Werk & Studie
alle pijlers
Zwanger....en parttime willen werken.
dinsdag 15 juli 2008 om 19:30
Inderdaad, ik ben zwanger (12 weken) en werk momenteel fulltime.
Wat ik me afvraag is; mag de werkgever je ontslaan als je aangenomen bent voor een fulltime functie en je dus straks voor 3 dagen aan het werk wilt? Ik werk er nu ongeveer 2 jaar en heb een vaste baan. Naar mijn idee mag dit absoluut niet, maar ik hoor ook wel andere verhalen.
Wat ik me afvraag is; mag de werkgever je ontslaan als je aangenomen bent voor een fulltime functie en je dus straks voor 3 dagen aan het werk wilt? Ik werk er nu ongeveer 2 jaar en heb een vaste baan. Naar mijn idee mag dit absoluut niet, maar ik hoor ook wel andere verhalen.
zondag 10 augustus 2008 om 19:25
dinsdag 12 augustus 2008 om 10:44
Jij bent aan het speculeren. Je weet niet of TO al jaren probeert om zwanger te raken.
Ik reageer op de reële situatie zoals TO hem schetst: ze heeft een baan aangenomen die fulltime moet worden ingevuld, is nu zwanger en wil na de bevalling parttime blijven werken. Uiteraard heeft haar baas dan het recht om zijn bedrijfsbelang boven de wens van TO om parttime te willen werken laten gaan. Nogal makkelijk dat TO stelt "dat er dan maar iemand bij moet komen." Ja duh, zij hoeft die persoon niet te betalen!