abortus...maar de afspraak niet gemaakt..

08-05-2014 18:17 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik kan het...zelf.onvoorzichtig geweest..ben.oud en wijs genoeg.

Ik dacht maandag .he waar blijft mijn menstruatie ? Die.is vaak onregelmatig en niet gek maar deze duurde wel erg lang .mm val ook nniet meer af.ging zo.goed.denken denken en maar een test gehaald.voor de zekerheid.zal wel niet. Helaas er verschenen twee streepjes.

Shit wat nu.net gescheiden half jaar geleden en al drie kinderen.Net weer alles op de rij...en nu dit.

gisteren een echo gehad. En tot mijn schrik al 15 weken. Mijn eerste gedachte was abortus maar op de.echo zag ik.gewoon een klein mensje.Heb de kliniek.gebeld.ook nog.een aan de.andere kant van het la.d want al.verder dan 12 weken maar toen ze opnamen heb ik.gezegd dat ik verkeerd verbonden was.Ik kan het niet terwijl rationeel gezien het eigenlijk niet kan maar ik 15 weken plus bedenkdagen echt veel tte ver vindt..En nu ? Alleen verwarring.
quote:itsmyempire schreef op 08 mei 2014 @ 18:23:

[...]

waar er 3 eten eten er ook 4!Hebben ze dan ook allemaal genoeg?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:zas schreef op 08 mei 2014 @ 18:28:

Stel je niet aan. Wettelijk gezien mag een abortus nog tot 24 weken of zo.

Gescheiden en al 3 kinderen? Ik zou het inderdaad weg laten halen. ?

Als je met 25 weken bevalt gaat je kindje de couveuse in.

Ik weet niet hoe lang de verplichte bedenktijd is voor een abortus maar ik snap wel dat to haar kindje niet meer wil laten weghalen.

Op een 20 weken echo is al een compleet mensje te zien.

Maar als alleenstaande moeder 4 kinderen opvoeden en onderhouden ga er maar aanstaan.

Wat dat betreft is dit natuurlijk een duivels dilemma.

Sterkte to
quote:Noah_ schreef op 08 mei 2014 @ 18:30:

[...] .Het is nog ruim binnen de wettelijke marge, dus het is gewoon realistisch om het weg te laten halen onder de huidige omstandigheden. Er zijn ook koppels met 2 kinderen die gewoon nog een goed huwelijk hebben die 'n ongelukje laten verwijderen omdat hun gezin compleet is en ze geen zin hebben weer van voor af aan te beginnen met een baby. Laat staan een alleenstaande moeder door een nieuwe scharrel bevrucht is (of nog tijdens de afscheidswip met haar ex?)
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-05-2014 19:34
Reden: 'quote' verwijderd
% gewijzigd
half jaar is 26 weken, hebben jij en je ex man elkaar nog niet los kunnen laten of is het van een nieuwe man? hoe is de relatie met de vader van dit nieuwe kind? en hoe sta je er zelf voor, een scheiding en dan drie kinderen is denk ik niet niets?

ik denk en vind,maar dat ben ik, dat het belang van je drie kinderen voor alles gaat, en daar voor hebben zij een sterke moeder nodig. ik kan mij voor stellen dat een baby veel hectiek mee brengt in deze situatie, waar in je nu aan het leren bent je leven te leiden zonder je man en met drie kinderen en misschien nog werk?

daar zou ik mijn beslissing van af laten hangen, van het welzijn van je drie bestaande kids en hoe jij duurzaam overeind blijft, niet van een echo, hoe emotioneel het ook is, sommige beslissingen moeten rationeel worden gemaakt om dat die over de lange termijn gaan...

sterkte.
Laat je niet afleiden door alle tegenstanders van abortus hier (en ook niet door Elninjoo). Tijd om realistisch alles op een rijtje te zetten:

* van wie ben je zwanger, nieuwe liefde/ex/scharrel?

* wil je die in je leven?

* wil de vader die rol wel?

* hoe is het voor je andere kinderen, die al veel te verduren hebben gehad?

* kun en wil je zelf nog een zwangerschap/kind aan?

Niemand zal je zeggen dat een abortus simpel is (op Elninjoo na dan), maar het alternatief, de baby krijgen, is óók niet per se simpel. En spijt hebben van een kind, de pas verworven stabiliteit van je kinderen weer in de war schoppen lijkt me vele malen erger dan een abortus. Natuurlijk mag je er verdriet van hebben, zelfs om rouwen, maar dat slijt wel weer, al dan niet met hulp.

Zoek zo snel mogelijk hulp om de warboel in je hoofd mee door te praten.
quote:itsmyempire schreef op 08 mei 2014 @ 18:21:

[...] Het is nog geen mens want het kan nog niet denken. Ik ken iemand die het met 17 weken heeft laten weghalen. De reden: adoptie Is veeel moeilijker dan een abortus. Denk er goed over na to, weg is weg.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-05-2014 19:35
% gewijzigd
quote:itsmyempire schreef op 08 mei 2014 @ 18:29:

[...]

Als jij vindt dat ik een [...] ben prima, maar ook ik heb een mening, en dit heeft niets te maken met mijn hormonen. Arbortus is moord vind ik.de wet vindt van niet dus jouw mening is niet echt relevant, gelukkig maar...laat die vrouw toch, ze heeft het al moeilijk genoeg. verplicht bevallen is ook niet echt moreel hoog staand te noemen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-05-2014 19:36
% gewijzigd
quote:itsmyempire schreef op 08 mei 2014 @ 18:21: [...]

[...]

sterkte TO,het lijkt mij persoonlijk een lastige keuze, maar alleen jij weet wat het beste is voor je huidige gezin. Kun je het je veroorloven. Heb je nog een kinderwens of is het angst voor spijt? Zoek hulp als je er niet uitkomt. Beide beslissingen zijn immers niet terug te draaien

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-05-2014 19:37
Reden: ongepast en 'quote' verwijderen
% gewijzigd
quote:itsmyempire schreef op 08 mei 2014 @ 18:21: [...]

Maar een baby niet kunnen onderhouden is minder erg? Ze moet ook haar andere kinderen onderhouden. En rationeel gezien is dit geen moord.

Ze is gescheiden. Haar ex zal de ongeboren baby ongetwijfeld niet erkennen. Dus kan ze hem niet verhalen op alimentatie.

@Liesa: het zal een zware afweging worden maar de vraag is nu: Kan jij de baby onderhouden mbt babyuitzet en luiers?

Sterkte met je beslissing.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-05-2014 19:41
% gewijzigd
Ik zou ook de oudere kinderen en mogelijkheid tot band met vader meenemen. Moeilijk, zo ver in de zwangerschap. Ben je erg geschrokken?
Ja de vader heb ik gisteren direct gebeld .Die schrok zich rot natuurlijl en wist even niet wat hij er mee aanmoest .wel nog lieve app gehad vandaag .

Sugarmiss: mijn cyclus is erg onregelmatig en een maand ertussen is bij geen uitzondering.

ja ik weet dat 15 weken ver is en dan ook nog bedenktijd verplicht.Maar in mijn hart is genoeg plek maar doe ik de anderen niet tekort.? De jongste gaat bijna naar de basisschool .kan ik het nog wel zo alleen .enzovoort .financieel ook .werk zou flexibeler worden omdat jongste ook naar school gaat bijna dus soms meer werken ....pffffffffff Tis zo lastig.bedankt voor jullie reacties ..fijn te lezen de meesten.
goh, volgens mij weten de vrouwen die IME aanvallen nog steeds niet dat abortus gemende gevoelens opbrengt. en dat abortus altijd een discussie punt zal zijn. ja, IME zegt het misschien bot maar het is wel een standpunt waar vele mensen het mee eens zijn. en ik vind het ook met 15 weken een mensje. voor de rest ben ik blij dat ik deze keuze niet hoef te maken, omdat ie te lastig is. TO, je moet er zelf over nadenken, niemand kan deze keuze voor je maken. het zal altijd een lastige beslissing blijven.
a smile is the prettiest thing you can wear.
quote:sugarmiss schreef op donderdag 08 mei 2014 18:32 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="zas in "abortus...maar de afspraak niet gemaakt.."" class="messagelink">zas schreef op 08 mei 2014 @ 18:28</a>:</b>

Stel je niet aan. Wettelijk gezien mag een abortus nog tot 24 weken of zo.

Gescheiden en al 3 kinderen? Ik zou het inderdaad weg laten halen. ?</div></blockquote>

Als je met 25 weken bevalt gaat je kindje de couveuse in.

Ik weet niet hoe lang de verplichte bedenktijd is voor een abortus maar ik snap wel dat to haar kindje niet meer wil laten weghalen.

Op een 20 weken echo is al een compleet mensje te zien.

Maar als alleenstaande moeder 4 kinderen opvoeden en onderhouden ga er maar aanstaan.

Wat dat betreft is dit natuurlijk een duivels dilemma.

Sterkte to Ik zeg alleen wat de wet voorschrijft. Wat je daarmee doet is je eigen ding. Ik reageerde op Itsmyempire die riep dat ze het schandalig vond. Dat mag ze vinden, maar wettelijk gezien is er niks op tegen.
quote:SienTje0000 schreef op 08 mei 2014 @ 18:37:

[...]

@Liesa: het zal een zware afweging worden maar de vraag is nu: Kan jij de baby onderhouden mbt babyuitzet en luiers?

Een kind kost meer dan alleen babyuitzet en luiers.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:SienTje0000 schreef op 08 mei 2014 @ 18:37:

Ze is gescheiden. Haar ex zal de ongeboren baby ongetwijfeld niet erkennen. Dus kan ze hem niet verhalen op alimentatie.

.Ze kan een vaderschapstest afdwingen en alimentatie eisen dus dit is een non argument om een abortus te plegen.
quote:liesa37 schreef op 08 mei 2014 @ 18:40:

Ja de vader heb ik gisteren direct gebeld .Die schrok zich rot natuurlijl en wist even niet wat hij er mee aanmoest .wel nog lieve app gehad vandaag .

Sugarmiss: mijn cyclus is erg onregelmatig en een maand ertussen is bij geen uitzondering.

ja ik weet dat 15 weken ver is en dan ook nog bedenktijd verplicht.Maar in mijn hart is genoeg plek maar doe ik de anderen niet tekort.? De jongste gaat bijna naar de basisschool .kan ik het nog wel zo alleen .enzovoort .financieel ook .werk zou flexibeler worden omdat jongste ook naar school gaat bijna dus soms meer werken ....pffffffffff Tis zo lastig.bedankt voor jullie reacties ..fijn te lezen de meesten.ik weet niet hoor nu en zeg maar even iets, maar is het een idee als je een gezin kent en wil mee werken, om een soort parttime pleegouders voor de nieuwe baby te zoeken? ik heb nog maals echt geen idee of zo iets bestaat...maar dat je in het begin hulp hebt, met een gezin dat je vertrouwt, zo dat de nadruk toch ligt op het verwerken van de scheiding en je draai vinden met je 3 kinderen, die nu hun eerste stapjes gaan zetten richting educatie, jij went aan je nieuwe leven...
[...]
anoniem_182692 wijzigde dit bericht op 08-05-2014 20:50
Reden: privacy gevoellig
% gewijzigd
Niet alleen babyuitzet en luiers, maar ook de kosten van de volgende 18 jaar. Voor alle vier als deze baby er zou komen.

Denk goed na TO, laat niet té veel je hormonen spreken. En als je er wel voor gaat, ga er dan vol voor. Zorg dat je zoveel mogelijk ondersteuning en vangnet creërt en niet met vier kinderen in diepe armoede wegzakt.
quote:evii schreef op 08 mei 2014 @ 18:40:

goh, volgens mij weten de vrouwen die IME aanvallen nog steeds niet dat abortus gemende gevoelens opbrengt. en dat abortus altijd een discussie punt zal zijn. ja, IME zegt het misschien bot maar het is wel een standpunt waar vele mensen het mee eens zijn. en ik vind het ook met 15 weken een mensje. voor de rest ben ik blij dat ik deze keuze niet hoef te maken, omdat ie te lastig is. TO, je moet er zelf over nadenken, niemand kan deze keuze voor je maken. het zal altijd een lastige beslissing blijven.

[...]

Het is geen mensje, dat is een feit, je kunt het een mensje vinden daar is op zich weinig mis mee. Dat is alleen wel gevoel en dat hoef je een ander niet op grove wijze door de strot te duwen. Niemand heeft het recht een ander te beoordelen of te veroordelen. Daarnaast is het geen abortus debat en moeten we onze prive ervaringen niet projecteren op TO. Wat wij allemaal van abortus vinden is volledig irrelevant.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-05-2014 19:42
Reden: offtopic
% gewijzigd
quote:sugarmiss schreef op 08 mei 2014 @ 18:41:

[...]

Ze kan een vaderschapstest afdwingen en alimentatie eisen dus dit is een non argument om een abortus te plegen.To kiest dan toch voor het kind, niet de vader. Alimentatie eisen.. Wat een instelling.
quote:itsmyempire schreef op 08 mei 2014 @ 18:21:

!

Werkelijk, hoe krijg je het je strot toetsenbord uit.
quote:itsmyempire schreef op 08 mei 2014 @ 18:44:

En wil verder nog even zeggen dat ik er op tegen ben omdat mijn moeder dit ook heeft gedaan met 17 weken en nog steeds iedere dag met spijt door het leven gaat en ja ook zij zat in exact dezelfde situatie als to, en het is mij daarom altijd verboden mocht ik ongewenst zwanger raken, omdat zij weet hoe het is om zoiets te moeten doorstaan, en zij voelt zich een moordenaar en heeft dit ook altijd tegen mij gezegd abortus is moord. En misschien is mijn reactie bot. Maar ik weet wel waar ik over praat.En mijn zus heeft nooit spijt gekregen, dus tja....
quote:sugarmiss schreef op 08 mei 2014 @ 18:41:

[...]

Ze kan een vaderschapstest afdwingen en alimentatie eisen dus dit is een non argument om een abortus te plegen.

Dat is wel heel laag bij de grond. Die man was wellicht alleen maar 'n scharrel en dan zit ie levenslang financieel vast door een op basis van hormonen genomen beslissing van TO.

Denk idd aan je andere kinderen. Die gaan er hoe dan ook (financieel) op achteruit als je er nog eentje bij neemt. De spoeling wordt dan steeds dunner. En kun je in je eentje een huis bekostigen waar je 4 kinderen kunt onderbrengen? En kun je ze alle 4 tegelijk vervoeren? En kun je ze een leuke jeugd bieden met activiteiten, clubjes, kleding en spullen die het gemiddelde kind nodig heeft?
quote:itsmyempire schreef op 08 mei 2014 @ 18:44:

En wil verder nog even zeggen dat ik er op tegen ben omdat mijn moeder dit ook heeft gedaan met 17 weken en nog steeds iedere dag met spijt door het leven gaat en ja ook zij zat in exact dezelfde situatie als to, en het is mij daarom altijd verboden mocht ik ongewenst zwanger raken, omdat zij weet hoe het is om zoiets te moeten doorstaan, en zij voelt zich een moordenaar en heeft dit ook altijd tegen mij gezegd abortus is moord. En misschien is mijn reactie bot. Maar ik weet wel waar ik over praat.

Dus omdat je moeder het heeft meegemaakt en het jou altijd heeft verboden en altijd tegen je heeft gezegd dat abortus moord is, ga je dat hier ook maar roeptoeteren?

En zeggen dat jij abortus moord vindt, is nog iets anders dan iemand die het overweegt voor moordenaar uit te maken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-05-2014 19:43
Reden: offtopic
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven