Advies nodig van iemand met Clomid-verstand!

03-06-2014 19:48 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn excuses als ik iets plaats waar al veel over gesproken is, maar ik zou graag advies krijgen over onze specifieke situatie.

Mijn vriendin en ik (beiden vrouw) proberen sinds een half jaar zwanger te worden door middel van donozaad (een bekende van ons). We houden de cyclus van mijn vriendin al een jaar bij. Altijd regelmatig, tussen de 28 en 30 dagen. Ook meten we de eisprong, soms met goedkope ovulatietesten, maar ook met de duurdere digitale merken komt er een eisprong te voorschijn. Deze is iets minder regelmatig. Soms twee dagen te vroeg, heel soms 4 dagen te laat (volgens de berekening van een regelmatige cyclus).

Omdat het na een half jaar nog niet gelukt was en we al enigszins op leeftijd zijn, hebben we besloten alles te laten checken bij de gyn. Precies nu heeft mijn vriendin sinds 2 maanden ineens een minder regelmatig cyclus! Een tussenbloeding, daarna een hele heftige mentruatie en daarna ineens 8 dagen te vroeg. En laat dit precies de cyclus zijn waarin ze bloed moest laten prikken om te kijken of alles in orde is.

Vandaag de uitslag: niet in orde, mislukte eisprong, progestoron heel laag, morgen clomid tabletten ophalen, 5 dagen slikken en volgende week checken of er een eitje is gesprongen of of springen staat.

Deze uitslag kwam via de telefoon en helaas was het een gehaast gesprek waar mijn vriendin niet heel erg heeft doorgevraagd. Nu zit ik met zoveel vragen voordat we morgen ineens aan de medicatie gaan, dat ik hier toch maar een vraag stel. Of meerdere eigenlijk...

Wat is jullie idee hierbij? Is dit niet wat overhaast?

Kunnen we niet beter even twee maanden afwachten en kijken of de cyclus weer normaal wordt?

Of kan het geen kwaad en volgen we gewoon dit advies op van de gyn?

Wat zijn de bijwerkingen en schoppen we nu niet juist alle hormonen extra in de war?

Kan een onregelmatig cyclus niet ontstaan door een afgebroken zwangerschap en zou de onregelmatigheid daardoor kunnen komen?

Of moeten we er juist voor gaan omdat we "al" 36 zijn?

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!
Allereerst zou ik morgen in alle rust de gyn terugbellen!

Als je na een jaar niet zwanger bent kun je er volgens mij van uitgaan dat de uitslag van het onderzoek representatief is.

Ik heb het zelf geslikt voorafgaand aan ivf pogingen. Bijwerkingen is door mij weinig iver te zeggen omdat ik er andere hormonen bijkreeg. Maar ik meen mij te herinneren dat ik, toen ik slechts clomid slikte, geen noemenswaardige bijwerkingen had.

Als het je rust geeft er een nachtje of twee maanden over te slapen, dan zou ik sat zeker doen. Wat maken die twee maanden uit? 36 is ook weer geen enorm hoge leeftijd.

Sterkte in ieder geval, er komt misschien een heftige tijd aan, gun het jullie zelf om daar weloverwogen in te stappen!
Wat bedoel je met een afgebroken zwangerschap trouwens? Hebben jullie dat (onlangs) meegemaakt?
Ik had een perfecte eisprong. Alles was goed, geen afwijkingen gevonden. Na 2,5 jaar ben ik in de eerste rond ovulatie inductie zwanger geraakt. Ik zou het gewoon proberen.
Bedankt voor je reactie!

Met een afgebroken zwangerschap bedoel ik bijvoorbeeld een bevrucht eitje en vervolgens een mislukte innestelling? Ik heb geen idee of we dat hebben meegemaakt, maar ik kan me zo voorstellen dat bij zoiets ook allerlei hormonen worden aangemaakt waardoor alles even een paar maanden van slag is? Of slaat dit nergens op?

Misschien moeten we morgen inderdaad proberen de gyn aan te telefoon te krijgen...
Pantax, bedoel je dat alles goed leek/was, maar dat je na 2,5 jaar toch aan de clomid ging?
Ik bedoel dat alles goed was, hormonaal èn op echo's, behalve dan dat ik niet zwanger werd Ik heb geen clomid gedaan, maar Gonal-F injecties - het idee daarvan is hetzelfde alleen de toediening is anders.

Ik zou clomid gewoon proberen. Ook al is er niets te zien, de ovulatie kan toch het probleem zijn. En bij jullie was zelfs wèl iets te zien. Een positieve ovulatietest zegt namelijk niets over een goede eisprong.
Ok bedankt voor jullie reacties en advies!

Het enige waar ik niets van snap is dat het eerrst zo regelmatig was en nu ineens niet meer.

Maar ik neig nu inderdaad naar gewoon maar proberen. Uiteraard gaat het om mijn lieve vriendinnetje, dus zij moet er uiteraard over gaan, maar ik ben aangewezen als de "regelaar" (ik moet tenslotte ook iets doen :-)).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven