Werk & Studie alle pijlers

Ziekmelden of verlof

05-09-2016 10:05 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames,



Binnenkort word ik opgeroepen voor een kleine ingreep onder narcose. Dit zal binnen nu en 2 weken zijn.

Op mijn werk zijn ze niet zo dol op ziekmelden en zit er nu aan te denken om verlofdagen op te nemen. De dag van de ingreep zelf en 2 dagen erna om bij te komen en te herstellen.



Mijn partner vindt het raar en zegt dat ik mij gewoon moet ziekmelden. Hoe denken jullie hierover. Zouden jullie zelf verlof opnemen of ziek melden?
Alle reacties Link kopieren
Ziek melden voor de dag dat de ingreep is. Daarna is het maar afwachten of je er last van hebt. Misschien valt het allemaal reuze mee en kun je de dag erna gewoon weer werken.
Of ze het nou leuk vinden of niet, maar voor zoiets zou ik me ziek melden.
Ziek melden, je kan toch verder niets doen?

Mocht je je na een dag weer beter voelen en wel meer kunnen doen kan je altijd je ziekte nog omruilen in verlofdagen of gewoon gaan werken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon ziek melden hoor. Een ingreep is wel even wat anders dan een verkoudheid.
Alle reacties Link kopieren
Ziekmelden
Alle reacties Link kopieren
ziekmelden natuurlijk
The owls are not what they seem
Ziekmelden. En ik heb voor zo'n bedrijf gewerkt waar ziekmelden zo moeilijk was dat je beter kon opzeggen. Doe dit ook voor jezelf, je bent gewoon ziek op die dag, je hebt de vakantiedagen hard genoeg nodig om weer energie te krijgen voor de rest van het jaar
Ziekmelden.
Alle reacties Link kopieren
"Op mijn werk zijn ze niet zo dol op ziekmelden" Nee, want jij vindt het leuk om ziek te zijn? Wat een onzin zeg.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Alle reacties Link kopieren
Is het medische noodzaak of niet? Als het geen medische noodzaak is, mag je je niet zomaar ziek melden, maar moet je verlof opnemen. Mocht je daarna moeten herstellen van de ingreep mag je je wel ziekmelden, maar dit kan afgewezen worden. Bij onverwachte complicaties mag je je wel weer ziek melden. Houd er rekening mee dat bij veel bedrijven de eerste dag dat je ziek bent, je sowieso een verlofdag kost.



Bron
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Unaniem ziekmelden dus. Ik heb er nu al buikpijn van om het te zeggen, want ik weet al dat ze gaan zeuren en zeiken. Ik krijg vandaag telefoontje van het zh met de datum.
Alle reacties Link kopieren
Ziekmelden natuurlijk
Een dag niet genoten is een dag niet geleefd.
Alle reacties Link kopieren
Ziekmelden natuurlijk. Geen enkele werkgever houdt van ziekmeldingen maar zolang het iets is waar je niets aan kunt doen is het jammer voor hem.
Alle reacties Link kopieren
Diana, bedankt voor de link. Tsja medische noodzaak? als ik het niet doe is er geen man overboord, maar ik heb er zelf wel last van ja. Dus hoe noodzakelijk is het dan? Volgens mijn arts zou ik er 3 dagen last van hebben en adviseert hij om 3 dagen rust te houden.

Aan de ene kant hoop ik dat ze het op een vrijdag kunnen inplannen, dan hoef ik maar 1 dag ziek te melden.
Alle reacties Link kopieren
Ziekmelden. Leuk dat je verlof wil opnemen hiervoor (voor de werkgever), maar wat als er complicaties ontstaan? Dan moet je verlengd verlof opnemen?
quote:Arizona15 schreef op 05 september 2016 @ 10:24:

Unaniem ziekmelden dus. Ik heb er nu al buikpijn van om het te zeggen, want ik weet al dat ze gaan zeuren en zeiken. Ik krijg vandaag telefoontje van het zh met de datum.Ze kunnen wel gaan mauwen, maar als werkgever weet je toch dat werknemers zich ziek kunnen melden? Zal effe lekker zijn zeg, dat jij die ingreep niet zou kunnen ondergaan omdat zij vinden dat het lastig is!
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben gelijk dames, bedankt voor de eye opener.
quote:Arizona15 schreef op 05 september 2016 @ 10:26:

Diana, bedankt voor de link. Tsja medische noodzaak? als ik het niet doe is er geen man overboord, maar ik heb er zelf wel last van ja. Dus hoe noodzakelijk is het dan? Volgens mijn arts zou ik er 3 dagen last van hebben en adviseert hij om 3 dagen rust te houden.

Aan de ene kant hoop ik dat ze het op een vrijdag kunnen inplannen, dan hoef ik maar 1 dag ziek te melden.Beetje voor jezelf opkomen zeg.
Straks vinden ze het "niet zo leuk" om salarissen uit te betalen.

Zeg je dan ook "och, laat maar zitten dan"?



Tuurlijk ziek melden. Je hebt geen wazig griepje of zo maar een duidelijke reden.

Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk ziek melden!



En ik zou naar een andere baan gaan zoeken. Jou baas heeft liever een robot dan een mens denk ik.
Ziekmelden natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ziekmelden
Alle reacties Link kopieren
quote:Arizona15 schreef op 05 september 2016 @ 10:26:

Diana, bedankt voor de link. Tsja medische noodzaak? als ik het niet doe is er geen man overboord, maar ik heb er zelf wel last van ja. Dus hoe noodzakelijk is het dan? Volgens mijn arts zou ik er 3 dagen last van hebben en adviseert hij om 3 dagen rust te houden.

Aan de ene kant hoop ik dat ze het op een vrijdag kunnen inplannen, dan hoef ik maar 1 dag ziek te melden.

Als het puur cosmetisch is, dan is het niet medisch noodzakelijk. Maar als je er last van hebt en aangeraden wordt door de arts, dan is het vaak medisch noodzakelijk. Kun je de dag na de ingreep echt niet werken, of kun je wel een paar uur werken of aangepast werk doen?



Natuurlijk doe je zoiets niet voor je plezier, maar je mag je nu eenmaal niet zomaar ziek melden. Er is altijd de kans aanwezig dat deze niet geaccepteerd wordt. Ik zou voor de dag van de ingreep een verlofdag opnemen, eventueel voor de andere dagen ziekmelden. Maar ik zou het wel even overleggen op je werk (zodra je de datum weet) en als je lid bent, even contact opnemen met de vakbond of zo en even nagaan wat je rechten zijn.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Geen een baas houdt van ziekmelden, dat is logisch

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven