4 à 5 weken zwanger, heftige buik/rugpijn iedere dag

15-09-2020 17:04 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

ik hoop dat iemand dit herkent en dat ik bij jullie advies kan inwinnen. Op dit moment ben ik 4 à 5 weken zwanger en ik heb al een week lang iedere dag en nacht meerdere heftige buik/rugpijn aanvallen die ongeveer een kwartier duren. Het is zo erg dat ik het gevoel krijg flauw te gaan vallen van de pijn en vandaag moest ik tijdens zo’n aanval voor het eerst ook overgeven. Als de pijn weer wegtrekt voel ik me prima en is er niets aan de hand. Eerst was ik bang dat het tot een miskraam zou leiden, maar mijn testen lopen nog steeds op en ik heb geen bloedverlies. Daar maak ik me dus eigenlijk niet zo druk om.

Is er iemand die dit ook heeft gehad en die weet wat je kunt doen om het draaglijker te maken? Op mijn werk is het namelijk niet te doen als ik zo’n aanval heb, ik werk met kinderen, maar kan dan echt even niks doen. Mijn controles gaan via het ziekenhuis, daar ben ik al aangemeld, maar ik moet nog wachten op de bevestiging voor de eerste afspraak. Zou het slim zijn om toch even te bellen en dit voor te leggen?

Bedankt in ieder geval :)
Alle reacties Link kopieren
Ik had heg ook, dagenlang. Heel gek. Lekker begin vond ik het. Bij mij kwam het door de punctie / terugplaatsing van de icsi.
Wel gelijk bellen bij een aanval. Kan ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zijn
rilena wijzigde dit bericht op 15-09-2020 22:34
54.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zoveel pijn is geen gevalletje "hoort erbij", ik zou zeker een arts bellen om uit te sluiten dat je geen buiten baarmoederlijke zwangerschap hebt.
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
buitenbaarmoederlijke zwangerschap is niets iets dat een nachtje kan wachten.....
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,

Ik heb net telefonisch contact gehad met de gynaecoloog, althans, de assistente, en ze gaan even overleggen en kijken of ik langs kan komen. Als het goed is wordt er straks teruggebeld. Ze namen het wel serieus in ieder geval.
Fijn! Ik duim voor je dat alles gewoon goed zit :hug:
Ik duim voor je!!
Alle reacties Link kopieren
Update: om half twee krijg ik een echo om te kijken of alles op de goede plek zit.
Goed dat ze meteen even kijken. Gaat er iemand met je mee?
Fijn dat je snel terecht kan! Vind je het spannend? Sterkte in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je hebt gebeld! Succes zo!
Alle reacties Link kopieren
Hoi TO goed dat je hebt gebeld. Buitenbaarmoederlijke zwangerschap kan echt gevaarlijk zijn. Bij mij waren ze ook beetje ‘ boos ‘ dat ik niet eerder aan de bel had getrokken. Hoop dat bij jou alles goed is. Ik duim met je mee. Laat nog even horen hoe het is gegaan
Alle reacties Link kopieren
Ik duim voor je to!
where ever you go, go with your heart
Spannend! Succes, ik duim voor je :)
Alle reacties Link kopieren
Grand_allegro schreef:
16-09-2020 10:06
Update: om half twee krijg ik een echo om te kijken of alles op de goede plek zit.
Dat is heel fijn. Ik dacht nl ook aan de kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik vind het wel een beetje spannend eigenlijk. Ik ga helaas in eerste instantie alleen, want mijn vriend werkt buiten de stad en is waarschijnlijk niet op tijd terug. Maar hij komt er wel zsm aan, dus hopelijk kan hij er alsnog (gedeeltelijk) bij zijn.
Ah hopelijk komt hij nog op tijd! Vervelend om in je eentje er naar toe te gaan inderdaad.
Spannend! Wel heel fijn dat je zo snel terecht kunt!!!
Grand_allegro schreef:
16-09-2020 12:32
Ja, ik vind het wel een beetje spannend eigenlijk. Ik ga helaas in eerste instantie alleen, want mijn vriend werkt buiten de stad en is waarschijnlijk niet op tijd terug. Maar hij komt er wel zsm aan, dus hopelijk kan hij er alsnog (gedeeltelijk) bij zijn.

Is het anders een optie om een vriendin of ouder mee te nemen? Als het geen prettig nieuws blijkt moet je eigenlijk niet alleen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de echo gehad, er was ‘iets’ te zien in mijn baarmoeder, maar het was nog te klein om uit te sluiten dat het niet een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is. Mijn Hcg is eigenlijk te hoog voor de termijn, wat dan weer wel kan duiden op buiten de baarmoeder, dus nu moet ik vrijdag voor een nieuwe echo. Hopelijk kunnen ze dan duidelijker zien waar het zit. :(
Ik ben wel blij dat ik het forum geraadpleegd heb, echt heel erg bedankt voor jullie input.
Tjonge... het blijft nog even spannend dus! Fijn dat ze het in de gaten blijven houden. Sterkte met afwachten!
Die onderzekerheid is naar. Ik hoop voor je dat de pijn voorlopig wegblijft. Hebben ze nog gezegd wat je moet doen als het erger wordt? Sterkte in ieder geval.
anoniem_639c119608cab wijzigde dit bericht op 16-09-2020 16:17
0.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
jeetje To, spannend hoor maar kan dus nog alle kanten op gaan. Dus houdt moed. Hou het wel goed in de gaten en als de pijn te erg is zou ik echt gewoon naar eerste hulp gaan en ze opnieuw laten kijken. Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Succes vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Ja success to hoop dat alles goed is
Alle reacties Link kopieren
Weer een update: het ziet er gunstig uit. Wat ze woensdag in mijn baarmoeder zagen is gegroeid, het slijmvlies is dikker geworden en hcg verdubbeld. Op andere plekken zagen ze geen gekke dingen, alleen wel vocht in de buik. Omdat dit ook bloed zou kunnen zijn en dat alsnog van een bbz kan komen, willen ze het nog in de gaten houden en moet ik volgende week terug. Maar de tekenen zijn goed :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven