38w en opzien tegen bevalling

07-01-2016 20:32 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de uitgerekende datum dichterbij komt voel ik me steeds nerveuzer worden. Hoe zou het gaan, hoe ga ik met de pijn om, kan ik het wel, krijgen we een gezond kindje?

Natuurlijk kijk ik er heel erg naar uit en heb ik het er voor over. Maar waar ik eerst heel nuchter was ben ik er nu erg veel mee bezig in mijn hoofd.

Alles is ook snel teveel, ben snel moe en sacherijnig. Heb een makkelijke zwangerschap gehad (gelukkig) maar ga het zat worden. Ook niet leuk voor mijn man nu hij thuis komt en ik heb met moeite avondeten klaargemaakt om daarna niets anders te willen dan op de bank hangen.

Hoe gingen jullie om met de laatste loodjes en het opzien tegen de bevalling?

Scheelt misschien dat het mijn eerste kindje is of is dit heel normaal?
Lekker aan overgeven.....veel rusten en je nu niet druk proberen te maken over zaken waar je geen invloed op hebt.

Je zult zien dat je veel meer kunt dan je denkt!
Normaal. lusteloos en onrustig. Maar had geen angst meer om te bevallen gek genoeg...

Het komt wel goed hoor.
Loop eens door de Kalverstraat bijvoorbeeld. Al die mensen zijn geboren. Zo keek ik er tegenaan. De bevallingen heb ik gewoon over mij heen laten komen en mij vastgehouden aan de verloskundige. Zij heeft er voor geleerd... Komt goed
Dat is gezonde spanning.

Vertrouw op je eigen lijf, die is er namelijk voor gemaakt om een bevalling aan te kunnen!

De verloskundige is er om je bij te staan en te zeggen wat je moet doen.

Igg succes! Ik vond het met stip de mooiste momenten uit mijn leven.
Het is normaal. Het is ook zoiets bijzonders. Al maanden wacht je op je kindje. En ja, je kan het. En ja, het kan zijn dat het meer pijn doet dan je hoopt. Maar als je kind er dan eenmaal is....... Die emotie maakt het het allemaal waard. Probeer toch nog even van je mooie buik te genieten. Je wordt moeder, welkom bij de club .
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Wat een geklets dat een bevalling zo geweldig is.....en daarna ben je alles vergeten. Bevallen Is vreselijk. ....gênant. ....en pijnlijk.
quote:peecee schreef op 07 januari 2016 @ 21:18:

Wat een geklets dat een bevalling zo geweldig is.....en daarna ben je alles vergeten. Bevallen Is vreselijk. ....gênant. ....en pijnlijk.Heb je het wel eens gedaan, bevallen?
Voor jou is alles een trauma peecee.....
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Ja a anders kon ik deze mening niet hebben slimmerik
Zwanger van de tweede (17 wkn) en nu al nerveus vooral omdat de eerste een keizersnede werd en ik nu graag een gewone bevalling zou willen.

Om je te bemoedigen, vrijwel altijd beginnen de weeën rustig, je kunt er dan aan wennen en uitvinden wat bij jou past om ze op de vangen. Voor mij voelde het alsof iemand mijn buik oppompte met een fietspomp ongemakkelijk en steeds een beetje pijnlijker. Dan kwam het hoogtepunt en nam de wee weer af. Meestal zit er tijd tussen elke wee om even bij te komen. Ze worden heftiger en komen sneller, maar (ik herhaal meestal, bij een weeën storm is dat anders) als het echt niet meer te doen is ben je er ook bijna.

Ik moet erbij zeggen dat ik 9 uur weeën voor jan met de korte achternaam had. Weet dus niet hoe erg het nog was geworden.. uk stak haar handje alvast naar buiten, daardoor kreeg ik niet genoeg ontsluiting en werd het een keizersnede.
Jij hebt over wel meer een mening
Natuurlijk kan je het wel! Het is niet alsof je het kan laten als je bang bent...

Die zenuwen zijn normaal denk ik. Komt goed!
Doe maar gewoon normaal, dan doe je al gek genoeg!
De bevalling van Peecee haar mam had iig een 'zure' nasmaak.

To, gezonde spanning het hoort erbij . Er zijn duizend en een verschillende bevallingsverhalen. Je zal het straks zelf gaan ervaren en 1 ding is zeker, als jouw kindje op je borst ligt ben je zo blij , dat gevoel daar kan niets tegenop.

Een goede bevalling gewenst!
quote:peecee schreef op 07 januari 2016 @ 21:18:

Wat een geklets dat een bevalling zo geweldig is.....en daarna ben je alles vergeten. Bevallen Is vreselijk. ....gênant. ....en pijnlijk.Pijnlijk ja maar gênant??? En vergeten nee... Maar ja ik vond het wel geweldig en ja er waren ook momenten dat ik dacht ik wil dat het nu ophoudt maar je doet het ergens voor en ik moet zeggen dat dat voor mij alles goed maakt en ik het wel een prachtige ervaring vind.
Mooiste wat er is!! Tuurlijk laatste loodjes zijn zwaar en bevallen is pijnlijk maar zodra je kindje er is ben je alles vergeten!
Bevallen is kut. Maar het hoort erbij. De pijn gaat vanzelf weer weg en dan heb je een prachtige baby.

Laat het gebeuren, ook jij kunt het gewoon. Je kunt je er (mijns inziens) niet op voorbereiden.

En als je je lusteloos voelt, gedraag je je ook gewoon lekker lusteloos.
Er zijn ook vrouwen die bevallen zonder echt erge pijn... Echt waar, ik ben er zo een!

Een super makkelijke, snelle en niet echt erg pijnlijke bevalling gehad. Alleen de laatste minuutjes waren vervelend maar ik zou het elke week kunnen!

Ik zag na een ontzettend zware zwangerschap ook erg tegen de bevalling op. Maar het is voor iedereen anders en het kan dus ook meevallen. Geniet er van want ik vond het echt het mooiste moment van mijn leven.

Succes !
Dat je tegen je bevalling opziet is echt volkomen normaal en iedereen kan op het einde zijn kind er wel uit kijken gewoon! Trek je niet teveel aan van verhalen van anderen...Ja bevallen doet pijn, ja het is genant, en ja het kan goor zijn maar geloof mij maar dat als je kindje er eenmaal uit is je van de pijn af bent en dan zooooo trots bent op jezelf.
Ja herkenbaar! Ik ben "pas" 33 weken zwanger van de 1e en heb al die tijd uitgekeken naar de bevalling... tot deze week. Ineens voel ik me rusteloos en ben ik bang dat er iets mis zal gaan tijdens de bevalling, dat ons kindje niet gezond is, of dat ik een keizersnede moet (etc). Ik maak me niet zoveel zorgen om de pijn (die is tijdelijk en voor een goed doel) en begrijp ook niet waarom bevallen 'genant' is, maar vind het onbekende dus wel eng.

Gelukkig zul jij heel snel je kindje in je armen houden.. succes nog met de laatste loodjes en voel je vooral niet schuldig over lusteloos zijn

(Ps: je moet er van houden, maar ik vond het boek "Ina May's guide to childbirth" erg goed. Veel bevallingsverhalen en ook al is het voor sommige vast te zweverig, het focust zich op de kracht van het vrouwelijke lichaam en benadrukt dat bevallen bij afwezigheid van complicaties iets natuurlijks en moois is ipv iets medisch, pijnlijks en engs)
Een keizersnede is niet het eind van de wereld hoor moon-beam. Ik ben daar heel vlot van hersteld en heb echt 0 pijn gehad. Vond het wel vervelend dat ik zes weken bijna niets mocht. Trap lopen werd zoveel mogelijk afgeraden en dus ging ik als man er niet was s ochtends met baby naar beneden en sliepen uk ik op de bank/box. Als je nog specifieke dingen wilt weten over een keizersnede hoor ik het wel. Litteken was trouwens vrij lang (9 ponder) maar is nu bijna onzichtbaar.
Mijn bevalling was zwaar, zeiden de VK en kraamhulp achteraf. Maar zo heb ik het niet ervaren. Tuurlijk waren er pittige momenten, maar ik kon rustig blijven. De laatste 3 weeën voor ik mocht persen, waren even lastig. Maar dankzij vriend en kalmte vd VK, kon ik doorademen. Ik moest voor t laatste stukje toch naar t ziekenhuis. Had wat hulp nodig.

Probeer op je lichaam te vertrouwen en weet dat er mogelijkheden zijn als het je toch niet zelf lukt. Er is nog nooit n kindje blijven zitten.

Ik was heel relaxed maar tegen einde zwangerschap vond ik het ook spannend. Juist omdat je gewoon niet weer hoe het gaat zijn. Hoe begint het? Dat soort dingen. Er is niet 1 vaste manier zeg maar. En iedereen ervaart het anders.

Zet m op!
Ik had een hele fijne bevalling! 1 van de mooiste ervaringen van mijn leven. Pijn was goed te doen.

To: heb je een cursus gedaan? Een 'plan' om de weeën op te vangen? Bepaalde ademhaling of ontspanningsoefeningen? Dat kan helpen. Lees anders iets over hypnobirthing.
Heel herkenbaar! En bevallen is niet leuk doet zeer maar is de mooiste pijn die er is!!! Echt waar! Het help te angst te bespreken of maak een bevallingsplan dat heb ik ook gedaan ik was bang voor de pijn dus wist van te voren dat ik een ruggeprik wilde daardoor en doedat ik pressies aangaf wat ik wel en niet wilde liep mijn bevalling op rolletjes ik heb van begin tot eind niks maar dan ook echt helemaal niks gevoeld... Qua pijn dan.. Ik voelde wel druk waardoor ik kon persen en ik voelde mijn kindje daardoor zo mooi naar beneden zakken. Mijn man heeft de bevalling gedaan samen met de verloskundige van het ziekenhuis. Er kan en mag heel veel dat is echt super
quote:PlayingTheAngel schreef op 08 januari 2016 @ 08:08:

Een keizersnede is niet het eind van de wereld hoor moon-beam. Ik ben daar heel vlot van hersteld en heb echt 0 pijn gehad. Vond het wel vervelend dat ik zes weken bijna niets mocht. Trap lopen werd zoveel mogelijk afgeraden en dus ging ik als man er niet was s ochtends met baby naar beneden en sliepen uk ik op de bank/box. Als je nog specifieke dingen wilt weten over een keizersnede hoor ik het wel. Litteken was trouwens vrij lang (9 ponder) maar is nu bijna onzichtbaar.Ik ben wel benieuwd hoe je het echt hebt ervaren, de keizersnee zelf qua angst etc. Ik ben nu weer zwanger en ik krijg een geplande keizersnee wegens een traumatische bevalling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven