Werk & Studie alle pijlers

ziek thuis

21-09-2011 19:31 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan mij aub helpen.

Het zit nl zo vorig jaar was ik ziek,dus moest ik naar de verzuimadviseur, dus ik naar de verzuimadviseur en kon de volgende dag 8-7-2010 voor 100% mijn eigen functie uitvoeren,en dat heb ik gedaan.Maar zij heeft mij voor 99% hersteld gemeld.Op 15-10-2010 stond ik nog steeds op 99% terwijl je na 6 weken gewoon op 100% gezet moet worden.Tussen 8-7-2010 en 15-10-2010 ben ik niet ziek geweest en niet opgeroepen bij de verzuimadviseur maar wel op 99% blijven zitten volgens mijn werkgever kunnen zij de 99% tot 3 maanden verlengen.Hoe kan dat nou als ze mij nooit meer hebben opgeroepen en de hele tijd 100% heb gewerkt?

Wie kan mij aub helpen.
Hoe kan het dat als jij (ziek) naar de verzuimadviseur gaat je de volgende dag weer 100% kunt werken?
En hoelang stond je al ziek? En ben je na 15-10-2010 weer ziek geworden toevallig? En zijn we nu een jaar later en komt nu je baan op de tocht?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Anders, wat is je probleem nu? Of wat zijn de consequenties voor jou?

(Vraagt zich dus af waarom TO nu 11 maanden later deze vraag stelt.....)
Soms adviseert een verzuimadviseur om een medewerker niet 100% beter te melden als wordt verwacht dat de medeweker zich niet voor de volle 100% kan inzetten vanwege "de ziekte" of als verwacht wordt dat de medewerker zich weer snel ziek zal melden.

Zolang jij niet 100% bent beter gemeld (in dit geval 99%) blijft jouw "wachttijd" voor je werkgever doorlopen voordat ze je in de voorheen WAO mogen laten instromen.

Dat oproepen voor de bedrijfsadviseur gebeurt in overleg met je werkgever. Als je werkgever vindt dat het niet nodig is dat jij wordt opgeroepen, dan gebeurt het ook niet.

Het kan wel, maar je hebt het over 2010. Het is inmiddels september 2011.
Misschien heb je hier iets aan:

http://www.nu.nl/economie ... keert-sluiproute-wia.html
Ik snap ook niet hoe 't kan dat jij ziek naar de arbo ging en de volgende dag weer 100% moest werken. Dan had je die arbo afspraak wel af kunnen zeggen en je uit jezelf beter kunnen melden. Of als je voornemens was voorlopig nog even rustig aan te doen, heb je je wel laten piepelen door die controleur.
Mijn glazen bol zegt dat er iets niet klopt aan dit verhaal.
quote:elninjoo schreef op 21 september 2011 @ 19:48:

Ik snap ook niet hoe 't kan dat jij ziek naar de arbo ging en de volgende dag weer 100% moest werken. Dan had je die arbo afspraak wel af kunnen zeggen en je uit jezelf beter kunnen melden. Of als je voornemens was voorlopig nog even rustig aan te doen, heb je je wel laten piepelen door die controleur.

Leuke uitdrukking!

@TO: ik volg het ook niet helemaal. Ten eerste: waarom nu pas die vraag? En ten tweede: je was toch ziek? Als iemand jou dan zegt dat je dat niet bent, en je bent daarna meteen beter, dan euh.... stuur 'm even langs aub!
Ik wil ook een dokter mij beter maakt door dat alleen maar tegen mij te zeggen!
Wellicht komt TO uit België? Daar is het anders geregeld. Je moet de eerste dag gelijk een verklaring hebben van een arts wat je mankeert:

Ziekmelding in België
Je mag voor een periode van 2x 6 weken voor 99% hersteld worden gemeld. Er is dan twijfel over de duurzaamheid van de betermelding, dus als er toch een inschatting is dat er gerede kans bestaat dat je binnen die periode opnieuw uitvalt.

Waarom heb je deze vraag nu pas?
Deze vraag stel ik nu omdat ik via mijn werkgever een WVL uitkering krijg sinds maart 2011.( WVL nooit van gehoord) Heb ook nooit formulieren van uitkerings instanties gekregen helemaal niets.

Mijn werkgever geeft aan dat ik sinds vorig jaar maart ziek ben,terwijl dat niet klopt. Loop dus sinds maart 2011 al te klagen hoe dat kan,en krijg maar te horen dat het wel klopt.

Omdat ik in april 2011 een knie operatie heb gehad,en daarna naar de bedrijfsarts ben gegaan omdat ik een oproep heb gekregen,heb ik hem gelijk gevraagd hoe dat kan,en kreeg als antwoord dat ik gelijk had omdat de verzuimadviseur vorig jaar mij na 6 weken weer op 100% moest zetten maar dat ze dat zeker was vergeten.

Omdat ik daarachter ben gekomen,doen ze nu moeilijk en word ik vandaag gebeld door PZ met de mededeling dat het tot 3 maanden verlengd kan worden.(99%).

Dus vanaf de datum dat ik op 99% ben gezet ben ik nooit opgeroepen om te kijken hoe het met mij ging. Hoe kunnen ze in godsnaam het verlengen zonder mij te zien of te spreken?

Vanaf 08-07-2010 tot 15-10-2010 gewoon 100% gewerkt.

En mocht de verzuimadviseur mij wel aan het werk zetten,het is geen arts en mijn werkgever heeft eigen bedrijfsartsen in dienst.

Ik weet dat het een beetje ingewikkeld is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven