40 weken zwanger

12-04-2017 10:11 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden, vandaag ben ik precies 40 weken zwanger begin nu echt wel een beetje te wachten op onze baby. Er gebeurt tot nu toe weinig, af en toe wat harde buiken maar dat is ook alles. Voel me nog wel goed, alleen het slapen is wat minder. Meer meiden die aan het wachten zijn en gezellig meekletsen?
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Ik zou vandaag ook precies 40 weken zwanger zijn. Maar mijn lichaam had andere plannen en is ze 3 weken eerder gehaald.

Succes!
Ik ben vandaag 37 weken en een paar dagen maar zit nu in de wachtkamer om te kijken of onze Zoon vandaag, morgen of overmorgen gehaald gaat worden.
Ik ben 32 (+6)wkn. Ga strax naar de vk, ik krijg nu 3wkn, elke week extra echo's. Omdat de placenta te dicht bij de baarmoeder ligt. Maar als t goed is, nog een paar wkn te gaan.

Succes dames.
•°: Don't be the same, be better!
Succes met wachten! Zoon besloot pas bij 40+6 te komen maar is inmiddels al 7,5 week
quote:zeegroen schreef op 12 april 2017 @ 10:20:

Ik ben vandaag 37 weken en een paar dagen maar zit nu in de wachtkamer om te kijken of onze Zoon vandaag, morgen of overmorgen gehaald gaat worden.

O echt, waarom wordt hij eerder gehaald?

Onze dochter is met 37 weken gehaald ivm zwangerschapscholestase.
Succes met wachten!

Ik ben precies op de uitgerekende datum bevallen 4 weken geleden, om 23.55 's avonds . Het kan ook nog vandaag dus
Ik was 42 weken zwanger

Wel een voordeel dat hij er al na 1(!) pers uit was. Bevalling van een kwartiertje
don't forget that i'm fabulous, and you're not
quote:Fairytalelover schreef op 12 april 2017 @ 11:01:

Ik was 42 weken zwanger

Wel een voordeel dat hij er al na 1(!) pers uit was. Bevalling van een kwartiertjeJa ja...
Hoi juul,

Vermaak je je nog een beetje of zit je echt thuis te wachten tot er iets gebeurd? Het werkt waarschijnlijk het beste om wat afleiding te zoeken want het zou zo maar nog een paar dagen/ week kunnen duren.

Ik ben vrijdag 39 weken maar merk ook nog niets van een aankomende bevalling.

Ik probeer er elke dag even op uit te gaan door kleine boodschapjes te doen. Ben jij nog een beetje mobiel?

Deze week kook ik veel voor de vriezer en volgende week wil ik wat meer poetsen in het huis. Ik heb ook nog wat ontspannende knutsel en naai projectjes liggen om mee aan de slag te gaan. Eigenlijk verwacht ik ook over de uitgerekende datum te gaan.

Ik las een tijdje terug dat babies die later dan de uitgerekende datum worden geboren zich vaak makkelijker kunnen aanpassen aan de wereld buiten de baarmoeder (kunnen zich beter op temperatuur houden, beter zichzelf voeden, makkelijker slapen ect).

Gaat alles verder goed met je baby? Ik neem aan dat je bijna alles verder hebt voorbereid?
quote:Xervy schreef op 12 april 2017 @ 10:13:

Ik zou vandaag ook precies 40 weken zwanger zijn. Maar mijn lichaam had andere plannen en is ze 3 weken eerder gehaald.

Succes!

Hoe is het nu met jou? Kraamzog enzo alsnog geregeld? Ik hoop dat je de hele situatie een plekje kan geven

@TO: succes met afwachten! Een jaar geleden was ik uitgerekend, maar ik heb nooit hoeven wachten, want mijn zoontje diende zich al met 36 weken aan.
Spannend meiden!

Ik moet nog kleine 5 weken tot de uitgerekende datum. Best pittig, want ik heb nog een kleintje rondkruipen die zaterdag 1 jaar wordt..

Hier alles al aardig voorbereid, het wordt een ziekenhuis bevalling waar ik 3 dagen moet blijven.
quote:Marie87 schreef op 12 april 2017 @ 11:16:

[...]

Hoe is het nu met jou? Kraamzog enzo alsnog geregeld? Ik hoop dat je de hele situatie een plekje kan geven

@TO: succes met afwachten! Een jaar geleden was ik uitgerekend, maar ik heb nooit hoeven wachten, want mijn zoontje diende zich al met 36 weken aan.

Ha ja, particulier wat kunnen regelen. Maar waren flink teleurgesteld. Blijkt dat ziekenhuis grote fouten gemaakt heeft (is nu allemaal opgelost en goed gekomen). Hebben een officiele klacht ingediend, voor ons eigen gemoedsrust (deed ons erg goed). Daarna echt kunnen gaan genieten!!!

Lief dat je t vraagt.
Ik ben vandaag 39 weken zwanger van mijn zesde kindje en ook helemaal klaar met zwanger zijn!

Succes met de laatste loodjes allemaal!
Ik ben vandaag 38+3 en krijg een keizersnede ivm stuitligging. Wij weten de datum al en zijn aan het aftellen. Is wel heel gek hoor om te weten wanneer onze kleine komt. Mijn andere drie kids zijn allemaal overtijd gekomen, dus ik verwacht niet dat deze baby zich nu eerder aan gaat dienen.
quote:Hyperbole schreef op 12 april 2017 @ 11:11:

Ik las een tijdje terug dat babies die later dan de uitgerekende datum worden geboren zich vaak makkelijker kunnen aanpassen aan de wereld buiten de baarmoeder (kunnen zich beter op temperatuur houden, beter zichzelf voeden, makkelijker slapen ect). Jammer genoed gold dat niet voor mijn derde. Zij was gekomen met 42 weken en kon zich niet goed op temperatuur houden, bij borstvoeding viel ze steeds in slaap waardoor ze niet goed aankwam. Wel sliep ze heel makkelijk, al had dat zeer waarschiinlijk te maken met haar lage bloedsuiker.
quote:Hyperbole schreef op 12 april 2017 @ 11:11:

Hoi juul,

Vermaak je je nog een beetje of zit je echt thuis te wachten tot er iets gebeurd? Het werkt waarschijnlijk het beste om wat afleiding te zoeken want het zou zo maar nog een paar dagen/ week kunnen duren.

Ik ben vrijdag 39 weken maar merk ook nog niets van een aankomende bevalling.

Ik probeer er elke dag even op uit te gaan door kleine boodschapjes te doen. Ben jij nog een beetje mobiel?

Deze week kook ik veel voor de vriezer en volgende week wil ik wat meer poetsen in het huis. Ik heb ook nog wat ontspannende knutsel en naai projectjes liggen om mee aan de slag te gaan. Eigenlijk verwacht ik ook over de uitgerekende datum te gaan.

Ik las een tijdje terug dat babies die later dan de uitgerekende datum worden geboren zich vaak makkelijker kunnen aanpassen aan de wereld buiten de baarmoeder (kunnen zich beter op temperatuur houden, beter zichzelf voeden, makkelijker slapen ect).

Gaat alles verder goed met je baby? Ik neem aan dat je bijna alles verder hebt voorbereid?

Tot nu toe heb ik me gelukkig aardig vermaakt hoor. Lekker wat poetsklusjes gedaan, elke dag wat en lezen, series kijken, badderen en haken. Af en toe even bij een zus of vriendin langs. Heb ook al wat voorraad pastasaus gemaakt afgelopen week. Dus de zwangerschapsverlof bevalt me best goed eigenlijk. Alles is ook klaar voor de baby, dus wat dat betreft kan hij of zij komen. Merk wel dat ik het spannender begin te vinden nu het toch ook wel echt dichtbij komt. Het kan nu niet lang meer duren en 's nacht slaap ik niet zo heel goed en dan ga ik wel meer aan de naderende bevalling liggen denken.

Met de baby gaat alles nog prima, met mij op zich ook wel alleen het slapen is minder en vannacht en vandaag best wel last van onderen, ik denk m'n bekken. Dus maar niet teveel doen vandaag.
quote:miezemuis schreef op 12 april 2017 @ 11:53:

Ik ben vandaag 39 weken zwanger van mijn zesde kindje en ook helemaal klaar met zwanger zijn!

Succes met de laatste loodjes allemaal!Jij ook succes met de laatste loodjes! Ervaar je het als pittig omdat je al 5 kinderen hebt rondlopen? Of zijn zij al wat ouder?
quote:Swinta schreef op 12 april 2017 @ 11:53:

Ik ben vandaag 38+3 en krijg een keizersnede ivm stuitligging. Wij weten de datum al en zijn aan het aftellen. Is wel heel gek hoor om te weten wanneer onze kleine komt. Mijn andere drie kids zijn allemaal overtijd gekomen, dus ik verwacht niet dat deze baby zich nu eerder aan gaat dienen.ja dat lijkt mij ook wel heel apart om precies te weten wanneer de kleine komt. Succes ook met die laatste dagen/weken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven