Beweging altijd goed?
maandag 21 januari 2019 om 21:01
Ik ben bijna 34 weken zwanger en de baby beweegt de hele dag al als een malle, mijn hele buik lijkt te worden verbouwd. Ik vind dit zelf wel gezellig (zolang hij niet naar stuit draait), maar kan dit nooit kwaad? Gebeurt het nooit dat de baby juist meer beweegt als er iets is? Het lijkt wel alsof hij met zo druk doen zo de vliezen kan breken, maar dat zal wel niet zo zijn lijkt me...
maandag 21 januari 2019 om 21:10
Vliezen zullen niet zo snel breken hiervan
. Mijn zoon begon altijd s’nachts de boel te verbouwen, overdag was alles rustig. Met 35 weken deed het eens heel erg pijn, dat ik echt dacht dat mijn huid een scheur zou krijgen. Die nacht had hij zich volledig gedraaid en ging richting exit (indalen). Zou goed kunnen dat het dat is, ik zou het voorleggen bij de volgende controle.
maandag 21 januari 2019 om 21:16
Bewegen is prima hoor! Hoef je je echt geen zorgen over te maken. Je krijgt alleen zo'n zere ribben op een gegeven moment, maar ja... En je kunt m toch moeilijk tegen houden.
Kan best dat hij de komende weken een beetje rustger wordt als het hoofdje indaalt. Maar ook dat is geen garantie.
Mijn oudste was ook zo'n beweeglijke en zelfs tijdens de bevalling stuiterde mijn buik alle kanten op (dat maakte de weeën nóg leuker, zullen we maar zeggen
).
Kan best dat hij de komende weken een beetje rustger wordt als het hoofdje indaalt. Maar ook dat is geen garantie.
Mijn oudste was ook zo'n beweeglijke en zelfs tijdens de bevalling stuiterde mijn buik alle kanten op (dat maakte de weeën nóg leuker, zullen we maar zeggen
maandag 21 januari 2019 om 21:25
maandag 21 januari 2019 om 23:05
Zolang je baby zn eigen patroon aanhoudt is er niets aan de hand.
Hier gaf VK aan: is het een rustige baby die ineens veel gaat bewegen of heb je een drukke baby die je ineens weinig voelt, dat zijn redenen om aan de bel te trekken.. En als je je zorgen maakt ook altijd natuurlijk..
Dus een baby die altijd druk beweegt, en dat nog steeds doet, klinkt gewoon als een actieve baby die zich heerlijk voelt in je buik
Hier ook zo'n druktemaker.. Heb soms ook het idee dat ie mn vliezen wil breken ofzo, zo wild.. Dus dat herken ik wel
maar volgens mij kan dat niet..
Hier is hij helaas vanuit hoofdligging met 32 weken in volkomen stuit gaan liggen. En wat hij vanavond allemaal aan het doen is??? Het is iig een drukke bedoeling
Succes met de laatste weken!
Hier gaf VK aan: is het een rustige baby die ineens veel gaat bewegen of heb je een drukke baby die je ineens weinig voelt, dat zijn redenen om aan de bel te trekken.. En als je je zorgen maakt ook altijd natuurlijk..
Dus een baby die altijd druk beweegt, en dat nog steeds doet, klinkt gewoon als een actieve baby die zich heerlijk voelt in je buik
Hier ook zo'n druktemaker.. Heb soms ook het idee dat ie mn vliezen wil breken ofzo, zo wild.. Dus dat herken ik wel
Hier is hij helaas vanuit hoofdligging met 32 weken in volkomen stuit gaan liggen. En wat hij vanavond allemaal aan het doen is??? Het is iig een drukke bedoeling
Succes met de laatste weken!
dinsdag 22 januari 2019 om 06:27
dinsdag 22 januari 2019 om 08:12
Dat is niet waar hoor. Hoor om me heen genoeg mensen die een drukke baby in de buik hadden en die daarna erg rustig waren. Het kan natuurlijk wel, maar er is geen pijl op te trekken.
dinsdag 22 januari 2019 om 22:43
Dankjewel voor jullie reacties! Fijn dat het geen kwaad kan. Ik ben niet zo goed in voelen wat het hoofdje en wat de billen zijn, maar ik hoop dat hij nog goed ligt. Twee weken geleden lag hij opeens in een onvolkomen stuitligging, maar tijdens de controle lag ie weer goed (terwijl ik overtuigd was z'n koppie te voelen bij m'n ribben). Iemand hier enige skills om te voelen hoe de baby ligt? Hoe weet je wat het hoofdje is en wat de billen zijn?
woensdag 23 januari 2019 om 08:18
Hier een hele drukke baby in mijn buik. Als ik in vergadering zat, zag ik regelmatig de ogen aan de andere kant van de tafel naar mijn buik staren omdat alle bewegingen zo goed te zien waren.
En nu nog een beweeglijk ventje, is inmiddels ruim 10 weken oud. Gelukkig zijn er inbakerdoeken uitgevonden
Bij mij was de verloskundige ervan overtuigd dat hij met z'n hoofd naar beneden lag, maar ik dacht echt een hoofd te voelen in m'n maag. Ik bleek gelijk te hebben na een echo ondanks de bevindingen van een zeer ervaren verloskundige.
Gelukkig met 33 weken alsnog uit zichzelf gedraaid.
Als je je zorgen maakt sowieso aan de bel trekken!
En nu nog een beweeglijk ventje, is inmiddels ruim 10 weken oud. Gelukkig zijn er inbakerdoeken uitgevonden
Bij mij was de verloskundige ervan overtuigd dat hij met z'n hoofd naar beneden lag, maar ik dacht echt een hoofd te voelen in m'n maag. Ik bleek gelijk te hebben na een echo ondanks de bevindingen van een zeer ervaren verloskundige.
woensdag 23 januari 2019 om 08:51
Maar hoe wist je dan zeker dat je het hoofdje voelde? Ik dacht dat ook (eerst pretecho in stuit gezien), had ook erg het idee dat ik telkens hetzelfde voelde. Bij de reguliere controle vertelde ik over de pretecho en dat z'n koppie boven lag. Zij dacht te voelen dat het de billetjes waren en heeft nog kort met een echo gecontroleerd of het echt zo was. En ze had gelijk, dus ergens in een week tijd was het hoofdje gedraaid en voelde ik opeens billetjes, terwijl ik echt elke dag hetzelfde dacht te voelen...Daanstje schreef: ↑23-01-2019 08:18Hier een hele drukke baby in mijn buik. Als ik in vergadering zat, zag ik regelmatig de ogen aan de andere kant van de tafel naar mijn buik staren omdat alle bewegingen zo goed te zien waren.
En nu nog een beweeglijk ventje, is inmiddels ruim 10 weken oud. Gelukkig zijn er inbakerdoeken uitgevonden![]()
woensdag 23 januari 2019 om 09:08
woensdag 23 januari 2019 om 10:46
Ik vond het bolletje wat ik voelde nogal rond en hard IPV wat ovaler en zachter...Holadijee876 schreef: ↑23-01-2019 08:51Maar hoe wist je dan zeker dat je het hoofdje voelde? Ik dacht dat ook (eerst pretecho in stuit gezien), had ook erg het idee dat ik telkens hetzelfde voelde. Bij de reguliere controle vertelde ik over de pretecho en dat z'n koppie boven lag. Zij dacht te voelen dat het de billetjes waren en heeft nog kort met een echo gecontroleerd of het echt zo was. En ze had gelijk, dus ergens in een week tijd was het hoofdje gedraaid en voelde ik opeens billetjes, terwijl ik echt elke dag hetzelfde dacht te voelen...![]()
Ook voelde de bewegingen anders, toen hij in stuit lag vond ik het getrappel minder hard dan toen hij met zijn billen omhoog lag. Dan zette hij zich af en ging m'n hele buik scheef omdat hij z'n kont de andere kant op duwde.
Maar deze ervaringen zullen voor iedereen anders zijn. Wellicht ook afhankelijk van de hoeveelheid vruchtwater en waar de placenta ligt hoe je alle bewegingen ervaart.
Mijn ervaring is iig wel dat ze bij echte twijfel gewoon een echo maken. Ze zullen niet het risico willen nemen om ongepland aan een stuitbevalling te beginnen.
vrijdag 22 mei 2020 om 22:49
Mocht iemand nog benieuwd zijn - Deze beweeglijke baby was tussen dit moment en z'n geboorte nog twee keer naar stuit gedraaid en 2x door de gynaecoloog terug gedraaid met draaipogingen. Uiteindelijk geboren met ruim 41w en nu, met 14 maanden oud, nog steeds een wildebras die nergens bang voor is
Het was een voorbode van hoe de kleine man zou zijn!
zaterdag 23 mei 2020 om 06:52
Haha, wat leuk om te lezen Holadijee!
Hier is zoon inmiddels ruim 18 maanden en motorisch heel sterk en snel in zijn ontwikkeling. (Kroop met 8 mnd, trok zichzelf op met 8,5 mnd, liep met 11 mnd)
Ik vind hem niet zo lomp als dat ie in m'n buik voelde, hij balanceert namelijk ook lopend over stoeprandjes (houdt mij met 1 vinger vast), klimt en klautert overal op maar valt nauwelijks. Is daardoor idd ook nergens bang voor, want het gaat altijd (net aan) goed.
-dit ga ik nu heel snel ergens afkloppen
-
Hier is zoon inmiddels ruim 18 maanden en motorisch heel sterk en snel in zijn ontwikkeling. (Kroop met 8 mnd, trok zichzelf op met 8,5 mnd, liep met 11 mnd)
Ik vind hem niet zo lomp als dat ie in m'n buik voelde, hij balanceert namelijk ook lopend over stoeprandjes (houdt mij met 1 vinger vast), klimt en klautert overal op maar valt nauwelijks. Is daardoor idd ook nergens bang voor, want het gaat altijd (net aan) goed.
-dit ga ik nu heel snel ergens afkloppen
zaterdag 23 mei 2020 om 08:58
Haha superherkenbaar dit! Mijn zoontje was ook sterk grofmotorisch, draaide met 10 weken (had ie ook lekker op geoefend in de buik) en liep ook met 11 maanden en probeert inmiddels te springen. Hij klimt en klautert ook overal op en dat gaat ook meestal goed (op hartverzakking bij moeders na) maar ook als ie wel valt gaat ie ook meestal niet huilen...Daanstje schreef: ↑23-05-2020 06:52Haha, wat leuk om te lezen Holadijee!
-dit ga ik nu heel snel ergens afkloppen-
zaterdag 23 mei 2020 om 09:02
Herkenbaar, maar dan andersom. Super rustige baby in de buik en nu een ongelofelijk rustig, ontspannen kind. Die krijg je echt niet gek. Ook hier kreeg ik te horen: let op het patroon. Wordt de baby opeens drukker? Trek dan aan de bel. Dus: beweegt je baby anders, of is hij/zij al een hele tijd zo druk?
Zie nu pas de datum
Fijn dat het zo goed gaat nu!
zaterdag 23 mei 2020 om 09:06
Hier hele rustige kinderen in de buik: soms voelde ik dagen lang geen beweging (ik heb nog weleens op mijn kop gehad van de verloskundige, toen ik dit terloops meldde). Eenmaal geboren juist heel fysiek drukke kinderen, die altijd in beweging waren, en enorm vroeg en goed konden klimmen. Maar in de buik bewogen ze dus amper.
zaterdag 23 mei 2020 om 09:14
Hier ook twee keer zo'n ervaring. Eerste rustig in de buik en rustig kind erbuiten. Tweede drukker in de buik en inderfaad ook drukker erbuiten. Leuk dat je persoonlijkheid op die manier soms al zo vroeg kunt opmerken.Pergamon schreef: ↑23-05-2020 09:02Herkenbaar, maar dan andersom. Super rustige baby in de buik en nu een ongelofelijk rustig, ontspannen kind. Die krijg je echt niet gek. Ook hier kreeg ik te horen: let op het patroon. Wordt de baby opeens drukker? Trek dan aan de bel. Dus: beweegt je baby anders, of is hij/zij al een hele tijd zo druk?
Zie nu pas de datum
Fijn dat het zo goed gaat nu!
TO, op je vliezen had het dus duidelijk geen effect