6+ groep probeert zwanger te worden met en zonder mm

08-07-2017 13:22 3123 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit is een vervolg op de groep Langer dan 6 maanden zonder MMM

naamleeftijdprobeert zwanger te worden sindsNODbijzonderheden
Emceetje
SusieFlower
Mollebol135-36april 2016 Man retrograde ejaculaties. Bezig met IUI 2.
AV199226-28september 2016 onbegrepen subfertiliteit. 6 IUI pogingen, 1 vroege miskraam. IVF 1 gecancelled. Wacht op IVF 1.1
Puk3235-39oktober 2015Verminderde zaadkwaliteit man. 3 vroege miskramen - 7 IUI pogingen - IVF 1 gecancelled - ICSI 1 abnormale bevruchtingen - ICSI 2 - 5 x tp mislukt - Nu ICSI 3 in DD
Rosalie8731-31januari 2016 feb 2019 diagnose endometriose. Miskraam na iui 4 met 6.2 week in juni 2018. Vanaf maart 2019 cyclus voor 3 maanden stilleggen en daarna ivf,
Celenne34-39december 2017 Zeer slechte zaadkwaliteit. ICSI 1: tp1 miskraam, tp2 biochemisch, tp4 biochemisch. ICSI 2: tp1 mislukt.
anoniem_348700 wijzigde dit bericht op 11-05-2020 12:38
42.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Celenne: YEAY!!!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Celenne schreef:
14-06-2019 20:41
De test was positief! Ik voel me verbijsterd en gelukkig. En tel onmiddellijk af naar de eerste echo, die angst is er dan natuurlijk wel weer. Maar ik ben vooral zo ontzettend blij!

Rosalie, ben jij nu met de reguliere ivf-hormonen begonnen? Ik hoop dat het je meevalt! En leef op afstand met je mee.
Amai! Dikke dikke proficiat! Wnr mag je gaan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Florence, lief dat je nog mee leest en hoopt!

Mlsc, wachten jullie tot de 19de? En gaan jullie zelf testen of wachten op de bloeduitslag? Is het nog een beetje uit te houden op het wachtbankje?

Celenne, kan je het al geloven? :-D . Had je nog zelf getest of was kreeg je de uitslag van de bloedtest? Hoe gaat het verder met je en met de overstimulatie?

Om je nog even te antwoorden; het is hier af en toe wat lastig omdat alles op embryogebied in het andere ziekenhuis gebeurt. Er is natuurlijk wel communicatie maar het lijkt erop dat het ziekenhuis waar ik de echo's heb en onder behandeling sta niet zulke hele uitgebreide informatie krijgt. Het lijkt mij alleen raar als er wel 4-daagse bij zitten maar er verder wel zo'n strakke tijdsplanning (met Ovitrelle) is waarbij ze altijd op dag 6 na de Ovitrelle terug plaatsen. Dus volgens mij zijn het gewoon allemaal 5-daagse embryo's (die ook rond 5 dagen na ovulatie teruggeplaatst worden).

Hoe is het met de anderen?
Celenne wat fijn voor je! Gefeliciteerd
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd Celenne!
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor alle felicitaties! Het voelt nog ontzettend onwerkelijk. Ik zit afwisselend met een bizarre glimlach voor me uit te staren, en daarna me ontzettend druk te maken of alles wel goed gaat nu. Dat laatste is natuurlijk nutteloos, maar laat zich niet stoppen.

Intussen knapt mijn lichaam op, en dat is heerlijk. Ik heb al een paar dagen geen puncties en infusen meer gehad, en mijn bloedwaarden waren goed genoeg om pillen te mogen slikken om het vocht een beetje weg te krijgen. Ik ben vandaag daadwerkelijk weer iets lichter, krijg meer lucht, en kan weer rechtop staan.

Het voelt als zo ongelooflijk veel geluk! (En alsof ik voorgedrongen ben op een soort wachtrij van dit topic, ook al weet ik dat die gedachte niemand helpt. Als het voor iemand beter is als ik mij uit dit topic terugtrek, laat het dan uiteraard weten.)


@ Puk: Was alles goed bevonden op je echo om weer een terugplaatsing te krijgen?
Het lijkt me wel heftig om bij twee ziekenhuizen tegelijk te lopen. Kan me goed voorstellen dat dat ingewikkelder wordt met de communicatie dan.

@ mlsc: Mijn eerste "echte" echo is nog niet afgesproken. Ik zal voor die tijd eerst nog wel een nieuwe echo krijgen om het inwendige waterballet te inspecteren. Ze zullen het me vast vertellen wanneer we een leukere echo kunnen gaan inplannen.
Jij hebt nu nog een paar zenuwslopende dagen te gaan, toch? Ik duim als een malle voor je!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier zitten wij nog steeds op de wachtbank. En echt niets maar dan ook niets van symptomen.
Verder begint het toch te pikken om een testje te doen. Maar vriendin is er niet voor.
We weten ook niet of het embryootje 3 dagen of 5 was. Dus geen idee op je 7 dagen na de TP al zou kunnen testen.
Alle reacties Link kopieren Quote
@ Celenne, gefeliciteerd.

Mlsc, 7 dagen na tp is wat vroeg, probeer nog even te wachten.
susieflower wijzigde dit bericht op 28-07-2019 16:30
56.52% gewijzigd
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren Quote
SusieFlower schreef:
15-06-2019 19:40
@ Celenne, gefeliciteerd.

Mlsc, 7 dagen na tp is wat vroeg, probeer nog even te wachten.

@ Hier, afgelopen week de termijnecho gehad, zag er voor nu goed uit. Maar ik merk dat ik enorm een slag om de arm blijf houden, kán er gewoon niet van genieten en dat vind ik vreselijk. Ben enorm angstig dat dit ook weer misgaat.
Dat heeft bij ons de eerste keer ook heel erg moeilijk voor mij. Achteraf, heb ik wel spijt dat ik er niet meer van genoten heb.

Dat is mijn voornemen voor baby 2. Meer genieten en de dingen loslaten.
Al merk in nu al dat dat gemakkelijker gezegd is. Want ja eens zwanger komt er, gaat het hartje kloppen, de termijn echo...
Alle reacties Link kopieren Quote
Mlsc, ik ben twee kindjes verloren. Daarom kan ik niet geloven dat het deze keer goed kan gaan. Genieten verwacht ik dus niet meer van mezelf. Het komt, of het komt niet.
susieflower wijzigde dit bericht op 27-06-2019 15:34
13.64% gewijzigd
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren Quote
Dan is het zeer goed te begrijpen dat dat absoluut niet gaat. Elke dag is een stapje dichter bij je geluk 🙂 dat wordt aftellen van 280 dagen naar 0!
anoniem_197240 wijzigde dit bericht op 16-06-2019 09:29
Reden: Niet quoten
49.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ps zou je m'n quotes weg kunnen halen?
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren Quote
Wauw Celenne wat geweldig. Lijkt me gek dat je je dan zo slecht voelt en dat het dan toch raak is. Gefeliciteerd en hopelijk over een paar weken een goede echo.

Ik ben 2 dagen geleden begonnen met de decapeptyl en vandaag komt er gonal f bij. Tot nu toe vind ik het prikken ok en geeft de start van de ivf ook wel weer een golf van hoop. Verder probeer ik het maar gewoon te laten komen. De eerste echo volgende week en alleen dingen doen komende weken die ik leuk vind. Gelukkig heb ik leuk werk ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Susieflower, sorry dacht dat dat moest 🤦🏻‍♀️
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier zal het niets zijn vrees ik. Op dag 8 na de TP is er licht bruin verlies :-(
Alle reacties Link kopieren Quote
Susie, wat heerlijk dat je termijnecho goed was! Met jouw voorgeschiedenis kan ik me je angst heel goed voorstellen. Zelfs zonder enige voorgeschiedenis blijk ik me prima druk te kunnen maken, en dat zal voor jou honderd maal enger zijn. Sterkte! Ik hoop maar dat je vaak geruststellende controles gaat hebben.

Mlsc, ik heb veel te weinig kennis van dit soort dingen om hier iets over te weten, maar blijf nog even voor je duimen. Zolang er geen echte ongesteldheid is, is er hoop, toch? Dat het maar gewoon innestelingsbloed ofzo moge wezen!

Klinkt als een voorspoedig begin, Rosalie! Die golf van hoop had ik inderdaad ook, en hielp echt wel om me door het prikken heen te slepen. Zorg goed voor jezelf en zet hem op!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ha Celenne, dankjewel. Volgens mij zie ik er niet uit vandaag, haren vet, opgezette buik. Gelukkig vanmiddag pas werken dus kan mezelf nog een beetje opfrissen, al is dat met dit weer vast maar van korte duur.

We hebben een vervolgtopic maar die is 'helaas' aardig leeg. Daar is vanaf december 2018 niks meer geschreven. Maarja wie weet stroomt deze de komende maanden wel helemaal vol ;-) zwanger/langer-dan-6-maanden-groep-is-z ... ges/384158

Volgens mij was het een beetje de afspraak dat je mee mag schrijven tot je zeker bent dat het goed zit (10 weken echo). Of als je zelf het gevoel hebt dat je liever in een zwangerschapsgroepje meepraat.

Spannend mlsc, duim nog even voor je door.
rosalie87 wijzigde dit bericht op 18-06-2019 18:37
Reden: hormonen
18.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeetje zit even terug te lezen en een jaar geleden zat ik midden in mn miskraam. Wat een gek jaar is het geweest. IUI zonder hormonen, iui met hormonen, kijkoperatie, diagnose endometriose, 3 maanden verplichte overgang en nu ivf. Snap nu wel een beetje waarom ik er niet helemaal fris en fruitig bijloop momenteel. Vraagt een hoop van je lichaam en emoties zo'n traject.
Dikke knuffel voor jullie en ik ga even genieten van het zonnetje :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
@ Rosalie, als ik dat zo teruglees is het niet gek dat je momenteel niet zo lekker gaat.

Oei zat na jouw linkje ff terug te lezen in het vervolgtopic, pijnlijke herinneringen ook voor mij. Zie dat ik nog schrijf over mijn vorige zwangerschap.
Als jullie liever niet willen dat ik hier nog schrijf gewoon aangeven hè.
susieflower wijzigde dit bericht op 19-06-2019 15:56
11.73% gewijzigd
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja echt verdrietig om het terug te lezen. Ook voor jou. Eerst de blijdschap/opluchting en vol vertrouwen op een goede afloop, tot die eerste echo. Dat was echt een klap. Zonde dat het naïeve waarmee ik die zwangerschap inging nu weg is vind ik.

Nee hoor Susie, we zitten hier allemaal met hetzelfde doel en de meeste schrijven hier al zo lang. Ik vind het prima als je meeschrijft tot je je zeker genoeg voelt voor een zwangerschapsgroepje. Hoe gaat het nu met je?
Alle reacties Link kopieren Quote
Celenne toch wat raars aan de ging. Zondagochtend mini beetje bruinverlies. Verder niets meer, geen krampje, geen enkel symptoom. Dus geen idee of het nu gewoon de utrogestan en progynova is dat alles tegen houdt. Hopelijk weten we morgen rond deze tijd meer...
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een jaar heb jij meegemaakt, Rosalie! Een rollercoaster met veel te veel dieptepunten. Ik hoop maar dat je opgezette buik betekent dat er nu goede follikels aan het groeien zijn. Krijg je snel een echo zodat je in elk geval even kunt kijken wat er gaande is daarbinnen?

Bedankt voor de info over het vervolgtopic. Laat het vooral spoedig volstromen :). Op dit moment wacht ik inderdaad met grote spanning op mijn eerste "echte" echo. Die is inmiddels wel afgesproken: 3 juli. Nu kan ik de dagen aftellen.

En mlsc, veel geluk vandaag! Krijgen jullie een bloedtest of gebruiken jullie gewoon een thuistestje? In elk geval mooi dat er nog geen echte ongesteldheid is doorgebroken! Ik duim voor jullie!
Alle reacties Link kopieren Quote
Celenne wij gaan gewoon naar ons fertiliteitsdokter en die gaat bloed nemen. Dan wordt beslist of we moeten doorgaan met utrogestan en progynova of niet. Best spannend.
Alle reacties Link kopieren Quote
mlsc, ik las net in een ander topic dat we jullie voorzichtig mogen feliciteren? Van harte! Zijn jullie een gat in de lucht gesprongen of is ook bij jullie de angst ook al meteen toegeslagen?

En Rosalie, hoe gaat het? Kom je de tijd en het prikken een beetje door?

@ Puk: Ben jij alweer (of binnenkort) pupo?

En hoe is het met de rest? Ik hoop dat het lukt om een beetje van de mooie dagen te genieten :). Misschien ietwat erg warm, maar in elk geval schijnt de zon!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey,

Ja inderdaad. Maar durfde het niet goed hier te plaatsen om geen frustratie te creëren.
Maar vriendin is inderdaad zwanger, nog voorzichtig ... met inderdaad wel angst aangezien we pas 8/7 een echo hebben. Maar we proberen vertrouwen te hebben!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven