Bruinverlies met 34 weken

08-05-2021 20:33 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Ben voor de 2e keer zwanger, nu ruim 34 weken ver, en heb sinds een paar dagen wat licht bruinverlies, vooral tijdens toiletbezoek.
Uiteraard geprobeerd te bellen met verloskundige maar kreeg haar niet meteen te pakken, nu weekend en het blijft hetzelfde, wordt niet vers bloed of slijmprop-achtig en alles blijft rustig.
Zelf heb ik dus het idee dat het door het indalen komt, kleine is erg druk en ligt al een tijd beneden. Gevoelige baarmoedermond, enz.

Meer zwangeren die dit herkennen, of verschijnselen die zorgden dat jullie even werden wakker geschud?

Ben dus voor de duidelijkheid niet op zoek naar echt medisch advies aangezien ik me weinig zorgen maak tot zover, maar realiseer me wel; het duurt nu niet heel lang meer nu! Hopelijk nog wel wat weekjes extra uiteraard.
Spannend! :lol:
Alle reacties Link kopieren
Maar een verloskundige kan je toch altijd wel bereiken ?
Al laten checken op blaasontsteking?
Ik zou met bloedverlies en bruinverlies, zeker in tweede en derde trimester ook, altijd bellen. Dan maar op de spoedlijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik had vorige week bloedverlies, 28 weken. Schrok ook, ook al wist ik diep van binnen wel dat het door obstipatie kwam. Door kracht zetten kan er gewoon een adertje knappen in baarmoedermond. Ben wel alsnog naar vk geweest, niks aan de hand ;)
Succes met de laatste loodjes!
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Sága schreef:
08-05-2021 20:37
Ik zou met bloedverlies en bruinverlies, zeker in tweede en derde trimester ook, altijd bellen. Dan maar op de spoedlijn.

Dit zou ik ook doen.
Bij mijn tweede zwangerschap ook gehad en inmiddels een supergezonde dochter van drie, maar je schrikt je rot! Ze konden ook geen oorzaak vinden. Het ‘wende’ op een gegeven moment. Maar als je het niet vertrouwt altijd bellen, daar is het noodnummer ook voor. Hoop dat alles goed gaat met de kleine!
En verloskundige belt niet terug? Kan toch niet dat ze onbereikbaar is? Ik zou toch ook nu weer bellen.
Alle reacties Link kopieren
Verloskundige had me teruggebeld maar lag toen te slapen, haha.
Het is ook licht van kleur, zeg maar.
Alleen bij toiletbezoek, en het loopt dus niet de hele dag.
En misschien is het ook een gesprongen adertje en wie weet blaasontsteking, die neem ik ook eventueel mee, zat daar ook aan te denken.
Plas zoveel nu... O_o
WholeLottaLove schreef:
08-05-2021 20:55
Verloskundige had me teruggebeld maar lag toen te slapen, haha.
Het is ook licht van kleur, zeg maar.
Alleen bij toiletbezoek, en het loopt dus niet de hele dag.
En misschien is het ook een gesprongen adertje en wie weet blaasontsteking, die neem ik ook eventueel mee, zat daar ook aan te denken.
Plas zoveel nu... O_o
Dan bel jij nu dus weer
Weer bellen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Wat vaag dat je je verlos niet te pakken krijgt. Gewoon nog een keer bellen hoor.
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Gewoon bellen hoor! Beter 20x bellen voor “niks” dan 1x te laat!
Er is waarschijnlijk niks aan de hand maar ik denk dat de verloskundige dit altijd zal willen checken en andere dingen wil uitsluiten!
Alle reacties Link kopieren
Had ik ook bij 34 weken bij de 2e zwangerschap.
Nooit geweten wat het is geweest, baby is nog ruim 4 weken blijven zitten trouwens.
.
Alle reacties Link kopieren
Heb dat met beide zwangerschappen meegemaakt rond de 34 weken zwangerschap. Moet er wel bij zeggen dat ik meer helderrood bloedverlies had, dus helemaal vergelijkbaar is het denk ik niet. Al begon het bij mij ook met een beetje bruin.
Beide keren opgenomen in het ziekenhuis en bij de eerste was de oorzaak onbekend en is ze vervolgens nog gewoon blijven zitten tot 39 weken. Bij de 2e ook ziekenhuisopname, maar zij is na een paar dagen geboren (met 34,5 weken zwangerschap). Oorzaak was een infectie in de baarmoeder (bleek na onderzoek van de placenta).

Zou toch nog even bellen voor de zekerheid, niet om je bang te maken, maar het is wellicht fijn als ze dingen uit kunnen sluiten?
Alle reacties Link kopieren
Heb je nog contact gehad? Ik zou daar zéker even over bellen...
Alle reacties Link kopieren
Update!
Verloskundige belde terug, en zei inderdaad dat het de effecten van een gevoelige baarmoedermond zijn. Erg doorbloed daar binnen en daardoor kan er wat bruinverlies optreden.
Samen met de flinke indalingsweeën klonk dit logisch.
Urine was oké, blijft nog dagje langer op kweek voor de zekerheid.
Het bruine moet alleen niet vers bloed worden, maar dat snap ik uiteraard.
Die indalingsweeën zijn vreselijk trouwens, kan me niet heugen dat ze bij m’n vorige zwangerschap zo irritant waren.
Sowieso is m’n lichaam op aan het raken, vervelend gevoel.... maar ja, doorgaan maar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven