Backpacken, kan het bij 25 weken zwanger?

09-05-2014 16:01 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai, eind juni/begin juli willen vriend en ik twee weekjes met de backpack op vakantie. Niet heel intensief, maar liefst met trein naar Spanje en daar 2 of 3 campings. Op dit moment ben ik 18 weken zwanger en zou het nog prima kunnen, maar tegen die tijd ben ik zo rond de 25 weken.

Nu ben ik benieuwd of er mensen ervaring mee hebben om zo ver in de zwangerschap nog met de backpack eropuit te trekken? Hoop op wat positieve verhalen, verheug me er al erg op namelijk Optie is trouwens ook om met de auto te gaan.
Behalve het daadwerkelijk optillen van de backpack heb ik verder nog veel energie, tijdens weekje weg veel stevige wandelingen gemaakt en dagelijks een paar keer in de zee gezwommen. Het lopen, staan, warmte etc zie ik niet zo tegenop, het zou dan puur het tillen zijn (mits het zo goed blijft gaan/voelen als nu) en dan zou de auto-optie iig veel beter zijn.
Ik denk niet dat je moet onderschatten wat die kilo's met je kichaam doen, ook als ze eenmaal op je rug zitten. Aan de voorkant heb je tenslotte ook al het nodige extra mee te sjouwen. Maar ik zou (zoals je zelf ook zei) de verloskundige om advies vragen. En het valt idd niet mee: accepteren dat niet alles meer kan

(En om eerlijk te zijn denk ik dat ze het afraad)
Ik heb mijn boekje erop nageslagen en in week 25 had ik enorme nesteldrang. Heb toen de hele kamer leeggehaald die ik voor de babykamer wilde gaan gebruiken. Dat was het moment dat ik voor het eerst schreef over harde buiken. En dat ik niet zoveel kon tillen en dus het leeghalen veel langzamer ging dat ik voor ogen had.

Zet de 'stevige' wandelingen maar uit je hoofd, want met een backpack achterop (die je dus met je rugspieren gaat tillen) en je bolle buik voorop (die je met je rugspieren omhoog houdt) zul je niet meer zo snel vooruit gaan komen.
Stevige wandelingen zonder backpack bedoelde ik. En die dan dus maar vervangen door rustige wandelingen.

Oké, ik ben weer even weg, moet even het een en ander gaan accepteren geloof ik
Bij mijn dochter ben ik met 27-28 weken nog door Zweden getrokken met een koepeltentje. Wel met de auto en een luchtbed, maar het ging prima. Al was ik aan het eind het bukken wel een beetje zat, de laatste twee nachten hebben we in een stuga gezeten

Dat sjouwen zou ik niet doen, maar met een auto vond ik het goed te doen.
Op een matje slapen bij 25 weken zwangerschap? Sorry TO. jij bent gek! Dat doe je jezelf en je baby toch niet aan?

Dan had je eerder moeten gaan, of pas over een paar jaar zonder kinderen! Van mij dus alleen maar negatieve respons!!
Op een matje slapen zou ik niet zo erg vinden (nu 23 weken), maar ik merk dat ik nu al last van mij rug krijg, dus ikzelf zou dan niet ( ofwel, mijzelf een beetje kennende ) met een zware rugzak op gaan lopen.

Ik denk dat het voor iedereen anders is, ik heb wel vriendinnen die met school nog op Ardennenkamp ( survivallen met pubers dus) zijn geweest bv zo rond de 28-30 weken. Zij hebben me dat wel afgeraden achteraf trouwens, maar goed, ze deden het wel.
Ik zou het niet meer doen.. Ik lag rond 25 weken echt niet lekker op een luchtbed.. Buik deed er pijn van..
Dankje Pantax, gelukkig nog iets bemoedigends! Matje vervangen door luchtbed, trein door auto en backpack door backpack mét wieltjes, stevig wandelen door rustig en dan maar hopen dat ik me dan nog zo goed voel als nu.

Carenza, ik weet toch ook niet hoe het met 25 weken is? Dit is mijn eerste zwangerschap en nu met 18 weken voel ik me kiplekker en fit. Dus niet zo'n rare gedachte/hoop dat kamperen over 7 weken misschien nog te doen is, met hier en daar een aanpassing. Ik vraag ook alleen maar.
Zo in de komende 2 weken ga je wel merken of je een van de pechvogels bent die last krijgt van bekkeninstabiliteit. Zo ja: plannen radicaal schrappen/omgooien.

Zoniet: kies een bestemming dichterbij (Noord-/MiddenFrankrijk oid), ga met de auto, neem een fatsoenlijk luchtbed (die tweepersoonsmatrassen met velours zijn best ok en regelmatig in de aanbieding bij Blokker/ Kijkshop en consorten) en een plekje dicht bij de toiletten. Kijk uit naar een koffertje met wieltjes of laat je vriend het sjouwen doen en neem een stoeltje mee. Plan in plaats van wandelen een huurfiets (kan veel langer comfortabel en in een tempo dat enigszins lijkt op een niet-zwanger gangetje) en als allerbelangrijkste: Wees bereid naar je lijf te luisteren en alsnog een stap terug te doen!!

Veel plezier.
Ik ga straks met 34 weken weer kamperen (maar nu in een Albatros en op één plek, dus dat is helemaal goed te doen ).
Dankjulliewel voor de realitycheck! Ik neem de tips mee en kijk hoe het tegen die tijd allemaal voelt. Dan zien we wel hoe we het dan het beste invullen.

Voor de medezwangeren: veel sterkte met het vervolg van jullie zwangerschap!
Ik ga trouwens ook kamperen met week 30 en ik zie wel eigenlijk. Wel kort en ergens in Nederland, dus kan het op het laatste moment aanpassen ( andere mat enzo).
quote:verle schreef op 09 mei 2014 @ 18:11:

Dankje Pantax, gelukkig nog iets bemoedigends! Matje vervangen door luchtbed, trein door auto en backpack door backpack mét wieltjes, stevig wandelen door rustig en dan maar hopen dat ik me dan nog zo goed voel als nu.

Carenza, ik weet toch ook niet hoe het met 25 weken is? Dit is mijn eerste zwangerschap en nu met 18 weken voel ik me kiplekker en fit. Dus niet zo'n rare gedachte/hoop dat kamperen over 7 weken misschien nog te doen is, met hier en daar een aanpassing. Ik vraag ook alleen maar.Klinkt idd prima, en mocht je tzt het luchtbed toch nog zat worden dan kun je altijd nog een hotel nemen
quote:Mevrouwdekees schreef op 09 mei 2014 @ 18:14:

Zo in de komende 2 weken ga je wel merken of je een van de pechvogels bent die last krijgt van bekkeninstabiliteit. Zo ja: plannen radicaal schrappen/omgooien.

Zoniet: kies een bestemming dichterbij (Noord-/MiddenFrankrijk oid), ga met de auto, neem een fatsoenlijk luchtbed (die tweepersoonsmatrassen met velours zijn best ok en regelmatig in de aanbieding bij Blokker/ Kijkshop en consorten) en een plekje dicht bij de toiletten. Kijk uit naar een koffertje met wieltjes of laat je vriend het sjouwen doen en neem een stoeltje mee. Plan in plaats van wandelen een huurfiets (kan veel langer comfortabel en in een tempo dat enigszins lijkt op een niet-zwanger gangetje) en als allerbelangrijkste: Wees bereid naar je lijf te luisteren en alsnog een stap terug te doen!!

Veel plezier.

Dankje!!

(ps alleen dat woord al jaagt me schrik aan... bekkeninstabiliteit hopelijk jij geen last van gehad?)
Jep, helaas wel, begon bij de eerste rond de 18 weken, nu bij de tweede met 10 weken al raak. Ik kan dus misschien 500 meter waggelen voordat ik écht weer moet gaan zitten, misschien 10 minuten aaneen comfortabel staan. Ik ben nu 20 weken zwanger en wij gaan met 26 weken all-in naar Turkije, comfort dit keer.
Ik zou lekker met een koffer op wieltjes gaan en een huisje huren op 2-3 campings.
quote:Mevrouwdekees schreef op 09 mei 2014 @ 18:24:

Jep, helaas wel, begon bij de eerste rond de 18 weken, nu bij de tweede met 10 weken al raak. Ik kan dus misschien 500 meter waggelen voordat ik écht weer moet gaan zitten, misschien 10 minuten aaneen comfortabel staan. Ik ben nu 20 weken zwanger en wij gaan met 26 weken all-in naar Turkije, comfort dit keer.

Aiii!! :( Je 'klinkt' wel geweldig positief! Ik ben ook wel een watje hoor als het op lichamelijke ongemakken aankomt (wordt nog wat de komende maanden én de bevalling niet te vergeten).

Sterkte en alvast een fijne vakantie
Ik ben nu 25 weken zwanger, en zou het niet meer doen nu. Vandaag voel ik me prima, maar vorig weekend kon ik na 4 diensten achter elkaar gewerkt te hebben (zorg) geen stap meer zetten. Dat hoeft bij jou niet zo te zijn, maar kan wel natuurlijk.. nee, zou het echt niet doen. Kamperen zou ik nog wel aandurven, mits we dan een plek vlakbij het toiletgebouw hebben
Ik heb een vriendin en zij is 23 weken zwanger. De tranen stromen mij over de wangen bij het idee dat zij nog zou moeten backpacken, ze komt nu al amper haar stoel uit:)

Maar denk dat het gewoon heel erg per persoon verschilt. Het ene lichaam is het andere niet. Je kunt met 24 wk altijd nog besluiten toch de auto te pakken ipv trein.
Ik werd op een gegeven moment ook benauwd bij inspanning en dat was echt onhandig bij wandelen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik heb nog nooit zo lekker op een matje geslapen als toen ik 25 weken zwanger was: normaal gesproken willen mijn heupbotten nog weleens op een harde steen terechtkomen of zo, maar doordat daar een extra laagje vet zat, sliep ik geweldig!

We waren wel met de auto (en het vliegtuig), maar dat was vooral omdat we in een land waren waar het ov niet heel geweldig was. Backpacken was denk ik ook best gelukt, maar het hangt er wel een beetje vanaf over hoe grote afstanden je met je backpack wilt gaan sjouwen en hoeveel je meeneemt. Als je nog eens zwanger wordt van een tweede, loop je waarschijnlijk regelmatig nog te slepen met je eerste op de arm, en die kan dan best eens zwaarder zijn dan een zuinig ingepakte rugzak. Maar als je nu al problemen hebt met het op je rug slingeren van je tas raad ik het je niet echt aan: de komende weken gaat t echt fysiek zwaarder worden, en het zou jammer zijn als je vakantie tegenvalt omdat je jezelf overschat hebt.

Bij 25 weken kon ik wel al veel slechter tegen warmte dan normaal. Dat is misschien ook nog iets om rekening mee te houden bij het kiezen van je bestemming.
Hoi verle,

Ik heb met 25 weken een 5-weekse rondreis gemaakt voor zuid-west amerika tot 30 weken zwangerschap. Hiervan 19 dagen gekampeerd en slapend op een dun thermarest matje (lastigst was de tent inkruipen en uitkomen en plassen gewoon naast de tent. Ik moest best vaak s nachts plassen toen). Ook veel km's gemaakt met een huurauto. Wel vaak 1 dag rijden en dan minimaal 1 dag rust, daarna weer verder reizen. Ook nog een paar pittige beklimmingen gedaan (oa in grand canyon een afdaling). Je moet luisteren naar je lichaam en het hangt ook af van je conditie en hoe je zwangerschap verloopt.

Geniet ervan!
Hier met 10 weken zwangerschap een autorondreis door Spanje gemaakt. Ik werd dus misselijk van het autorijden

Verder iets sneller moe maar het ging prima.
Serieus.... Een matje?!? Ik ben gestopt met lezen om zo te reageren, dus wie weet ben je er op terug gekomen ;) zo niet:

Serieus.... Je gaat slapen op een matje?!?

Doe jezelf en je vriend een lol, ga met de auto want dan kun je een luchtbed meenemen zodat je kunt draaien, en een stoeltje zodat je kunt zitten zonder je stuitje te breken :D in plaats van zoals altijd op een matje op het gras ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven