37 weken zwanger, misselijk, buikpijn, griep?

16-09-2013 13:10 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben 37 weken zwanger en net ineens heel beroerd thuisgekomen, misselijk, duizelig, zweten, buikpijn (dat had ik al, want ik kom terug van de huisarts, omdat ik urine moest laten nakijken, maar heb dus geen blaasontsteking).

Ik vind het zo lastig in te schatten wanneer ik wel of niet de verloskundige moet bellen, wil geen zeur zijn en snap ook wel dat ik zo langzamerhand vanalles kan voelen wat er gewoon bij hoort. Daarbij heb ik heel slecht en veel te weinig geslapen vannacht, dus dat werkt ook niet mee.

Baby voel ik wel bewegen, dus die heeft het kennelijk gewoon prima naar zn zin.

Wat zouden jullie doen? Toch even bellen of niet? Ik denk dan: Ik kan voor al die wissewasjes nog wel 100x bellen misschien de komende weken.....
Bellen. Dat is het werk van je vk he!!!
Gewoon bellen! Je bent geen zeur. T zou toch vervelend zijn als het wel 'iets' is. Het is haar baan, daar is ze voor en wordt ze voor betaald. T is toch ook niet vervelend voor de caissière als je iets vergeet en nog een keertje de super in loopt en iets afrekent? Nou dan. Gewoon bellen
Alle reacties Link kopieren
Het kan griep zijn, maar ook heel iets anders. Ik zou zeker even de verloskundige bellen met jou klachten. Dat vinden ze echt niet erg, daar zijn ze ook voor. Beter 100 x gebeld dan 1 x te weinig....
Ja hoor, echt bellen. Helemaal bij deze termijn zou ik geen risico's nemen.
Alle reacties Link kopieren
Als je zwanger bent dan kun je natuurlijk ook heel goed de griep krijgen dus dat zou het kunnen zijn.



Het zou ook heel goed hellp pre-eclampsie kunnen zijn. In dat geval zou je onmiddellijk naar het ziekenhuis moeten.

Raar dat de dokter je bloeddruk niet even heeft gemeten.

Sowieso raar dat hij alleen maar heeft gezegd nee je hebt geen blaasontsteking en je zo de deur weer heeft laten uitgaan als je zo veel weken zwanger bent.



Waar heb je buikpijn? Net onder je bh bandje in het midden van je buik?



In ieder geval zou ik nu de verloskundige even bellen. Tenzij je ook moet hoesten of niezen of iets anders waaruit overduidelijk blijkt dat het om een griepje gaat.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik me zo rot voelde dat ik het gevoel had dat ik echte die hard griep zou krijgen was ik het zo zat. En dat bleek dus de voorbode bij mij te zijn: een week echt niet lekker en toen bevallen.



Dus gewoon even bellen. Liever 1 keer te veel dan 1 keer te weinig. Is hun beroep !
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 16 september 2013 @ 13:24:





Het zou ook heel goed hellp pre-eclampsie kunnen zijn. In dat geval zou je onmiddellijk naar het ziekenhuis moeten.

Belllen!
Altijd bellen als je ook maar een beetje twijfelt. Toen ik een beetje twijfelde met 37 weken (en mezelf een enorme zeur vond dat ik daarvoor de verloskundige belde) ben ik uiteindelijk een paar dagen later ingeleid met pre-eclampsie en afwijkende leverwaarden (waardoor ze bang waren voor HELLP).



Je kan echt beter tien keer teveel bellen dan een keer te weinig. Ze zullen het absoluut begrijpen.
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben gelijk! Dus ik heb net gebeld.

Wat ik omschrijf klinkt voor haar als het begin van de bevalling, ofwel zakt ze nog dieper in mn bekken, wat eigenlijk hetzelfde betekent. Bij het eerste merk ik het binnen 24 uur vanzelf. Bij de 2e optie kan het nog een week of 2 duren voordat ik in de gaten krijg dat het dat is.

Voor de rest maakte ze zich geen zorgen, omdat de buikpijn helemaal onderin zit en voelt als heftige menstruatiepijn zei ze. Dat griepachtige gevoel kan of griep zijn, of er gewoon bijhoren.

Mn bloeddruk is al de hele zwangerschap aan de lage kant

trouwens en was afgelopen vrijdag nog 109/53.

Advies was: Probeer een paar uurtjes te gaan slapen, mocht het doorzetten heb je je energie hard nodig en anders ben je in ieder geval weer uitgerust. Als ze niks meer hoorde belt ze vanavond zelf even om te horen hoe het gaat en als er iets veranderd moet ik zelf weer bellen.

Thnx dames ennuh.....welterusten !
Fijn dat je gebeld hebt en gerustgesteld bent.



Nog even een kleine opmerking hierover:

quote:funnymiss schreef op 16 september 2013 @ 13:50:

Mn bloeddruk is al de hele zwangerschap aan de lage kant

trouwens en was afgelopen vrijdag nog 109/53.





Dit zegt niks. Het is schijnveiligheid om te denken dat altijd een lage bloeddruk in de zwangerschap betekent dat het daar dus wel goed mee zal zitten. Je bloeddruk kan ineens oplopen, daarom wordt het ook elke keer gemeten. Bloeddruk zegt veel.



Daarom zullen ze bij klachten ook altijd weer die bloeddruk meten. Loopt die ook maar iets op wordt je al getest op eiwitten in de urine en leverfuncties (via bloedprikken).
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je gebeld hebt



Een lage bloeddruk is echter wel een schijnveiligheid. Dit kan per minuut veranderen.



Mijn bloeddruk was tot 32 weken heel erg netjes en toch lag ik opeens aan een magnesiuminfuus omdat de situatie nogal escaleerde.



Doe rustig aan en als er iets verandert gelijk bellen!
Hoe is het vandaag, funnymiss?



Ik sloeg gisteren een beetje aan op dit topic, maar aangezien mijn verhaal hetzelfde was als die van laurentien en giuletta, vond ik het niet nodig te reageren.



Maar ik moet nog wel aan je denken
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het to?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven