De eerste keer ICSI traject

12-07-2017 12:28 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezer,

November 2015 ben ik gestopt met de pil. Januari 2017 naar het Zh gegaan daar hoorde we dat spontaan zwanger worden niet mogelijk is.
2 weken geleden heb ik de eerste punctie gehad voor een icsi traject. Door overstimulatie kon er geen embryo terug geplaatst worden. 7 embryo's waren goed om ingevroren te worden dus het was niet voor niets. Ik hoop dat ik snel opknap en dan een cryo terugplaatsing kan doen.

Ik zou het fijn vinden om met lotgenoten te schrijven en ervaringen te delen. Wie zit er in vergelijkbare situatie?

Liefs, Smurff
-nobody said it was easy-
Hoi Smurff,

Ik ben zelf nog niet zover als dat jij bent maar ik zoek net als jou mensen in vergelijkbare situatie.

Vanaf zondag begonnen met ICSI (lange versie met pil). Op dit moment 11 dagen de pil slikken en volgende week donderdag beginnen met de eerste spuiten Decaptyl.

Mijn man heeft <1 miljoen zaadcellen wat dus blijkbaar ontzettend weinig is. Ik vind het echt een ontzettend eng process maar ga er maar blanko in voor de eerste keer.

Hoe vond jij het spuiten en de punctie zelf gaan? Is het schema verlopen zoals verwacht tot nu toe?

Liefs,

Labgeek
Er is al een topic over: zwanger/zwanger-worden-met-ivf-of-icsi- ... ges/381281

Voel je vooral vrij om je aan te sluiten meiden!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Labgeek1990 schreef:
12-07-2017 15:31
Hoi Smurff,

Ik ben zelf nog niet zover als dat jij bent maar ik zoek net als jou mensen in vergelijkbare situatie.

Vanaf zondag begonnen met ICSI (lange versie met pil). Op dit moment 11 dagen de pil slikken en volgende week donderdag beginnen met de eerste spuiten Decaptyl.

Mijn man heeft <1 miljoen zaadcellen wat dus blijkbaar ontzettend weinig is. Ik vind het echt een ontzettend eng process maar ga er maar blanko in voor de eerste keer.

Hoe vond jij het spuiten en de punctie zelf gaan? Is het schema verlopen zoals verwacht tot nu toe?

Liefs,

Labgeek
Hoii Labgeek,

Wat spannend hè! Hebben jullie vrienden en familie waar jullie mee praten? Wat voor een pil moet je slikken?

Bij ons ligt het ook aan het zaad, ook 1 miljoen zaadcellen. Ik ben op dag 21 van mijn cyclus begonnen met dacapeptyl. Het spuiten vond ik niet fijn, ik haalde de spuit ren half uur van tevoren uit ed koelkast. Op dag 4 ben ik gestart met Gonal F, dit heb ik 12 dagen gespoten, toen bleek ik overstimulatie te hebben. Veel en grote folikkels. Lopen was pijnlijk en vermoeien. Na 4dagen lang echo maken en bloed prikken mocht ik toch door voor de punctie. Ik vond de punctie erg pijnlijk, doordat er veel follikels waren duurde het langer dan normaal. Het leverde 22eicellen op. Door de overstimulatie kon er geen embryo terug geplaatst worden, maar er zijn 7 cryo's :) Vandaag 12dagen geleden dat de punctie is gedaan. Boodschappen doen en koken kan ik nog niet . De was kan ik weer zelf :) morgen naar het Zh voor een echo, kijken of mijn eierstokken weer kleiner zijn en het vocht in m'n buik weg is. Ik hoop volgende week weer te kunnen werken.
Baggal schreef:
12-07-2017 16:09
Er is al een topic over: zwanger/zwanger-worden-met-ivf-of-icsi- ... ges/381281

Voel je vooral vrij om je aan te sluiten meiden!
Hoi Baggal,

Had idd het topic gezien maar zag dat het daar al best druk is.. ik wil niet zomaar "inbreken" in een groep.
Veel succes dames! Bijna op de dag af een jaar geleden zette ik mijn eerste spuit. Uiteindelijk was man's zaad die keer zelfs goed genoeg voor IVF.

Het resultaat ligt heerlijk naast me te slapen :heart:

Ik vond het een pittige behandeling, had zware bijwerkingen van de decapeptyl en zat net voor overstimulatie en vond de punctie erg pijnlijk, net als TO. Heb daarna nog een paar dagen last gehad.

Uiteindelijk hadden we wel 1 verse tp (mijn nu 3 maanden oude zoontje) en nog 3 cryootjes in de vriezer.

Het IVF/ICSI-topic vond ik wel fijn en het is speciaal juist voor meiden zoals jullie bedoeld en er komen steeds nieuwe bij en stromen ook steeds weer dames door naar het vervolgtopic :)

Hoop voor jullie dat het snel lukt! Veel succes.
Het Lux,

Gefeliciteerd met je zoon!! Wat goed om te horen dat het de 1ste keer gelukt is!! Het is geen makkelijke weg, maar we gaan voor het resultaat:)
Smurf, Je zit al op dag 12 na je punctie dus er is nu een hele spannende tijd voor jou. Ik duim voor je dat het gelijk raak is! Het doet me goed om zulke goede verhalen van de eerste keer te lezen.

Ze zeggen bij ons in het ziekenhuis dat we bij de eerste keer niet te veel hoop moeten hebben maar stiekem houd dat me juist op de been.

Mijn cyclus kwam zelf na het stoppen van de pil pas na 7 maanden pas op gang (eerst dachten we dat het aan mij lag). Daarom hebben ze besloten om mijn hele cyclus over te nemen en vandaar moet ik eerst 15 dagen aan de pil waarvan bij de 11 dag ik moet beginnen met Decaptyl. Dat is volgende week Donderdag.

Ben echt heel nerveus voor het proces en ik moet er continu aan denken. Hebben het daarom ook maar aan vrienden en familie verteld zodat ze er een beetje rekening mee kunnen houden (wat ze ook doen!) Ook op het werk heb ik het verteld aangezien ik natuurlijk vaak naar het ziekenhuis ben.

Ik hoop dat de bijwerkingen mee zullen vallen maar ik laat het maar op me af komen.

Het ene topic wat Baggal noemde is de laatste reactie in mei geweest zie ik.... Een nieuw fris topic is misschien ook niet geheel slecht? Voor mensen die net beginnen of met de eerste ICSI bezig zijn? Het is maar een ideetje.
@Smurf: zeker niet, maar toch kijk ik er achteraf positief op terug en vind ik het wel heel bijzonder als ik naar mijn zoontje kijk dat ik een foto van hem heb toen hij nog maar 8 celletjes groot was.
Had het traject eigenlijk ook niet meer willen missen, het hoort nu bij mij.

@labgeek: dan heb je denk een oud deel te pakken, het topic is namelijk zeer actief. Maar goed het staat jullie natuurlijk vrij om iets nieuws te starten. Ik vond de ervaring van de 'oude rotten in het vak' juist wel prettig.
Oh en smurf heeft dus geen tp gehad vanwege OHSS en wacht nu dus op de start van een cryocyclus. Wanneer mag je, smurf? Daar al zicht op?
Wat mooi Lux dat je zegt dat het nu bij jou hoort!! Ik hoop dat ik er ook zo naar kan kijken.

Er is idd geen terugplaatsing gedaan ivm overstimulatie. Ik wil eerst volledig hersteld zijn voordat we verder gaan. Ik mag weer een aantal uur per week gaan werken :)
Dames, voel jullie vrij om mee te schrijven hoor! Iedereen is welkom!
Bedankt Amimal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven