40 en net zwanger

22-11-2016 18:46 996 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ik ben er net achter gekomen zwanger te zijn. Het is allemaal nog heel erg pril en ben er heel blij mee. Maar ben afgelopen maand 40 geworden, dus niet meer de jongste. Dit wordt mijn tweede kindje, als het dus goed gaat. Heb een jaar geleden een miskraam gehad en hierdoor ben ik ook niet geheel onbezorgd en best bang dat het weer mis gaat. Vraag me af of er meer in dezelfde situatie zitten waar ik even mee kan kletsen.
Spannend Swinta! Nog heel even volhouden...

Vanmorgen strippoging een gehad maar nog niet gelukt. Bloeddruk is iets aan het stijgen dus ik word nu goed in de gaten houden. Woensdag of donderdag weer controle. Handig een vriendin vk ze komt gewoon bij mij thuis. Ideaal!

Geniet van het mooie weer allemaal!
Miezemuis, voor jou is het ook spannend! Dat strippen heeft bij mij ook nooit iets gedaan behalve dan me een rotgevoel geven. Succes nog even dames!
Miezemuis, bloeddruk was bij mij juist aan het dalen. Zo heb ik al tijden 110-70, was hij vrijdag opeens 110-63. En dan hoor je dat ze mij een medicijn gaan geven bij de keizersnede waardoor mijn bloeddruk nog lager zou worden. Gelukkig hebben ze dan een ander medicijn tegen de duizeligheid. Gekkigheid op een stokje.

Ziekenhuistas is zo goed als ingepakt. Op de dag van de operatie de laatste dingen erbij doen. Ik ben er klaar voor. Wij tellen echt de dagen af.
Ik hoop dat je alweer een betere nachtrust hebt Eefje. Het is zo vervelend wanneer je elke nacht te weinig slaapt.

Aikidoka, Ik eet geen franse kazen omdat ik gewoonweg niet weet welke rauwmelks is en welke niet. Ik neem het zekere voor het onzekere. Maar bedankt voor de uitleg!

Wat naar Miezemuis dat de strippoging nog niet heeft geholpen. Erg fijn inderdaad dat een vriendin van je verloskundige is.

Heel fijn Swinta dat je al klaar voor vertrek bent. Nu gewoon maar wachten tot de dag!

Mhhhh.... sja.... waar ben je Joost? We missen je!

Ik ben trouwens 5 april naar het ziekenhuis gegaan voor controle en alles was goed. Ik moest ook nog een glucosetest doen en ik heb gelukkig geen suiker. Dat is weer een opluchting.
Ik heb afgelopen week ook een glucosetest gehad, moet de uitslag nog krijgen. Waarom kreeg jij hem EJC? Bij mij wegens groot eerste kind. Ga ervan uit dat er niks aan de hand is.
Wat duurt dat dan lang die uitslag. Ik kreeg de uitslag nog dezelfde dag. Ik moest de suikertest doen omdat het buikje van de baby een beetje dik was en omdat mijn broertje suikerziekte type 1 heeft.

Hopelijk bellen ze je snel met de uitslag Reckless! Het is wel fijn dat ze je voor de zekerheid hebben getest op suiker. Ik denk dat als de uitslag niet goed was geweest dat ze je allang gebeld zouden hebben.
Denk dat de uitslag gewoon bij de vlos ligt, daar moet ik vrijdag naartoe dan hoor ik het wel. Denk ook dat als het foute boel was dat ik dan al gebeld was. Gelukkig bij jou dus alles goed!
Fijn Ejc, dat de uitslag van de suikertest goed was.

En wat raar Reckless, dat ze dat niet meteen mede hebben gedeeld. Bij mij kreeg ik meteen bij het prikken te horen wat de suikerwaarde was, zowel voor als na de suikertest.

Miezemuis, ik kwam je net tegen bij een ander topic. Jij waggelt ook nog even verder. Ik wilde hier al vragen hoe het met je gaat.

Het is echt slecht gesteld met manlief. Constant loopt hij op te ruimen, te poetsen, laatste dingen ophangen. Zo heeft hij net plantenbakken voor aan de schutting gekocht bij de aldi en wil hij morgen naar het tuincentrum om plantjes te kopen. "Het moet netjes zijn schatje, voor de bevalling." Ik heb totaal geen puf meer om ergens naartoe te gaan, dus hij mag zichzelf vermaken morgen.
Hallo Swinta, ik zag je ook idd! Ja ik waggelen nog rond. Zondag leek het er echt op dat het begonnen was maar na 7 uur voorweeën stopte het weer. Morgen weer ff kijken of strippen gaat lukken en kijken of ik geen blaasontsteking heb. Maar dit hou ik niet lang meer vol zeg.

Heerlijk zo'n man met nesteldrang lijkt mij. Haha. Ik ben hier vooral heel veel aan 't opruimen, gelukkig komen wat vriendinnen ook vaak helpen.

Ejc fijn dat de glucosestroop goed was. Dat heb je er iig weer opzitten.
Pfff leuk hoor, een nieuwe telefoon maar ik bedoel natuurlijk glucosetest
Gelukkig weet je het dan vrijdag Reckless. Al hadden ze je wel even mogen bellen vind ik.

Wat lief dat je man zo druk bezig is om alles netjes en gezellig te hebben voor de komst van de baby. Hij zal wel heel erg zenuwachtig zijn. Ik zou me er inderdaad niet mee bemoeien, dat is niet goed voor je.

Ik tilde gister toevallig iets zwaars, ik had vervolgens de rest van de dag pijn boven bij mijn buik en links aan de zijkant. Ik moet dat eigenlijk ook niet meer doen, ik voel het nog steeds.

Miezemuis jouw baby kan geloof ik echt elk moment komen, zo spannend! Wel naar hoor dat de weeën van zondag niet doorgezet hebben. Hopelijk heb je geen blaasonsteking Miezemuis. Ik hoop zo voor je dat het strippen dit keer gaat lukken. Ik denk aan je! Wat fijn dat vriendinnen je regelmatig komen helpen in huis! Kijk uit dat je zelf niet teveel doet.
Miezemuis, is het strippen gelukt? Heb jij je baby'tje al? Spannend he, die laatste dagen.

Reckless, jij vandaag weer naar de verloskundige. Je bloedsuiker zal zeker in orde zijn hoor, anders hadden zij je wel gebeld.

Wij zijn gisteren heerlijk met z'n tweetjes uit eten gegaan. Dochter wilde een nachtje bij opa en oma slapen (komt goed uit want vandaag naar de gyn) dus zij werd gistermiddag al opgehaald. Komend weekend zijn de kids bij hun vader, dus toen vroeg mijn vader of zij mijn dochter naar haar vader moesten brengen. Nou, daar zeg ik geen nee tegen. Scheelt ons weer een ritje. Daarna een appie gekregen van ex of dochter ook tweede paasdag bij hem mocht zijn, tuurlijk mag dat. Dus wij zijn komend weekend lekker met zn tweetjes. En dat komt dit weekend zeer goed uit. (hintje )

Vannacht trouwens goed geslapen. Ik lag al om negen uur in bed, maar ik moest plassen en kreeg weer pijn in mijn heupen dus dan maar uit bed. Vandaar dit tijdstip. Nou ja, beter dan om half twee mijn bed uit vanwege maagzuur zoals gisteren.

Fijne paasdagen meiden.
Ha allemaal,

Nou het strippen is niet gelukt jammer genoeg. De baby ligt nu wel helemaal ingedaald en vast in het bekken, dat is het enige verschil met zaterdag. M'n vk bracht vrouwenmanteltabletjes mee, die ga ik dus nu gebruiken. Hopelijk doen die wel wat. Volgende week woensdag weer een poging en anders gaan we in overleg met de gynaecoloog over een evt inleiding

Swinta, heerlijk een paar dagen samen. Geniet ervan!

Ejc, wat een lief berichtje van je . . Dankjewel!

Fijne paasdagen allemaal
Spannend, Miezemuis! En Swinta, hint staat genoteerd..! Voor jou in het bijzonder een mooie Pasen!!

EJC, ik heb mij ook een paar keer vertild. Dom van ons om te tillen ik doe het echt niet meer jij ook niet toch?
Ik zou vandaag ingeleid worden, maar dat is niet doorgegaan. Viif minuten voordat ik naar de ok zou gaan, bleek ons meisje toch omgedraaid te zijn. Dus geen keizersnede. Paar uur laten komt de dokter langs met de echo om te zien of ik ingeleid kan worden, maar dat kon helaas niet. Hoofdje lag niet mooi in mijn bekken en ernaast lag de navlstrng. Dus de leidinggevende gynaecoloog werd erbij geroepen. Kijkt zij ook even via de echo naar ons meisje, is ze weer gedraaid!!!! Met de billen weer naar beneden.

Dus stellen ze alles een week uit om te zien of ons meisje nog uit zichzelf draait en dan mooi indaalt zodat ik wel ingeleid kan worden. Is dat niet het geval, dan alsnog een keizersnede.

Ik ben heel erg teleurgesteld en verdrietig. Allrs was goed voorbereid thuis, niemand wist ervan en nu zit ik dus weel thuis met mijn zwangere buik. Voor volgende week moet ik wel oppas regelen voor mijn jongste dochter, dus moet ii wel mijn ouders inschakelen (met een praatzieke moeder)

Dit weekend gebruiken om van mijn teleurstelling te bekomen.
Jeetje wat een teleurstelling Swinta..! Kan me goed voorstellen dat dit even moet landen
Och jeetje Swinta, wat een teleurstelling voor je zeg. Je geduld wordt wel op de proef gesteld. Het leek zo'n mooi scenario, maar dus toch nog even niet. Snap dat je nu enorm baalt! Geef je een dikke knuffel

En Miezemuis dus ook enorm met laatste loodjes bezig. Hoop dat de baby zich snel gaat aandienen!!

Hier alles saai en rustig. Geen nieuwe of gekke dingen. Ben heel erg stijf als ik uit bed stap en lig niet lekker in bed. Onderrug, heupen en schaambot doen zeer. Maar is allemaal nog goed te doen, wel oppassen en rustig aan doen. Lichaam voelt gewoon minder soepel en prettig aan bij buigingen en tillen. Maar hoort erbij. Lig nu lekker in bad met wat magnesium vlokken. Dan kan ik m'n spieren ontspannen. Morgenochtend even zwemmen. Zo hou ik de boel wel draaiende. Hopen dat het zo blijft tot de bevalling en dat het niet erger wordt.

Ik ga duimen voor twee gezonde baby's Swinta en Miezemuis! Twee paaskindjes. Wie weet gaat jouw kindje wel draaien en kondigt ze zichzelf aan en hoef je helemaal niet ingeleid te worden Swinta. En jouw kindje komt ook vast heel snel Miezemuis.

Fijn weekend allemaal
Oh wat jammer Swinta!!Kan me voorstellen dat je dit ff moet verwerken!!Dikke knuffel

@ Miezemuis spannend de kleine kan nu elk moment komen!

@ Eefje heel herkenbaar, ik kom ook als een stijve plank uit bed en ben vorige week ook nog door mijn rug gegaan met yoga dus gaat nu nog slechter. We deden een grondoefening maar voelde al niet goed hoe ik lag toen ik opstond ging het mis. Ook weet ik niet goed hoe ik moet liggen snachts nu ook door rug. Mijn ijzer was ook aan lage kant ben nu ad floradix iemand ervaring hiermee?

Fijn weekend verder!
Swinta en miezemuis, Hopelijk zijn jullie al bevallen van een prachtige baby, anders duim ik dat het snel mag gebeuren!

Heel goed Reckless dat je erop let dat je geen zware dingen meer oppakt! Ik probeer er ook op te letten.

Wat vervelend voor je Eefje dat je je zo stijf voelt als je uit bed stapt. naar ook die pijn op veel plekken. Heerlijk dat het in bad gaan wel een beetje helpt! Hopelijk gaat de pijn gauw over.

Erg naar Fleur dat je zo'n pijn aan je rug hebt nu. vooral omdat je nu echt niet meer weet hoe je moet liggen. Je zou kunnen proberen om op je zij te liggen, met 1 arm onder je kussen. Ik heb geen ervaring met Floradix. Bij mij waren ze vergeten mijn ijzer te testen.
Nog geen ontwikkelingen bij Miezemuis en/of Swinta?

Hoe gaat het met jou EJC?

Hier begint buik een beetje in de weg te zitten af en toe, ik zou ook het liefst elke dag een middag dutje doen maar dat gaat ren beetje lastig op werk Haha. Gelukkig kan ik me eroverheen zetten. Ga savonds extra vroeg naar bed, dat scheelt al een heleboel.
Ik ben er weer na missed abortion op echo vandaag

Verdrietig maar hou hoop

Was eerste zwangerschap en dus eerste miskraam Ik was snel zwanger dus hopelijk straks ook weer

Ben nu 39
Ach canofcoke, wat naar voor je. Dikke knuf van mij. Hoop dat je snel weer zwanger mag worden.

Ik waggel nog rond. Alhoewel, ik ga niet meer zoveel de deur uit. Lopen doet best veel pijn op dit moment.

Ht paasweekend gebruikt om de teleurstelling te verwerken en om in te zien dat het misschien wel positief is dat vrijdag ons meisje gedraaid is. Ik hoop op een natuurlijke bevalling, want dat is toch wel het prettigst. Nu weer aftellen naar vrijdag, want dan wordt onze dochter echt geboren.

Miezemuis, jij al bevallen? Ik hoop het voor je.
quote:canofcoke schreef op 18 april 2017 @ 20:30:

Ik ben er weer na missed abortion op echo vandaag

Verdrietig maar hou hoop

Was eerste zwangerschap en dus eerste miskraam Ik was snel zwanger dus hopelijk straks ook weer

Ben nu 39

Nogmaals sterkte, en inderdaad: zwanger worden is geen probleem, het gaat binnenkort gewoon goed komen!

Swinta, hopelijk ga je snel natuurlijk bevallen.. jouw geduld wordt echt op de proef gesteld..

Gaan/hebben jullie in het 2e/3e trimester die inenting voor kinkhoest doen die het rivm adviseert?
Ff egoberichtje. Net zijn mijn vliezen gebroken, op de uitgerekende datum. Nog geen weeën helaas. Vk komt zo ff kijken
Spannend miezemuis! Ik hooo dat de weeen snel beginnen.

Reckless, ik heb niets gehoord over die kinkhoestprik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven