6+ groep probeert zwanger te worden met en zonder mm

08-07-2017 13:22 3123 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit is een vervolg op de groep Langer dan 6 maanden zonder MMM

naamleeftijdprobeert zwanger te worden sindsNODbijzonderheden
Emceetje
SusieFlower
Mollebol135-36april 2016 Man retrograde ejaculaties. Bezig met IUI 2.
AV199226-28september 2016 onbegrepen subfertiliteit. 6 IUI pogingen, 1 vroege miskraam. IVF 1 gecancelled. Wacht op IVF 1.1
Puk3235-39oktober 2015Verminderde zaadkwaliteit man. 3 vroege miskramen - 7 IUI pogingen - IVF 1 gecancelled - ICSI 1 abnormale bevruchtingen - ICSI 2 - 5 x tp mislukt - Nu ICSI 3 in DD
Rosalie8731-31januari 2016 feb 2019 diagnose endometriose. Miskraam na iui 4 met 6.2 week in juni 2018. Vanaf maart 2019 cyclus voor 3 maanden stilleggen en daarna ivf,
Celenne34-39december 2017 Zeer slechte zaadkwaliteit. ICSI 1: tp1 miskraam, tp2 biochemisch, tp4 biochemisch. ICSI 2: tp1 mislukt.
anoniem_348700 wijzigde dit bericht op 11-05-2020 12:38
42.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Jaaa t forum blijft dus toch. Beter!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap het helemaal Emc, precies ook de reden dat ik van Instagram af ben gegaan. Ik vond de zwangerschapsaankondigingen moeilijk, ik vond de blije gezinnetjes moeilijk (met name de vaders, ik heb een ontzettend lieve man en ik had hem zó graag meer geluk gegund). Ik vond (en vind) zwangerschappen ingewikkeld; enerzijds is het confronterend om te zien dat bij anderen alles 'gewoon' goed gaat, dat maakt onze pech en ons verdriet des te onwaarschijnlijker en eenzamer. Anderzijds weet ik dat het een illusie is dat het bij anderen altijd goed gaat en houd ik bij iedere zwangere m'n hart vast, uit angst dat ook zij zulk groot verdriet zullen moeten meemaken. En ook de verhalen van trajecten volgde ik niet meer, net als jij. Het kostte me meer energie dan dat het me opleverde. Ik heb een ereader gekocht en het is heerlijk om 's avonds lekker boeken te lezen ipv futloos door Instagram te scrollen.

Je vroeg of er nog hoop was, dat durf ik niet zo goed te zeggen. Ik ben op dit moment opnieuw 7 weken zwanger van onze enige cryo uit icsi2, dus ik denk dat er hoop is. In ieder geval hebben we wat betreft het zwanger worden onze oplossing gevonden, daar ben ik natuurlijk ontzettend dankbaar voor. Of zwanger blijven ooit ook lukt is nog heel onzeker en spannend.

Mensen die ik het vast heb verteld feliciteren me (bijv op werk moest ik het alvast zeggen, in een restaurant en bij de apotheek), dat voelt vaak vreemd ondanks dat ik het natuurlijk lief van ze vind en ook blij ben met felicitaties. Maar soms denk ik, gefeliciteerd met wat eigenlijk? Gefeliciteerd met deze tikkende tijdbom, gefeliciteerd met misschien opnieuw een gigantisch verdriet op komst? We hebben die cryo vooral laten terugplaatsen omdat we graag duidelijkheid willen mbt of er nog hoop is. De enige manier om daarachter te komen is om het nog een keer te proberen. Letterlijk doodeng. Ik moest huilen met m'n positieve test en ik durf het m'n ouders bijvoorbeeld ook nog niet te vertellen.

Ik hoop dat we het hierna kunnen afsluiten en dat we kunnen beslissen om niet meer opnieuw het traject in te gaan. This is it. Meer verdriet kan een mens niet aan. Net als jij hoop ik dan langzaam weer tijd en ruimte te vinden voor de mooie dingen, samen gelukkig zijn. We willen tegen die tijd verhuizen naar meer groen en rust, lekker de stad uit en misschien wel vaak met een camper op vakantie bijvoorbeeld (doet me denken aan de busjesclub van Eva Mouton). Ik vind je heel dapper emc, je bent een voorbeeld voor me.

Ik denk ook regelmatig aan jou Susie, soms check ik via onze gezamenlijke Instagramvriendin nog hoe het met je gaat. Ik leef vanaf de zijlijn ontzettend met je mee :hug: ik begreep dat je opgenomen hebt gelegen, hoe gaat het nu met je?
maeves wijzigde dit bericht op 24-07-2021 11:58
Reden: Typfout
0.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Lieve Maeves.
Ik heb nog zo ontzettend vaak aan jou gedacht, en aan jullie meisjes.
En nu lees ik dat je 7 weken zwanger bent. Wat ontzettend spannend, ik wil je toch feliciteren ondanks dat ik natuurlijk begrijp dat je voorzichtig bent.
Ik gun het je zo erg, ik ga echt elke dag duimen voor jou dat je deze zwangerschap uit mag dragen en je straks je prachtige kindje mag zien opgroeien.
Heel veel respect en bewondering voor jou.
En de andere dames hier die nog in het traject zitten, ik hoop natuurlijk voor jullie ook dat jullie wens in vervulling mag gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maeves, wat moeilijk na het verlies van jullie meiden.
Ik denk dat jij pas over een week of 20 adem kan halen omdat je dan weet dat ze echt wat kunnen betekenen voor de kleine.
Krijg je nu preventief een cerlage?
Alle reacties Link kopieren Quote
Rosalie
Ik hoop dat je een goede zomer hebt om tot rust te komen. Wat een klappen hebben jullie te verwerken gehad. Het voelt ook zo venijnig dat er elke keer weer iets nieuws op blijkt te kunnen duiken.
Ik wens je heel veel sterkte! :hug: Op instagram zit ik niet, maar nu het forum blijft bestaan zal ik in elk geval dit topic in de gaten blijven houden.

MaeveS
Ook voor jou een hele grote knuffel :hug:
Wat een ontzettend zenuwslopende maanden zullen dat zijn, om nu opnieuw zwanger te zijn. Het lijkt me doodeng.
Ik kan me goed voorstellen dat je bij een positieve test meer angst dan blijdschap voelt.
“Nou, daar gaan we weer, eerst zien dan geloven” is denk ik de beste beschrijving voor mijn eigen emoties, en dat met een minder heftige achtergrond.
Ik duim voor je. En wens je heel veel sterkte om de komende periode door te komen.

Cliopatra
Zo begrijpelijk dat je die pijler hebt afgesloten. De confrontatie lijkt me vreselijk. Knap dat het jullie lukt om je ook ergens anders op te richten, en nieuwe toekomstplannen te maken. :hug:

SusieFlower
En alweer :hug:. Heel veel sterkte, en vooral ook heel veel geluk gewenst. Wat blijft het hele proces angstaanjagend.


Enfin, :hug: lijkt ongeveer de hele strekking van deze post te zijn, ook aan de rest.
Ik blijf denk ik weg van instagram, maar nu het forum alsnog blijft is het topic gelukkig ook niet zomaar weg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor de lieve berichtjes. Vanessa, hoe is het nu met jou? Ik zal inderdaad een preventieve cerclage krijgen rond 12 weken en ik gebruik utrogestan 3x per dag (vanaf 12 weken over naar 1x per dag en misschien nog een keer de switch naar de standaard lutinus die gebruikt wordt als preventie van vroeggeboorte). Alle zeilen worden bijgezet. Dat geeft niet per se een veilig gevoel (de tweeling was namelijk zomaar overleden, dat was geen vroeggeboorte), maar ik hoop dat we het hierna misschien kunnen afsluiten met het gevoel er álles aan gedaan te hebben en dat dit het dan was. Ik kijk natuurlijk het allerallermeest uit naar een levend kindje, maar als dat er opnieuw niet in zit wil ik graag m'n leven en toekomstperspectief weer een beetje terug.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wauw MaeveS wat een doorzettingsvermogen heb jij. Je bent inmiddels weer een weekje verder. Volhouden!

Hier weer volop aan t prikken. Ik hoop dat er veel moois te zien is op de echo volgende wk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga zo hard voor je duimen MaeveS. Vind het zo dapper voor je, maar snap als geen ander die grote wens waar je alles voor opzij zet.

Hier inmiddels bijna 32 weken, en het blijft zo zo zo spannend. Die Utrogestan gebruik ik ook dagelijks.
Ons zoontje is met 33+3 weken met een spoedkeizersnede geboren en een dag later op de NICU overleden. Ik denk dat ik nu pas opgelucht adem kan halen als alles goed gegaan is. Gelukkig weet ik wel dat ze me niet tot 40 weken gaan laten lopen.
Hierna is voor ons ook écht klaar, dit is mijn 5e zwangerschap in 5 jaar tijd en met de verliezen van onze kindjes is het gewoon teveel om te behappen.
Verder zal ik niet teveel over zwangerschap schrijven hier, vond dat zelf ook altijd pittig om te lezen.

Ik denk aan jullie. :rose:
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik duim ook voor jou Vanessa, over doorzettingsvermogen gesproken. Jeetje wat een traject heb jij er ook al op zitten.

Ik denk regelmatig aan jou Susie, ik vermoedde al dat je nu zo ongeveer rond de termijn van jullie 3e zoontje zou zitten. Ik herken veel van wat je schrijft. Het blijft zo spannend :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Susie 32 jeetje wat een spannende tijd gaat er komen zeg. Hou vol!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil nog even een update geven; inmiddels ben ik bevallen van onze zoon, hij is rand prematuur geboren, en na een heftige start en paar weken in het ziekenhuis zijn we nu met zijn allen thuis. Het gaat goed, maar het is net of de rollercoaster van de afgelopen jaren er nu uit komt in alle heftigheid.
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd Susie!
Dat alle spanning nu een rol heeft is niet gek met wat jullie hebben mee gemaakt in de afgelopen jaren! Neem de tijd, en gun jezelf alles wat je een goede vriendin zou gunnen.

Ik wens jou en je vriend heel veel geluk met jullie zoon!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe is het nu met jullie meiden?

Update : Helaas is de 5e embryo niet blijven plakken.
17-1 intake in Duitsland maar dan moeten alle onderzoeken daar nog gepland worden dus zal nog ff duren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wow Susie, gefeliciteerd!
Heel veel sterkte met het verwerken van de rollercoaster. Het is ook zo'n bak ellende die je geleefd hebt de afgelopen jaren. Ik hoop dat je hulp hebt om er mee om te gaan (als je dat tenminste wil).
En ik hoop vooral dat jullie intussen ook ontzettend van jullie zoon kunnen genieten.

Ongelooflijk balen, Vanessa :(. En dan nu weer zo lang in de wachtstand... Moeten echt alle onderzoeken over?
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen idee Celenne, maar t blijft natuurlijk gek dat we 5 prachtige embryo's hadden maar er geen bleef plakken. En ik natuurlijk 3x zw ben geweest daarvoor (jaaaaaren geleden dat wel)
Alle reacties Link kopieren Quote
Dag dames, sorry dat ik zo lang weg ben geweest.


Snap heel goed dat sommige van jullie niet op insta zitten. Het kan erg confronterend zijn. Lief dat een aantal van jullie mee blijven lezen.
Hoe gaat het met jullie?
Wat rot Vanessa dat je naar Duitsland moest. Hoe gaat het nu?

Ik ben weer zwanger. 6 weken morgen. Over 1,5 week de eerste echo. Ik wilde zelf niet eerder vanwege de eerdere vroege miskramen.

Ik ben in UZ Gent geweest en daar kreeg ik eigenlijk alleen het advies een volgende punctie daar te doen en aspirine te gebruiken om een miskraam te voorkomen. Over iets minder dan 2 weken hopen we erachter te komen of dat heeft gewerkt.

Groetjes,
Alle reacties Link kopieren Quote
Spannend Rosalie.

in t IVF topic staan mn hele verhaal, maar in t kort, we wachten op nog wat uitslagen en gaan dan op voor een behandelplan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd Susie! Ik had het via onze gemeenschappelijke vriendin al gehoord. Ben onwijs blij voor jullie!

Jij ook gefeliciteerd Rosalie, ik duim heel hard mee!

Veel succes Vanessa, ook voor jou blijf ik duimen.

Ook van mij een update: ik ben met 26,5 week bevallen van onze dochter en gelukkig gaat het heel goed met ons.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rosalie, wat spannend! Ik duim ontzettend met je mee!

MaeveS Fijn ook hier weer te lezen dat het goed met jullie gaat. Na al die ellende eindelijk een kindje in je armen :heart:

Vanessa Heel veel sterkte met het zoveelste wachten!

Mijn eigen update: Ook ik ben inmiddels bevallen van een dochter. Ze is nu zes weken oud, en we zijn heerlijk aan elkaar aan het wennen.
Alle reacties Link kopieren Quote
MaeveS 26,5 jeetje. Ook weer zon rollercoaster. Gaat het nog steeds goed allemaal?
Alle reacties Link kopieren Quote
Jaaaa zo mooi nieuws Rosalie! Zag het op instagram! Zo Leuk

Wow meaves dat zal ook flink heftig geweest zijn! En Gefeliciteerd!
En ook gefeliciteerd Celenne

Vanessa ook voor jou blijf ik duimen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Breekt even in voor Rosalie: wat fijn te lezen dat je zwanger bent!! Hoe gaat het nu? Hoe was de echo? Ik hoop zo dat het nu goed blijft gaan!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Breekt ook even in voor Rosalie: ik heb geen instagram, dat je inmiddels niet meer zwanger bent lijkt me evident meer dan een jaar later. Maar is het goed gegaan?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven