Aso om kraamvisite te vragen om zonder kinderen te komen?

23-10-2021 19:28 370 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel zegt: is het aso/ongepast om te vragen aan je kraamvisite of ze zonder kun kinderen willen komen? En dan in de vorm van: ‘Hey leuk dat je langs wil komen, we trekken alleen drukte nog niet goed dus zou je zonder kinderen kunnen komen?’

Bijna al onze vrienden hebben 2/3 kinderen en ik heb eerlijk gezegd helemaal geen zin in al die drukte, snotneuzen en opruimen na die tijd. Maarja ik ben hormonaal dus wellicht onredelijk. Ik moet er ook bij zeggen dat ik helemaal geen zin heb in kraamvisite, vond ik bij m’n andere kinderen ook echt niet chill. Maar alles afhouden wordt meestal niet gewaardeerd.

Ik hoor graag jullie mening.

Kleine disclaimer: ik ga altijd standaard zonder kinderen op kraamvisite, die blijven thuis bij man of gaan naar oma. Doe ik al jaren zo, ook dus vanwege de drukte en aandacht. In mijn geval is het dus niet heel hypocriet ofzo :-D
desayuno wijzigde dit bericht op 23-10-2021 19:30
Reden: Toevoeging
15.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je kan er misschien voor kiezen een kraam feest op locatie te geven? Dan heb je het wel heel druk even, maar dan ben je daarna ook klaar en je hebt geen zooi thuis.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, ik vind het niet aso, jouw baby, jouw feestje. Of geen feestje als je er voorlopig geen zin in hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat inderdaad vrij aso. Ik zou liever hebben dat je gewoon zegt dat je überhaupt geen zin hebt in kraamvisite dan dat je wel wil dat ik naar jouw kind kom kijken terwijl mijn eigen kinderen niet welkom zijn. Ik vind mijn eigen kinderen namelijk per definitie leuker dan die van jou, dus dan blijf ik net zo lief thuis.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Bij onze tweede is er bijna niemand meer geweest, dus weet je zeker dat er zoveel mensen willen komen?

Maar je kunt het best aangeven. Waarom niet? En anders zeg je dat je de eerste maanden vol zit of geen visite doet. Gewone vrienden zijn toch sowieso de eerste weekenden niet aan de beurt?
Alle reacties Link kopieren
Vind ik niet. Maar dat er dan mensen zijn die niet meer willen of kunnen komen, is dan ook niet vreemd. Voor jou alleen maar mooi meegenomen dan haha.
salopette wijzigde dit bericht op 23-10-2021 19:32
1.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet aso, al denk ik niet dat iedereen dit leuk vindt. Maar kraambezoek gaat wel om jou en je baby, dus vind ik ook dat je dit mag vragen
Ik denk niet dat hier in zijn algemeenheid wat over valt te zeggen. Hangt volledig van je vriendenkring/familie af, en ook van de individu. Het zal zeker niet bij iedereen goed vallen.

Overigens is kraamvisite toch vaak kort, hoeveel troep maken die kinderen dan, denk je?
Gewoon zeggen dat je er helemaal geen zin in hebt
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor absoluut niet aso, jouw/jullie kraamperiode, jullie wensen/regels.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat niet aso, als je gewoon netjes aangeeft dat je de drukte nog niet goed trekt is dat je goed recht. Als iemand dan niet wil komen omdat de kinderen niet mee mogen komen is dat hun ook goed recht. Maar nee, ik vind het dus niet aso.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind er niets aan om op kraamvisite te gaan, dus als je gewoon zegt dat je er nog niet aan toe bent als er mensen bellen, zullen er vast mensen zijn die die hele kraamvisite gewoon laten zitten. Win-win.
Alle reacties Link kopieren
Quincy2 schreef:
23-10-2021 19:31
Bij onze tweede is er bijna niemand meer geweest, dus weet je zeker dat er zoveel mensen willen komen?

Maar je kunt het best aangeven. Waarom niet? En anders zeg je dat je de eerste maanden vol zit of geen visite doet. Gewone vrienden zijn toch sowieso de eerste weekenden niet aan de beurt?
Nou daar hoop ik eigenlijk op, dat bij deze baby het nieuwtje er genoeg af is. Ik vind het gewoon een klote tijd met het RS virus en Corona, en ik heb nu eenmaal wat mensen in m’n omgeving die het daar niet zo nauw mee nemen. Nu weet ik dat Corona in principe geen kwaad kan maar echt blegh.

Misschien moet ik inderdaad gewoon aangeven dat ik de eerste tijd geen visite doe.
Alle reacties Link kopieren
Als je er vanwege alle rondgaande virussen tegenop ziet zou ik inderdaad gewoon aangeven nu nog geen kraamvisite te willen. Bij mij in de omgeving zijn in de eerste lockdown drie baby's geboren, die heb ik pas na een paar maanden gezien en dat vond ik helemaal niet raar, logisch dat mensen voorzichtig zijn met hun pasgeboren baby.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Doe dan gewoon geen visite
Ik zou het heerlijk vinden om niet te hoeven komen
Alle reacties Link kopieren
cleo schreef:
23-10-2021 19:32
Ik denk niet dat hier in zijn algemeenheid wat over valt te zeggen. Hangt volledig van je vriendenkring/familie af, en ook van de individu. Het zal zeker niet bij iedereen goed vallen.

Overigens is kraamvisite toch vaak kort, hoeveel troep maken die kinderen dan, denk je?
Ik denk dat het heel wisselend gaat vallen, ik denk dat de meesten zoiets hebben van ‘oké prima’ (met hooguit de gedachte: oh apart) en ik weet ook dat er een paar zijn die het een beetje stom/raar gaan vinden maar die zullen dat niet zeggen.

Kraamvisite kort geldt hier al niet helemaal, ik heb bij m’n eerste wel gemerkt dat ze sneller langer blijven zitten dan het maximale uurtje zoals het hoort. Ik moest de meesten wel echt een beetje de deur wijzen. En reken maar dat de kinderen waar ik het over heb een hoop drukte geven. Maar ik kan zelf ook gewoon heel weinig hebben, oa door geestelijke klachten door de hormonen.
Alle reacties Link kopieren
Desayuno schreef:
23-10-2021 19:35
Nou daar hoop ik eigenlijk op, dat bij deze baby het nieuwtje er genoeg af is. Ik vind het gewoon een klote tijd met het RS virus en Corona, en ik heb nu eenmaal wat mensen in m’n omgeving die het daar niet zo nauw mee nemen. Nu weet ik dat Corona in principe geen kwaad kan maar echt blegh.

Misschien moet ik inderdaad gewoon aangeven dat ik de eerste tijd geen visite doe.
Zou ik zéker doen! Ik ken weinig mensen die voor hun eigen plezier op kraamvisite gaan, dus als het voor jou niet hoeft: gewoon aangeven.
Ik vind het zeer zeker niet aso. Ik vind het eerlijk gezegd vanzelfsprekend dat je je kroost niet zondermeer meeneemt op kraamvisite. Ik ga zelf ook zonder kind op kraamvisite. Ik kan me voldoende in de pas bevallen moeder en prille vader inleven om te begrijpen dat dat extra stress, drukte en werk met zich meebrengt.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
23-10-2021 19:31
Ik vind dat inderdaad vrij aso. Ik zou liever hebben dat je gewoon zegt dat je überhaupt geen zin hebt in kraamvisite dan dat je wel wil dat ik naar jouw kind kom kijken terwijl mijn eigen kinderen niet welkom zijn. Ik vind mijn eigen kinderen namelijk per definitie leuker dan die van jou, dus dan blijf ik net zo lief thuis.
Zo kan je er in gaan staan. Je kan ook bedenken dat deze versgeperste baby nu even een halfuurtje het middelpunt is samen met de ouders en dat je met een kort bezoekje toont dat je blij bent dat kind en ouders gezond en wel zijn.
oudblond wijzigde dit bericht op 23-10-2021 19:43
7.90% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Desayuno schreef:
23-10-2021 19:39
Ik denk dat het heel wisselend gaat vallen, ik denk dat de meesten zoiets hebben van ‘oké prima’ (met hooguit de gedachte: oh apart) en ik weet ook dat er een paar zijn die het een beetje stom/raar gaan vinden maar die zullen dat niet zeggen.

Kraamvisite kort geldt hier al niet helemaal, ik heb bij m’n eerste wel gemerkt dat ze sneller langer blijven zitten dan het maximale uurtje zoals het hoort. Ik moest de meesten wel echt een beetje de deur wijzen. En reken maar dat de kinderen waar ik het over heb een hoop drukte geven. Maar ik kan zelf ook gewoon heel weinig hebben, oa door geestelijke klachten door de hormonen.
Tja, ik ben zelf het type dat zich volledig schikt naar de wensen van de kraamvrouw (ik zet zelfs een alarm op mijn telefoon om er zeker van te zijn dat ik niet te lang blijf plakken).

Maar ja, het kan zijn dat sommigen moeilijker doen. Aan jou om te bepalen of je daar schijt aan hebt.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden gelukkig niet veel mensen met kinderen in de omgeving. De buren vonden het wel een goed idee om met hun DRIE kinderen onder de zes jaar langs te komen.

AFSCHUWELIJK!!! Groezelige handjes, snotneuzen...
Helemaal asociaal omdat de buurvrouw al eerder langs was geweest en toen zag dat we er compleet doorzaten met een huilbaby die twintig uur per dag krijste.

Jouw huis, jouw regels.

Mijn zoon is alleen meegeweest op kraambezoek naar zijn nichtje. Toen was hij negen jaar. Braaf handjes wassen in het ziekenhuis en héél voorzichtig geaaid. Dat is een mooie foto geworden, zijn verliefde blik naar dat kleine frummeltje. Mijn schoonzus had hem veel bij de zwangerschap betrokken, het hartje laten zoeken met de AngelSound enzo.
Het was wel mijn tweede bezoek aan haar. De eerste keer ging ik alleen naar het ziekenhuis, voorzien van toastjes en filet américain.
De tweede keer ging zoon mee, hij mocht de cadeautjesmand geven.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het geboortekaartje al klaar staan (baby kan elk moment komen) maar ik denk dat ik de verwijzing naar kraamvisite eraf haal en aangeef de eerste tijd inderdaad geen visite te willen vanwege alle virussen en ellende.

Er stond nog iets van: graag even bellen voor bezoek. Die schrap ik even, wij hebben in ieder geval geen mensen die onaangekondigd zullen langskomen namelijk
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat je je eigen oudere kinderen dan ook buiten-bonjourt op het moment van het bezoek?

Want die kunnen mij als gast ook met een berg virussen opzadelen.

Ik zou het dus aso vinden.
Zeg dan ineens dat ik eigenlijk niet welkom ben, maar hoogstens handig voor de cadeaus.
wissewis wijzigde dit bericht op 23-10-2021 19:43
0.36% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Kies waar je jezelf goed bij voelt.
Bij de laatste een kraamfeest gegeven. De kraamtijd thuis was echt voor ons als gezin. Erg fijn.
pippo4321 wijzigde dit bericht op 23-02-2023 19:14
50.19% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven