Angst voor miskraam
maandag 30 januari 2017 om 16:56
Sinds 1 week weet ik dat ik eindelijk zwanger ben na een missed abortion in augustus 2015. Ik heb 4 of 5 januari mijn eisprong gehad (pregnyl gekregen). Dus zou nu ongeveer 5 weken en 4 dagen zwanger zijn.
De blijdschap ging al vrij snel over in angst. Angst dat het opnieuw niet goed is. Ik voel me ook niet zwanger, heb geen kwaaltjes. Soms denk ik voel ik mijn borsten nou of beeld ik me het alleen maar in. Ook de vorige keer had ik geen symptomen.
Daarbij komt dat ik vanmorgen nog een test heb gedaan en niet echt kan zeggen dat de streep donkerder wordt (helemaal niet eigenlijk, misschien zelfs iets lichter).
Over 1 week heb ik mijn eerste echo, maar maak me zo ontzettend druk.
De blijdschap ging al vrij snel over in angst. Angst dat het opnieuw niet goed is. Ik voel me ook niet zwanger, heb geen kwaaltjes. Soms denk ik voel ik mijn borsten nou of beeld ik me het alleen maar in. Ook de vorige keer had ik geen symptomen.
Daarbij komt dat ik vanmorgen nog een test heb gedaan en niet echt kan zeggen dat de streep donkerder wordt (helemaal niet eigenlijk, misschien zelfs iets lichter).
Over 1 week heb ik mijn eerste echo, maar maak me zo ontzettend druk.
maandag 30 januari 2017 om 17:03
Je gevoel herken ik heel erg goed, ondanks dat ik niet het traject heb doorlopen wat jij hebt doorlopen en ik geen eerdere miskraam achter de rug had. Ik kon het niet geloven dat ik zwanger was, en ik zat ook streepjes te staren ('is hij nou donkerder of niet'). Pas na een aantal echo's was ik gerustgesteld en pas na 20 weken ging ik echt een beetje genieten.
Je hebt er geen invloed op, dat moet je jezelf maar voorhouden. En je kan toch niet beïnvloeden of het goed verloopt of niet. Simpelweg afwachten
Je hebt er geen invloed op, dat moet je jezelf maar voorhouden. En je kan toch niet beïnvloeden of het goed verloopt of niet. Simpelweg afwachten
maandag 30 januari 2017 om 17:08
Stop met testen... dat heeft echt geen zin.
Verder kan ik je alleen maar een dikke knuffel geven en hopen dat die dagen tot de eerste echo snel voorbij gaan. Probeer bezig te blijven.
Ik heb twee keer een missed abortion gehad. (Allebei pas met 9 á 10 wkn bij de eerste echo ontdekt) Ik was allebei de keren ook heel bang en ik voelde eigenlijk intuïtief aan dat het niet goed zat. De tweede keer had ik me er al zo op voorbereid dat het weer mis was, dat ik mezelf behoorlijk heb beschermd voor een grote teleurstelling. Maar als gevolg kon/durfde ik bij de volgende (gezonde) zwangerschap niet meer geloven dat het nu wel goed zat.
Verder kan ik je alleen maar een dikke knuffel geven en hopen dat die dagen tot de eerste echo snel voorbij gaan. Probeer bezig te blijven.
Ik heb twee keer een missed abortion gehad. (Allebei pas met 9 á 10 wkn bij de eerste echo ontdekt) Ik was allebei de keren ook heel bang en ik voelde eigenlijk intuïtief aan dat het niet goed zat. De tweede keer had ik me er al zo op voorbereid dat het weer mis was, dat ik mezelf behoorlijk heb beschermd voor een grote teleurstelling. Maar als gevolg kon/durfde ik bij de volgende (gezonde) zwangerschap niet meer geloven dat het nu wel goed zat.
maandag 30 januari 2017 om 17:11
Ik snap jou zo goed!!
Ik heb in juni '15 een ma gehad.
Ook ik ben nu weer zwanger 6 +4.
Ben in het begin ook heel bang geweest. Maar zoals padme al zegt, je kunt er niks aan veranderen; of het nu goed gaat of niet.
Probeer je daar op te focussen. Het heeft mij in elk geval wel geholpen.
Wat fijn dat je al zo vroeg een echo mag laten maken! Ik moet nog 2 weken geduld hebben. Is heel zwaar!!
Ik snap dat 'probeer te genieten' echt teveel gevraagd is, maar je zorgen maken kan alleen maar averechts werken.
Ben in het begin ook heel bang geweest. Maar zoals padme al zegt, je kunt er niks aan veranderen; of het nu goed gaat of niet.
Wat fijn dat je al zo vroeg een echo mag laten maken! Ik moet nog 2 weken geduld hebben. Is heel zwaar!!
Ik snap dat 'probeer te genieten' echt teveel gevraagd is, maar je zorgen maken kan alleen maar averechts werken.
mijn naam is laura, een hele lieve meid, als je in m'n ogen kijkt, weet je niet welke kant je op moet kijken..
maandag 30 januari 2017 om 17:16
quote:mijnnaamislaura schreef op 30 januari 2017 @ 17:11:
Ik snap jou zo goed!!
Ik snap dat 'probeer te genieten' echt teveel gevraagd is, maar je zorgen maken kan alleen maar averechts werken.Dat laatste zeg je tegen iemand die al zo in de stress zit. Niet echt doordacht Laura.
Ik snap jou zo goed!!
Ik snap dat 'probeer te genieten' echt teveel gevraagd is, maar je zorgen maken kan alleen maar averechts werken.Dat laatste zeg je tegen iemand die al zo in de stress zit. Niet echt doordacht Laura.
maandag 30 januari 2017 om 17:18
maandag 30 januari 2017 om 17:22
Lieve meid, het zegt zo weinig, ik heb bij mijn 2 goed afgelopen zwangerschappen de eerste drie maanden helemaal niet positief getest, maar ze waren er dus gewoon wel, en alles was goed. En 1 keer wel kwaaltjes en de andere niet. Je weet t gewoon echt niet tot je echo. Probeer jezelf wat af te lijden, hoewel ik echt begrijp dat dat niet gemakkelijk is.
maandag 30 januari 2017 om 18:23
Ik snap het heel goed!! Na 3 miskramen en een buitenbaarmoederlijke zwangerschap werd ik voor de 5e keer zwanger.. Naarmate de weken vorderde werd ik steeds angstiger! Heb tot op de laatste dag niet durven geloven dat het echt ging gebeuren.. Nu is mijn zoontje 6 maanden en geloof ik het nog steeds soms niet! Toch altijd bang dat ik hem alsnog verlies.. Hoop ook dat het nog wel bijtrekt! Geen advies alleen medeleven.. Je kunt niks dan afwachten.. Succes en voor ik het vergeet: Gefeliciteerd!!!
maandag 30 januari 2017 om 18:48
Heb je een foto van je testen? Als ze eenmaal goed kleuren zullen ze niet meer kunnen oplopen? ( Omdat je schrijft dat je het al een week week maar nu 5+4 bent). Dan heb je waarschijnlijk na je nod getest en meer zwanger word je dan niet.
Oplopen moeten ze allen al je voor je nod test en ze echt nog licht zijn.
Succes, duim dat het allemaal goed zit!:)
Succes, duim dat het allemaal goed zit!:)
woensdag 1 februari 2017 om 09:08
woensdag 1 februari 2017 om 10:21
@chrony: pfff wat een stress! Die test had je misschien beter niet kunnen doen, je was al onzeker en nu nogmeer.. maar aan de andere kant ben je misschien nu beter voorbereid op een miskraam.
Ik zou er precies hetzelfde over denken als jij hoor dus kan je niet echt gerust stellen. Maar uiteindelijk zolang je niet bloed moet je toch wachten op een echo. En dan heb je nog die positive verhalen van mensen de hetzelfde hebben meegemaakt en het toch is goedgekomen, dus het zou mooi zijn als jij daar dan nu bij zou horen! Ik duim voor je!
Hier nu zelf 5+3 zwanger en heb vorig jaar een missed abrotion en een miskraam gehad. Zit nu de 'kwaaltjes' te vergelijken met de vorige 2 zwangerschappen maar die zijn er deze keer amper dus zie deze zwangerschap ook alweer helemaal mislopen
vertrouwen is helemaal weg na een missed abortion/miskraam dus snap je helemaal.. uit mijn eigen ervaring zeggen zwangerschaptesten ook niks dus ben er ook mee gestopt nu, al liepen ze wel netjes op. Dat deden ze de vorige zwangerschappen ook maar zegt dus niks..
Sterkte meis!! Duim voor ons!
Ik zou er precies hetzelfde over denken als jij hoor dus kan je niet echt gerust stellen. Maar uiteindelijk zolang je niet bloed moet je toch wachten op een echo. En dan heb je nog die positive verhalen van mensen de hetzelfde hebben meegemaakt en het toch is goedgekomen, dus het zou mooi zijn als jij daar dan nu bij zou horen! Ik duim voor je!
Hier nu zelf 5+3 zwanger en heb vorig jaar een missed abrotion en een miskraam gehad. Zit nu de 'kwaaltjes' te vergelijken met de vorige 2 zwangerschappen maar die zijn er deze keer amper dus zie deze zwangerschap ook alweer helemaal mislopen
Sterkte meis!! Duim voor ons!
zaterdag 4 februari 2017 om 14:55
Chrony, ik ben ook benieuwd hoe het met je gaat. Hoop dat alles goed gaat en je je niet te druk maakt. Duim voor je meis!
En hoe gaat het met jou mijnnaamislaura? Hoop dat je langzaam beetje kan gaan genieten. Duim ook voor jou!
Hier probeer ik mijzelf rustig te houden maar ben heel erg gefocust op alles wat ik voel. Zo dacht ik net een heel klein beetje lichtbruine afscheiding te zien (was meteen ook weer weg) en ben gelijk weer helemaal ongerust en in de stress. Moet ik natuurlijk niet doen maar is zo lastig als je een ma en mk hebt gehad.. Hoop zo dat het nu wel goed gaat maar probeer me toch voor te bereiden voor t geval t weer mis gaat. Vooral bij m'n eerste ma was ik zo geschrokken dat t niet goed zat, dat ik nu daar misschien al vanuit ga. Zo jammer
Xxx
En hoe gaat het met jou mijnnaamislaura? Hoop dat je langzaam beetje kan gaan genieten. Duim ook voor jou!
Hier probeer ik mijzelf rustig te houden maar ben heel erg gefocust op alles wat ik voel. Zo dacht ik net een heel klein beetje lichtbruine afscheiding te zien (was meteen ook weer weg) en ben gelijk weer helemaal ongerust en in de stress. Moet ik natuurlijk niet doen maar is zo lastig als je een ma en mk hebt gehad.. Hoop zo dat het nu wel goed gaat maar probeer me toch voor te bereiden voor t geval t weer mis gaat. Vooral bij m'n eerste ma was ik zo geschrokken dat t niet goed zat, dat ik nu daar misschien al vanuit ga. Zo jammer
Xxx
zaterdag 4 februari 2017 om 17:54
Hier gaat het wel goed.
Ben met vlagen hondsberoerd en de meeste dagen vreselijk moe..
Nog 1,5 week en dan heb ik meer duidelijkheid.
De vorige keer had ik er niet eens aan gedacht dat het mis kon gaan/zijn. De ma kwam echt uit de lucht vallen en heeft mij heel veel verdriet opgeleverd.
Ondanks dat ben ik nu nog steeds erg rustig.
Ik heb nog steeds zo iets van; ik kan er toch niks aan doen of veranderen.
Maar het blijft spannend..
Chrony, ik duim voor je!!
Ben met vlagen hondsberoerd en de meeste dagen vreselijk moe..
Nog 1,5 week en dan heb ik meer duidelijkheid.
De vorige keer had ik er niet eens aan gedacht dat het mis kon gaan/zijn. De ma kwam echt uit de lucht vallen en heeft mij heel veel verdriet opgeleverd.
Ondanks dat ben ik nu nog steeds erg rustig.
Ik heb nog steeds zo iets van; ik kan er toch niks aan doen of veranderen.
Maar het blijft spannend..
Chrony, ik duim voor je!!
mijn naam is laura, een hele lieve meid, als je in m'n ogen kijkt, weet je niet welke kant je op moet kijken..
woensdag 8 februari 2017 om 10:49
woensdag 8 februari 2017 om 11:51
Chrony wat erg!
wat zagen ze/zeiden ze? Een beeld dat minder ver is dan zou moeten?
Ik weet niet wat ik moet zeggen
Ik wil je heel veel sterkte wensen! Ik weet hoe het is en zo oneerlijk dat je dit weer moet meemaken
Met mij gaat het ook niet zo goed. Ik heb maandag de echo (zou dan 7 weken moeten zijn) maar ga misschien vragen of ik toch nog echo voor t weekend kan krijgen. Ik heb er namelijk geen goed gevoel over nadat ik vanochtend een paar druppels bloed had (die nu weer weg zijn. Ik laat t wel weten als ik meer weet.
X
wat zagen ze/zeiden ze? Een beeld dat minder ver is dan zou moeten?
Ik weet niet wat ik moet zeggen
Ik wil je heel veel sterkte wensen! Ik weet hoe het is en zo oneerlijk dat je dit weer moet meemaken
Met mij gaat het ook niet zo goed. Ik heb maandag de echo (zou dan 7 weken moeten zijn) maar ga misschien vragen of ik toch nog echo voor t weekend kan krijgen. Ik heb er namelijk geen goed gevoel over nadat ik vanochtend een paar druppels bloed had (die nu weer weg zijn. Ik laat t wel weten als ik meer weet.
X
woensdag 8 februari 2017 om 12:05
Ik ben helemaal vergeten om dingen te vragen. Maar er was alleen een zwart vlekje te zien dus ik denk een leeg vruchtzakje. Verder zat er ook wat bloed tegen dat zwarte vlekje aan. Ik heb wel wat vragen opgeschreven die ik dinsdag kan vragen.
Ik snap dat je graag voor het weekend de echo hebt. Zeker met het bloedverlies. Ondanks dat het slecht nieuws is en ik echt 1 dag alleen maar heb gehuild voel ik me nu rustiger dan de onzekerheid van vorige week.
Ik snap dat je graag voor het weekend de echo hebt. Zeker met het bloedverlies. Ondanks dat het slecht nieuws is en ik echt 1 dag alleen maar heb gehuild voel ik me nu rustiger dan de onzekerheid van vorige week.
woensdag 8 februari 2017 om 14:07
Echt zo klote chrony
ik snap je helemaal. Ik kreeg de vorige keer ook ee soort rust bij de duidelijkeid dat het niet goed zat. Je hebt liever de duidelijkheid, al kan dat onwijs verdrietig zijn maar dan nog heb je dat liever dan de onzekerheid. Snap dat je ook een soort 'rust' hebt nu je het weet. Heel veel sterkte toch
Ik heb mijn echo hier kunnen verzetten naar komende vrijdag. Ben benieuwd, ik heb er een slecht gevoel hij
maar ook hier heb liever de duidelijkheid die misschien wel negatief is dan de onzekerheid waar ik nu in zit.
Ik heb mijn echo hier kunnen verzetten naar komende vrijdag. Ben benieuwd, ik heb er een slecht gevoel hij
woensdag 8 februari 2017 om 14:50
Heel veel sterkte Chrony! Wat oneelijk is dit toch!!
Merl, bloedverlies hoeft niet iets te betekenen! Toch ook voor jou een
En ik ga duimen dat jouw echo vrijdag wel goed is.
Nogmaals sterkte Chrony!!
Merl, bloedverlies hoeft niet iets te betekenen! Toch ook voor jou een
En ik ga duimen dat jouw echo vrijdag wel goed is.
Nogmaals sterkte Chrony!!