu niet veel meer te redden.

En als het voor volgend schooljaar is: Hoe weet ze nu al dat ze hulp nodig gaat hebben bij wiskunde?

Maar ja, ik heb geholpen waar ik kan.
quote:Linndaatje schreef op 20 juni 2010 @ 12:29:

Overigens... De bovenstaande link is wel het rekenboek, dus maar weinig uitleg daarin. Het is genoeg voor mij om de onderwerpen te kunnen zien, maar de uitleg per onderwerp staat er dus niet in.

(Ik vermeld dit even voor mensen die dit topic via de zoeken functie later terug roepen, zodat zij complete informatie hebben)

Zoals je zelf zegt dit is het rekenboek en dus NIET het wiskunde boek. De onderwerpen hier zijn dus ook geen wiskunde onderwerpen maar rekenonderwerpen.

Dit boek wordt naast het wiskundeboek gebruikt dus niet ipv.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven